Witam
Z góry przepraszam, że piszę tutaj, admin/moderatora bardzo proszę o nie kasowanie tematu.
Panowie może coś pomożecie, szwagier posiada Forda Mondeo 2.0 TDCI, 2008r. Chłop jest załamany
Napisał na forum Forda, cytuję
" Witam mam problem z moim Fordzikiem stanął mi za granicą i nie chce odpalić wyświetla błąd silnika kręci ale nie odpala .Ale może zacznę od początku wracałem z Niemiec i przed Katowicami zaczął mi przerywać na początku rzadko potem częściej dojechałem tak do domu i na drugi dzień podjechałem do mechanika spytać co to może się dziać z moim autem podpiął komputer i stwierdził że jest błąd odnośnie ciśnienia paliwa i że mogą to być przytkane wtryski lub co rzadko pada regulator ciśnienia paliwa i zalecił mi wlanie do paliwa jakiegoś tam środka po którym powinno pomóc. Niestety jeździłem tak półtorej tygodnia i za bardzo nie chciało przechodzić wręcz przeciwnie stawało się gorzej do tego stopnia że przerywał mi na dłużej w czasie jazdy zwłaszcza na zimnym silniku wyświetlał mi na monitorze między licznikami błąd silnika i żeby wcisnąć ok czasami po wciśnięciu ok pomagało a czasami pokazywał ten błąd parę razy , no i wreszcie stanął na amen zawiozłem go do mechanika który niby go zdiagnozował wymienił czujnik ciśnienia paliwa [UŻYWANY ] przy okazji zregenerował rozrusznik sprawdził wtryski i tyle odebrałem auto w piątek zrobiłem ok 40 kilometrów i w niedzielę znowu najpierw parę razy znowu wyświetlił błąd silnika i znowu zgasł tak że go już nie odpaliłem i musiałem ponownie zawieść do mechanika . Stwierdził że jest to wina tego używanego regulatora i musi kupić nowy i że tam musi być tylko kupiony simensa (za ok 355 zł) ponownie odebrałem auto zrobiłem najpierw trasę ponad 200 km wszystko było ok po czym mój syn pojechał na Węgry zrobił 410 km i po 2 dniach na Węgrzech zaczęły się numery z błędem silnika parę razy i znowu wreszcie stanął tak że błąd nie znika a silnik nie chce odpalić .Czy macie może jakieś sugestie co to może być i czy ten regulator simensa jest na pewno dobry do tego modelu"
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Jak domyślam się, oznaczenie silnika to QXBA lub QXBB układ wtryskowy Siemens, silnik z PSA.
A więc czytają cały opis i zastanawiam się nad tym:
Cytat:
i zalecił mi wlanie do paliwa jakiegoś tam środka po którym powinno pomóc
Niestety i jak praktyka sama pokazuje co nie w każdym pomaga a wręcz zaszkodziło w tym przypadku i to jest jeden wielki błąd stosowania różnego rodzaju środków.
Natomiast nurtuje mnie pytanie: Jakie błędy pokazały i czym sprawdzane, bo wiem że wielu podłączają programem auto-com lub delphi co najważniejsze jest zrozumienie treści błędu w tych programach.
To było pierwsze a drugie pytanie: Czy sprawdzono korekty wtryskiwaczy i tutaj znów pada pytanie: Jak sprawdził wtryski i jeśli wyjmował wtryski to również popełnił błąd, bo jej wyjęcie oznacza regeneracja a ewentualnie kupna nowych.
Natomiast wymieniając regulator ciśnienia paliwa na jakiej podstawie (mam wrażenie jakby wyjęte z forum gdzie wszyscy łapią za regulator a efekty są inne) i czy sprawdzono obecność opiłki w filtrze paliwa a nawet można było zauważyć wyjmując regulator ciśnienia w nim obecność opiłków co z pewnością wszystkie czynności zostały zlekceważone.
Na obecną chwilę proponuję wyjąc filtr (wkład) paliwa i sprawdzić obecność opiłków co przy takiej usterce podejrzewam że tego będzie sporo, a więc prawdopodobnie i to najdroższa rzecz pompa wtryskowa, a po nim wtryskiwacze choć można jeszcze wtryskiwacze uratować oddając do regeneracji.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Mostek, bardzo logicznie piszesz. Uwierz mi, że nie mam pojęcia co tak naprawdę było robione, jakie błędy były i czym diagnozowane. Nie chcę narazie straszyć szwagra, ale podejrzewam, że będzie grubo.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Cytat:
Nie chcę narazie straszyć szwagra
Nie ma czym straszyć . Po prostu źle się stało stosując różne chemiczne środki rzekomego czyszczenia układu wtryskowego, co zawsze lepiej zalać mixol lub olej 2T, na którym można było zminimalizować na samym początku usterki, co z pewnością jest teraz po zawodach i jak słusznie podejrzewasz, będzie grubo wyjęcie z kieszeni co musi się na to przygotować i szkoda że tak mechanik polecił używanie środków .
