Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowym użytkownikiem Citroena C4 (2006, 1.4 16v, 90 KM, przebieg - 78000 km) Chcialym się dowiedzieć jakie kontrolki powinny się zapalać testowo po przekręceniu kluczyka? Czy kontrolka oleju powinna się wtedy zapalić? Pytam, bo nurtuje mnie jedna rzecz, co jakiś czas na wolnych obrotach (zazwyczaj podczas hamowania) komputer pokazuje chwilowo komunikat "oil pressure to low". Nie jest to częste, zdarzyło się raptem kilka razy. Poziom oleju jest w porządku, auto jeździ normalnie, nie szarpie, nie słychać niepokojących dźwięków spod silnika. Podczas jazdy po trasie, z większymi prędkościami komunikat nigdy się nie pokazał. Olej i filtr teoretycznie został wymieniony w tym roku w lutym. Co może być przyczyną takiego komunikatu? Powinienem wymienić fitr i olej, czy raczej najpierw zmierzyć ciśnienie oleju i podłączyć cytrynę pod komputer i sprawdzić co się dzieje? Spotkał się ktoś z czymś takim?
Pozdrawiam
Dzięki za szybką odpowiedź. Byłem przed chwilą w sklepie motoryzacyjnym i sprzedawca polecał mi filtr Knechta, mówił że podobno najlepszy. Koszt 40 zl. Purflux za 38 zł. Czyli lepiej brać purfluxa?
Olej polecał mi Castrol Magnatec 5W30.
Czyli raczej nie musze się martwić że problem z tym błędem tkwi gdzieś w samym silniku? Czytałem już o zajechanych silnikach, uszkodzeniach czopów, uszkodzeniach pompy oleju i innych kosztownych awariach z tym błędem. Ale tak na chłopski rozum, gdyby uszkodzone byłoby coś z tego co wymieniłem to raczej kontrolka od oleju paliłaby się non stop, komputer też pokazywałby błąd ciągle a nie sporadycznie no i kultura pracy silnika też nie byłaby równa i cicha. Mam rację?
machony79, piwko leci.
Jeśli olej jest w silniku i filtr nie jest no name to najlepszym rozwiązaniem jest podłączyć manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Sprawdzić ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku - taki pomiar jest najbardziej wiarygodny. Nie wierzę w te całe komputery bo to śwecące zabawki dla naiwnych laików. _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Tak sobie tu gaworzycie, a należy sie kolegi zapytać czy ten chwilowy komunikat dopiero teraz się pojawia, czy w sumie od początku posiadania auta. A do czego zmierzam, a mianowicie, że jeżeli taki komunikat się pojawia przy hamowaniu, to wygląda na niski poziom oleju. I tak kolego czy poziom oleju jest ok na podstawie wyświetlacza i komunikatu ''oil ok.'', czy na podstawie bagnetu? Jeżeli na podstawie bagnetu, to czy masz kolego pewność, że masz w silniku oryginalny, o prawidłowej długości bagnet, bo może być tak, że ktoś włożył kiedyś dłuższy bagnet i zaniżony poziom oleju gotowy, co potem przy hamowaniu może powodować zaświecenie sie kontrolek itp.
A drugie to tak jak kolega napisał załóż oryginalny filtr i zobacz efekt... _________________ Cyfrowy 5
Dzięki mustang1 i Cyfrowy 5.
Komunikat pojawia sporadycznie odkąd kupiłem auto czyli od jakichś 3 tygodni. Dzisiaj przejechałem się troche po Poznaniu. Testowałem auto na hamowaniu i niskich obrotach, komunikat w ogóle się nie pojawił. Sprawdzałem stan oleju bagnetem, pokazuje jakieś 3/4 poziomu do maksymalnego, a więc jest w normie. Bagnet raczej jest oryginalny, przynajmniej tak mi się wydaje.
Najbardziej nurtuje mnie sprawa kontrolki oleju z lewej strony prędkościomierza, po przekręceniu kluczyka, kiedy zapalają się kontrolki testowo ta od oleju w ogóle się nie zapala. Nie wiem czy tak w Citroenach już jest czy jednak powinna się zapalić. Jak jest u Was panowie? Tak samo nie zapala się kontrolka akumulatora.
W przyszłym tygodniu jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju i wymienić fitr razem z olejem. Zobaczymy jak będzie po wymianie.
Tak sobie tu gaworzycie, a należy sie kolegi zapytać czy ten chwilowy komunikat dopiero teraz się pojawia, czy w sumie od początku posiadania auta. A do czego zmierzam, a mianowicie, że jeżeli taki komunikat się pojawia przy hamowaniu, to wygląda na niski poziom oleju. I tak kolego czy poziom oleju jest ok na podstawie wyświetlacza i komunikatu ''oil ok.'', czy na podstawie bagnetu? Jeżeli na podstawie bagnetu, to czy masz kolego pewność, że masz w silniku oryginalny, o prawidłowej długości bagnet, bo może być tak, że ktoś włożył kiedyś dłuższy bagnet i zaniżony poziom oleju gotowy, co potem przy hamowaniu może powodować zaświecenie sie kontrolek itp.
A drugie to tak jak kolega napisał załóż oryginalny filtr i zobacz efekt...
Niby wszystko ok, tylko że poziom oleju a ciśnienie oleju to dwie różne sprawy... Poziom oleju może być w porządku, a ciśnienie już nie...
