Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2,0 136km 2009r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 17 Lut 2018, 14:43
Temat postu:
Problem z naprawą hydroaktiv
Część,
Ostatnio miałem przegląd mojej c5 i diagnosta powiedział że mam do wymiany łącznik stabilizatora tylne 2x i tulejki wahacza przedniego (pod nogami) tylko mam taki problem bo mój mechanik u którego serwisuje auto mowi ze może spróbować to naprawić Ale nigdy przy hydrauliczny nie robił :/, miał ktoś z was podobne problemy ? Zastanawiam się czy jest sens mu to oddać czy lepiej oddać komuś kto siedzi na codzień w hydroaktiv, duża jest ingerencja przy tych wymiarach w zawieszenie (wiadomo że trzeba zdjąć wahacze itd Ale czy zwykły prosty mechanik powinien dam sobie z tym radę czy nie za bardzo ? Nie ukrywam że wolałbym jemu to zostawić bo w mojej okolicy nie ma nikogo zaufanego, a w innym przypadku muszę szukać gdzieś po Krakowie Ale opinie też są różne
To jest zwykła naprawa mechaniczna a nie hydro, więc powinien sobie poradzić. Jedyne co możesz zrobić Ty żeby przypadkiem(bo takie się zdarzają) nie popsuć hydrauliki, to dopilnować żeby auto bylo podniesione w tryb najwyższy serwisowy(<10km/h) I dopiero wtedy można bezpiecznie podnieść auto na podnosniku u mechanika.
Zawieszenie w citroenie różni się od zwykłego brakiem sprężyn i amortyzatorów, zamiast tego są siłowniki z kulami, reszta to zwykłe zawieszenie wielowahaczowe.
Po wjeździe na podnośnik jeśli nie będzie potrzeby podnosić zawieszenia aby podłożyć łapy, to do pracy przy zawieszeniu należy go opuścić na sam dół !!!!
Na sam dół? Nawet przy zmianie kół żeby je wymienić trzeba(powinno się) podnieść auto do samej gory(hydraulika) w tak zwany tryb serwisowy-po to on jest i taki jest zapis w instrukcji obsługi auta.
Wymiana koła, a naprawa to inna bajka. Jak podniesiesz w serwis górny to będzie wszystko naprężone i nic nie zrobi mechanik. Jak w mojej C5 mechanik wymieniał tulejki wahacza to nic nie podnosił i nic się nie stało. Należy pamiętać tylko żeby podczas napraw nie otwierać drzwi. Piotrek ma rację, nie kłóć się.
Auto podniesione na max. wym. manszety na półosi (ok. 240 zł), prywatny zakład . Koszt poprawek (aso) ok.2000 zł (wym. silownika -suchy przed naprawą i uszczelniacza półosi). Powstaje pytanie czy gdyby auto było bez ciśnienia (opuszczone na max) siłownik by ocalał.
Powiem tak-nie będę tutaj się teraz wymieniał z wami racjami, ale jestem po wymianie polosi kompletnej prawej (długiej) a co za tym idzie w parze rozczepione zawieszenie prawej strony i nie było żadnych problemów i komplikacji z naprawą. Autko oczywiście podniesione na max w tryb serwisowy. Czy można łączyć te fakty wyżej opisane.?byc może tak i/lub nie. Wszystko też zależy od kondycji pozostałych podzespołów. Pozdrawiam
Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2,0 136km 2009r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Lut 2018, 12:42
Temat postu:
Problem z naprawą hydroaktiv
A powiedzcie mi jak będą to rozkręcać to lepiej żeby rozpieli akumlator żeby pompa się nie włączyła czy jak nie będą otwierać drzwi to będzie wszystko dobrze ?
Na sam dół? Nawet przy zmianie kół żeby je wymienić trzeba(powinno się) podnieść auto do samej gory(hydraulika) w tak zwany tryb serwisowy-po to on jest i taki jest zapis w instrukcji obsługi auta.
Tryb serwisowy jest i na górze i na dole, chcesz wymienić siłownik i co pompujesz w niego 140 atmosfer płynu i potem odkręcasz? Po prostu elektronika w tych dwóch trybach nie reguluje wysokości zawieszenia.
Producent zakłada że nie będziesz wymieniał np półosi poza citroenem, a serwis wie w jakiej pozycji ma być zawieszenie, a do kół polecają max, ale można i na min i nic się nie stanie. Tak samo można na pośrednim, tylko trzeba poczekać aż się elektronik uśpi i nie otwierać drzwi.
repetier napisał:
Auto podniesione na max. wym. manszety na półosi (ok. 240 zł), prywatny zakład . Koszt poprawek (aso) ok.2000 zł (wym. silownika -suchy przed naprawą i uszczelniacza półosi). Powstaje pytanie czy gdyby auto było bez ciśnienia (opuszczone na max) siłownik by ocalał.
Na 99% tak, siłownik by ocalał, uszczelniacz też.
Co do uszczelniacza to przy rozpinaniu zawieszenia trzeba uważać aby półoś nie wyskoczyła ze skrzyni, jeśli wyskoczy za dużo to uszkadza uszczelniacz, a przy max wysokości jest ona mocno "rozciągnięta".
A co ma wspólnego z naprawą wymiany tulei bądź wymiana końcówek lub półosi, toż przecież nie będzie robił nic z hydrauliką a tylko zawieszenie związane wyżej opisane.
Napisał Pyotrek:
Cytat:
to do pracy przy zawieszeniu należy go opuścić na sam dół !!!!
Bzdura, toż nie będzie nic robił nic z układem hydrauliczne. (Doczytaj się dokładnie i dopiero pisz)
Co innego jeśli chce naprawić układ hydrauliczny to tak trzeba opuścić, ale autor o to nie prosił.
Nawet jeśli się zdarzy że mechanik nie podniesie auto na max zawieszenie to też nic się nie stanie, co jedyne podczas postawienia auto na koła musi najpierw odkręcić korek po to, żeby nie było w układzie ciśnienie- powietrzne, co często jest zapominane przez mechaników i tak potem właściciel jeździ z ciśnienie- powietrzne.
Napisał Pyotrek:
Cytat:
aby półoś nie wyskoczyła ze skrzyni, jeśli wyskoczy za dużo to uszkadza uszczelniacz,
Bzdura, co najwyżej olej pocieknie. (Widać, że nie masz praktyki ani doświadczenia skoro tak piszesz.)
Napisał_Robert_:
Cytat:
Piotrek ma rację, nie kłóć się.
Nie ma tutaj racji, myli pojęcia naprawy hydrauliczne z naprawą zawieszenia takie jak wymiana tulei, wahaczy, końcówek drążka kierowniczego, półosi, itd.
Napisał arcus1985:
Cytat:
to jest zwykła naprawa mechaniczna a nie hydro, więc powinien sobie poradzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.