Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 16:36
Temat postu:
czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
Wciąż rozglądam się za C5 idealnie FL z 2.0HDI 136km. Wolałbym uniknąć tego ustrojstwa ale jeżeli rozważę jednak egzemplarz z FAPem (gdzie płyn był uzupełniany) to czy jako tako da się z tym jeździć 50/50 miasto trasa tj. średnio co drugi dzień odcinki parę km 10-15min jazdy i tak co 2 tygodnie trasa ok. 700km w 2-3 dni.
Wiem, że jest lepiej niż z DPF ale brakuje mi jakichś praktycznych informacji.
Usuwanie uznam za ostateczność. Czy są sensowne możliwości zregenerowania/czyszczenia tego wynalazku ?
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 17:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
Powinno dać radę. 700 km to dużo. Jeśli jednak zaczęłaby się świecić kontrolka oznaczająca zapchanie filtra, to zawsze można spróbować wypalić go poprzez płynną jazdę z prędkością ok. 60 km/h przez pewien czas. Da się go też umyć wodą.
Ja mam licznikowe prawie 240 tkm i problemów z FÁP nie ma, ale rzadko się zdarza, że auto pokonuje jednorazowo mniej, niż 20 km (czasem się zdarzy, że dziennie przejeżdża łącznie 10 km), a od kwietnia do lipca regularnie śmiga 170 km w jedną stronę. Ale kto go tam w sumie wie, czy on w ogóle jest (choć auto przyjechało z Francji i jestem pierwszym właścicielem w Polsce, poza tym robiłem oględziny pod spodem, więc chyba wszystko jest fabryczne)
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
Cytat:
to czy jako tako da się z tym jeździć 50/50 miasto trasa tj. średnio co drugi dzień odcinki parę km 10-15min jazdy
Proponuję się zastanowić, bo jazda dzienna 15 km to z byt mało i jak zapali się wypalanie filtra Fap to będziesz musiał od razu jechać za miasto, bo przerywania proces wypalania nie są komfortowe dla układu wtryskowego, co innego jeżdżenie częściej trasa niż miasto, tak więc temat rzeka i jak masz zamiar używać częściej miasto niż trasa, to rozważ lepiej zakup benzyny z instalacją gazową.
Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 18:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
OK. egzemplarzy gaz/benzyna niestety znacznie mniej (właśnie wczoraj został sprzątnięty mi sprzed nosa najwyraźniej dobry przedlift) a nie wiem jak długo pojeżdzę jeszcze moim aktualnym łosiem któremu rozrząd trzeba będzie zrobić i chyba nie opłaci mi się to przed sprzedażą - wolę zostawić to ewentualnemu następnemu właścicielowi (oczywiście od tego zacznę rozmowę).
Przybliżcie mi działanie tego FAP. Czy to jest tak, że po kilku cyklach miejskich komputer rozpocznie wypalanie i wtedy jak rozumiem nie powinienem przerywać tego procesu. Czy jest jakiś wskaźnik żebym wiedział kiedy się tego spodziewać ?
Wypalanie w trakcie postoju jest zakładam nieskuteczne. W sumie w pobliżu miejsca zamieszkania mam drogę przy wale p.powodziowym. Mógłbym tam jeździć zawracając w kółko jak nie ma śniegów tylko co ile dni mnie to spotka ? (paranoja no ale wolę zaspokoić sumienie i być "eko"
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 18:48
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
W cyklu miejskim filtr szybko zapełnia się sadzą. Jazda autostradowa, generalnie szybsza, pozwala mu tę sadzę spalić i oczyścić się samoistnie - prawidłowo. W mieście ten proces zachodzi z trudem/nie zachodzi, a poza tym i tak jest nieskuteczny, bo błyskawicznie gromadzi się nowa sadza.
Trudno powiedzieć, co ile dni będziesz musiał mu pomagać w wypalaniu. Jeśli rzeczywiście będziesz jeździł tak, jak napisałeś, to filtr powinien mieć w miarę dobre warunki do oczyszczania się, ale warto trasy starać się robić często (Cytrynki są dobre na za...ia - po wszystko musisz jechać gdzieś dalej ).
Ja również nie popieram wycinania - traci się homologację, wiele osób mówi o kopceniu, wiele - o tym, że nie kopci - tu nie wiem. Filtr nie jest w sumie taki straszny w eksploatacji, jeśli przestrzegamy zasad poprawnego obchodzenia się z nim. Za granicą to ponoć kontrolują, ale na przykład mój brat wyciął ekologicznego pomocnika w 407 2004, był nim w Czechach i nie było problemu (choć poza tym auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym i bez pomiaru raczej trudno się do czegoś przyczepić).
Gdy auto wypala filtr, włącza się podgrzewanie lusterek i tylnej szyby (nie świeci kontrolka) - wystaw łapkę i sprawdź, czy jest ciepło _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 18:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
Dzięki za rozjaśnienie ale poza wymienionym grzaniem to chyba powinna być jakaś kotrolka na desce / informacja na komputerze żebym tego nieświadomie nie przerywał ?
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wołomin Posiadane auto: C4 GP, 2.0 hdi 136 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 22 Lut 2018, 22:07
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
Moja żonka jeździ codziennie 2 x 4 km tylko po mieście. Z FAP problemów nie ma, założyłem diodę i powiedziałem jej że jak się zapali to ma mi dać znać i tak co 500 km dioda się zapala, żona daje sygnał wtedy ja wsiadam w auto i robię rundkę ok 10-15 km i FAP w pełni się wypala
Re: ( Citroen C5 ) czy da się z FAP jeździć krótkie odcinki częściej ?
coltri napisał:
jaki masz przebieg że wypalanie jest co 1500 km ? wymieniałeś fap lub go myłeś ?
Aktualny przebieg 92 tys. km, silnik zadbany, ostatnio wodorowany, przedtem chemia do układu smarowania, oleje niskopopiołowe, żadne przebiegi LL, paliwo przeważnie z Luksemburga.
Sam byłem zdziwiony tak rzadkim wypalaniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.