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Pon 05 Mar 2018, 15:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Mostek123 napisał:
Cytat:
Nie chcę narazie straszyć szwagra
Nie ma czym straszyć . Po prostu źle się stało stosując różne chemiczne środki rzekomego czyszczenia układu wtryskowego, co zawsze lepiej zalać mixol lub olej 2T, na którym można było zminimalizować na samym początku usterki, co z pewnością jest teraz po zawodach i jak słusznie podejrzewasz, będzie grubo wyjęcie z kieszeni co musi się na to przygotować i szkoda że tak mechanik polecił używanie środków .
Podstawą dodawania wszystkich specyfików do układu wtryskowego, jest NOWY FILTR PALIWA. Jak ktoś wleje takiego "czyściciela" mając stary filtr, to powodzenia. Przy okazji syf, który na nim osiadł, pójdzie dalej, lekko rozpuszczony. Tym sposobem zamiast pomóc, to można sobie zapchać wtryski.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Napisał Bartolini82:
Cytat:
Tym sposobem zamiast pomóc, to można sobie zapchać wtryski.
Czym może zapchać wtryski przy zbyt wysokim ciśnieniem paliwa?. To raczej chyba szybciej filtr (wkład) paliwa może się zapchać, ale nie wtryski, bo do wtrysków jest jeszcze zabezpieczenie w pompie wysokiego ciśnienia w zaworze sitko i tutaj jak wióry polecą z pompy to następuje powietrze z paliwem i jest również szkodliwy dla wtryskiwaczy co następuje wówczas trudny rozruchu silnika oraz głośne pracy wtryskiwaczy.
Fakt podstawa jest filtr (wkład) paliwa, ale nawet jeśli założy nowy i dodając tym samym różne specyfiki to również nie pomoże, bo obecne wtryskiwacze jak i pompy wysokiego ciśnienia nie lubią suchego dodanego substancji do paliwa.
Cytat:
Podstawą dodawania wszystkich specyfików do układu wtryskowego, jest NOWY FILTR PALIWA.
Raczej podstawa nie dodawać różne specyfiki suchy substancji do paliwa a za to na czas wymieniać filtr (wkład) i nie zaszkodzi dodać smarujące takiej jak Mixsol bądź 2T, bo one nie są suchym dodatkiem jak inne substancje do paliwa.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Sro 07 Mar 2018, 11:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Rozmawiałem z przedstawicielem firmy, która produkuje takie specyfiki. Powiedział, że owszem, są dobre, ale właśnie jak napisałem, pod warunkiem nowego filtra paliwa. W przeciwnym wypadku, chemia jak pójdzie na filtr, to przy okazji rozpuszcza cały ten syf, który na nim jest i w efekcie idzie on dalej. Tym sposobem zamiast pomóc, narobisz sobie tylko problemów po takiej dolewce. Dlatego ja zamiast stosować te wynalazki, wolę co 10 000km wymieniać filtry (na Purfluxa, który robi oryginały) i mam spokój.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Dzisiaj szwagier był u mechanika, akumulator naładowany i auto odpala, ale szwagier nie odebrał autka i zlecił sprawdzenie pompy i tu mam pytanie do Was.
Panowie proszę mi napisać czy po regeneracji tzn wyczyszczeniu z opiłków itd pompa będzie jeszcze długo funkcjonować?
Pytam, ponieważ jutro mechanik rozbiera pompę.
Pytanie jest czysto teoretyczne.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Cytat:
proszę mi napisać czy po regeneracji tzn wyczyszczeniu z opiłków itd pompa będzie jeszcze długo funkcjonować?
Jak po regeneracji pompy i wyczyszczenie całego układu paliwa to z pewnością będzie długo jeździć o ile oczywiście zacznie dbać o wymianę filtry (wkład) paliwa i nie będzie dodawał różnych specyfików do paliwa to śmiem stwierdzić że długo będzie jeździł.
Cytat:
akumulator naładowany i auto odpala
A ładowanie chociaż jest akumulatora?, bo to też może być powód.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 TDCI nie odpala, ten sam silnik co 2.0 HDI
Auto odebrane wczoraj wieczorem. W pompie nie było żadnych opiłków, został wymieniony jakiś wałek, dokładnie nie wiem o co chodzi. Został wymieniony jeden wtrysk, niestety padł. Koszt łączny 1500 PLN. Teraz pali na dotyk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.