Niby wszystko ok, tylko że poziom oleju a ciśnienie oleju to dwie różne sprawy... Poziom oleju może być w porządku, a ciśnienie już nie...
I masz rację, bo to coś innego, bo jak smok zasysa olej (a żeby nie zasysał to musiało by być na dnie już), to ciśnienie powinno teoretycznie być. Teoretycznie, bo w związku z elektroniką w aucie nigdy nie wiadomo jak komputer zinterpretuje niski poziom, tzn. czy coś mu się nie pomieszało i nie interpretuje niskiego poziomu-jako niskie ciśnienie. Tak czy siak zaczął bym wymiany (na zalecany-klasa lepkości) oleju i filtru najlepiej oryginalny i faktycznie sprawdzenie prawidłowego poziomu (nalać zalecana ilość), a jeżeli nie tak to faktycznie coś niedomaga. _________________ Cyfrowy 5
Oryginalny filtr do Citroena to Purflux?
Właśnie tak zrobię jak radzicie. W najbliższym tygodniu wymienie filtr i olej. Zauważyłem że ten błąd raczej pokazuje się na nagrzanym silniku. Do tej pory nie pokazał się przy robieniu krótkich odcinków. Może olej kiepski.
A co powiecie o tych kontrolkach o których pisałem wyżej?
Edit: Panowie, właśnie sprawdziłem w książce serwisowej że orygianlnym filtrem do tego silnika jest MAHLE. PURFLUX jest dla większych silników. Założyć taki jaki jest w książce?
Książka serwisowa powstała po to by takie wątpliwości rozwiewać - teoretycznie różnicy nie powinno być, ale skoro citroen zaleca dla tego silnika MAHLE, to słuchaj się instrukcji. Mądrości internetu, mądrościami internetu, a zalecenia producenta raczej warto brać na poważnie - zwłaszcza, że nie rozchodzi się tu o jakieś wybitnie bajońskie sumy.
A więc Panowie:
Wczoraj wymieniłem olej z filtrem, olej Total Quartz Future 9000 5W30, filtr oryginalny Purflux (wcześniej był Knecht). W trakcie powrotu z warsztatu komunikat o za niskim ciśnieniu oleju zaczął się pojawiać dosyć często, do tego po zatrzymaniu auta i pozostawieniu na biegu jałowym komunikat wyświetlał się non stop. Zgasiłem silnik, odpaliłem go po 20 min i komunikat się już nie pojawił. Zadzwoniłem do mechanika (były kierownik warsztatu ASO Citroen). Powiedział, że raczej nie mam się czym przejmować bo gdyby to było coś poważnego (luz na zaworach) i silnik faktycznie nie trzymałby ciśnienia na wolnych obrotach to komunikat pojawiałby się za każdym razem (na ciepłym silniku przy niskich obrotach) a nie sporadycznie. W tygodniu wybieram się do mechanika na pomiar ciśnienia manometrem.
Mam nadzieję że to faktycznie czujnik ciśnienia nawalił bo przeraża mnie wizja remontu silnika.
Do tego zauważyłem że po wymianie mam chyba za dużo oleju w silniku. Bagnet pokazuje całą plastikową końcówkę, czyli jakieś 0,5 cm ponad max. Dzwina sprawa bo mechanik spuścił cały olej i z bańki 4 l wlał jakieś 3,25 l. Książka serwisowa mówi że wchodzi 3,75 l.
Ponowie jeszcze pytanie do użytkowników C4. Czy po przekręceniu kluczyka zapala wam się na chwilę poniższa kontrolka od ciśnienia oleju?
U mnie się w ogóle nie zapala a słyszałem że powinna.
Wielkie dzięki lukis316. Czekam w takim razie na info. Gdzieś wyczytałem ze nie zapala tej kontrolki bo po przekręceniu kluczyka bez zapłonu nie ma ciśnienia w silniku. Taki podobno urok francuskiej elektryki.
Wielkie dzięki lukis316. Czekam w takim razie na info. Gdzieś wyczytałem ze nie zapala tej kontrolki bo po przekręceniu kluczyka bez zapłonu nie ma ciśnienia w silniku. Taki podobno urok francuskiej elektryki.
nie zauwazylem zeby kontrolka oleju swiecila sie w jakimkolwiek momencie - czy to zaraz po przekreceniu kluczyka czy chwile pozniej gdy swieci sie tylko check engine
Lukis316, piwko leci. Jeszcze raz dzięki
Problem z komunikatem o za niskim ciśnieniu oleju się mam nadzieję rozwiązał. Byłem dziś na pomiarze ciśnienia oleju w silniku. Jest książkowe. Mechanik od razu wykluczył awarię pompy oleju i panewek. Przekręcone panewki byłoby słychać. Stwierdził że nie pierwszy raz spotyka się takim problemem wśród C4-ek. Wszystkiemu winny jest filtr. Citroen jest bardzo wrażliwy w tym temacie. Zmienił mi filtr na MANNa i komunikat się nie pojawił od tego czasu. Co ciekawe jeździłem na KNECHcie - błąd pojawiał się sporadycznie, zmieniłem na PURFLUXa - zaczął pojawiać się często, praktycznie za każdym razem na niskich obrotach. Pojeżdżę troche na MANNie i zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.