Miałem małą przygodę - temperatura -15 na dworze i po przejechaniu kilku km zamarzła mi odma... auto z LPG - zobaczyłem zadymienie z tłumika, zgasiłem, zobaczyłem że wyciska się z pod korka oleju żółtawa maź, odholowałem i czeka mnie naprawa - mam pytanie jak wyczyścić odmę tzn. co odkręcić skąd i w czym najlepiej wyczyścić. Pozdrawiam
Witam ponownie. Rozebrałem dzisiaj odme tj. 3 wężyki dochodzące do pokrywy wałka rozrządu. Odpiąłem dwa końce wężyków nad miską olejową. zdjąłem pokrywę wałka rozrządu - wszystko wymyłem wyczyściłem poskręcałem i co nastąpiło. Wszystko wróciło do normy tj. z tłumika czyste spaliny, silnik chodzi równo, płyn w układzie chłodzenia cały czas różowy, olej na bagnecie czysty, bagnet nie ma przedmuchów, odkręcony korek od oleju leciutko jakby zasysa po przyłożeniu dłoni i.....
po przejechaniu 10 km znów majonez pod korkiem oleju, po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego cichutkie pssyt lecz poziom płynu wzrósł prawie pod korek.. jutro sprawdzę czy nie ma spalin w układzie chłodzenia
skąd się biorą te skropliny tak szybko i powtórne masełko gdzie mogła się ukryć jeszcze nie odparowana woda (z kropelkami lecz mogą to być pozostałości benzyny ekstrakcyjnej lub gorącej wody z czyszczenia węży)
odkręcony korek od oleju leciutko jakby zasysa po przyłożeniu
Nie prawa zasysać powietrze. Po odkręceniu korka nie leci biały dym?.
Cytat:
po przejechaniu 10 km znów majonez pod korkiem oleju, po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego cichutkie pssyt lecz poziom płynu wzrósł prawie pod korek
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicy do wymiany, bo po takim przebiegu od wyczyszczenia nie ma prawa być majonez pod korkiem.
Przyczyny mogą być:
1.Uszczelka pod głowicy.
2.Zbyt niska temperatura silnika i często to jest z powodowaniem krótkie odcinki jazdy bądź nie prawidłowe działanie termostatu.
3.Nie właściwy olej.
Co w Twoim przypadku możliwe uszczelka pod głowicę, bo z opisu wynika że masz dodatkowo problem z układem chłodzącym silnika, co tutaj również nie wiadomo czy płyn ubywa.
Olej wymieniałem nie
dawno na ELF 10w40 STI - na bagnecie olej czyściutki i nie ubywa ani nie przybywa - w układzie chłodzenia płyn cały czas różowy bez śladów oleju - nie wyrzuca płynu przez wężyk wyrównawczy- auto jeździ sprawnie dynamicznie - dzisiaj zrobiłem test chłodnicy czy nie ma układzie CO2 i potwierdzam że spalin brak - robie krótkie odcinki to fakt - temperatura na rozgrzanym silniku nigdy nie osiąga połowy skali, zawsze zatrzymuje sie tak 1.5mm przed środkową kreską - termostat wymieniony miesiąc temu - na poprzednim termostacie również temperatura zatrzymywała się w tym samym położeniu przed środkową kreską. Narazie wycieram majonezik z pod korka i jeżdżę - po wyczyszczeniu odmy spaliny prawidłowe żadnego dymienia jedynie para na LPG - majonezik cały czas w korku oleju obojetnie ile razy bym nie przecierał - może ten elf wytwarza tyle parafiny.... zmienie na jakiś inny półsyntetyk przy następnej wymianie bo te TOTAL/ELF dedykowane widzę się nie sprawdzają.
Nie dobrze, bo według producenta to:
Klasa lepkości SAE 5W-40 Syntetyczne.
Klasyfikacja oleju API/ACEA SL/A3
lub
Klasa lepkości SAE 10W-40 Półsyntetyczny
Klasyfikacja oleju API/ACEA SL/A3
A ten co zalałeś to nie nadaje się całkowicie do Twojego auta.
Nie rozumiem.. mam klase ELFa wg API SL no to skoro producent zaleca SL to taki wlałem według ACEA A3 i ten ELF też posiada klasę A3
To zrozum, że ten olej który zalałeś nie jest autem Mercedesem ani VW a tylko Citroen. Nawet zwróć uwagę że ten olej nie jest do wszystkich silników związany Mercedes jak i VW a co mówić do Citroena, ponieważ tam są inne rozwiązanie samego silnika niż w Citroenie.
Zmień na TOTAL o tej samej specyfikacji i powinno być dobrze, przynajmniej jest to sprawdzony produkt który każdy użytkownik mając Citroena może z czystym sumieniem polecić takowy olej.
Możesz jeszcze poszukać i olej Elf, ale musisz poszukać, bo różne są oleje o nazwie Elf które z pewnością znajdziesz oleje przystosowane do każdej marki pojazdu co należy dobrać na właściwy olej przystosowany również do aut PSA, bo te które kupiłeś nie są przystosowane do Twojego auta jak wyżej opisałem i nie bez kozery pisze do jakich ten olej Elf jest dostosowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.