Witam,
Od niedawna stałem się posiadaczem C5 mk 3 z 2008 z silnikiem 2.0 HDI 136 km, zaraz po zakupie wszystko było ok lecz podczas wyjazdu w pierwszą trasę wyskoczył mi błąd jak w temacie. Autkiem delikatnie szarpneło podczas dodawania gazu, a nastepnie wyskoczył błąd i zapaliła się kontrolka silnika. Zauważyłem, że auto stało sie słabsze do momentu zgaszenia i zapalenia na nowo silnika. Po około 5 gaszeniach błąd znikał, kontrolka gasła i wszystko wydawało się ok. Jednak kolejna trasa i znowu ten sam problem. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Podjechałem do mechanika i po podpięciu pod kompa odczytaliśmy 2 błędy : p0100 i p0238 . Jeden tyczy się przepływomierza który był wymieniany na nowy w zeszłym roku w grudniu.
Opis przyczyny znajdziesz w zakładce na górze między wybieraniem auta a skrzynką z narzędziami i tam jest do wyboru, co druga zakładka przypada podgląd kody błędu i tam proszę wejść.
kolego symaptyczny w którym momecie napisałem, że mam intewrfejs ? Byłem u mechanika podpiał komputer, wyświetlił w/w błędy, skasował je i stwierdził, że najprawdopodobniej to bedzie zawór doładowania turbiny. Dlatego poprosiłem o pomoc na forum bo może ktoś już miał podobny przypadek. Nie chcę wymieniać części która może sie okazać dobra bo problem leży w innym miejscu . Czujnik kosztuje ponad 200zł + wymiana.
Czujnik na razie zostaw w spokoju. Czy sprawdzono przewody podciśnieniowe idące do czujnika?, bo najszybciej podejrzewam nieszczelność układu podciśnieniowe po stronie turbiny niż tego czujnika zaworu od turbiny.
Cytat:
kolego symaptyczny w którym momecie napisałem,
Chodziło mi o to, że wielu mechanicy stosując tego programu nie potrafią odróżnić w czym jest problem, bo błędy które pokazują są na różne sposoby, choćby takie jak brak podciśnienia i komputer pokaże jako zawór aniżeli brak podciśnienia czego właściwie mechanicy tego nie sprawdzają.
Nie, bo zazwyczaj komputer sam się resetuje aż do ponownego uruchomienia silnika i o ile nie zostanie naprawione to ponownie wyskoczy błąd. Za to takim sposobem nie zresetujesz zapisane błędy w komputerze, bo to są dwie odmienne rzeczy.
nie rozumiem tego co napisałeś , popatrz błąd nie wyskakuje jak przeciągam swoja cytrynę na biegach pod 4 tys obrotów. Tylko w najmniej spodziewanym momencie.
Po wizycie u drugiego mechanika zlokalizowaliśmy nieszczelność w miejscu połączenia rury idącej od EGR do kolektora ssącego. Okazuje sie iż nie ma tam żadnego oringu czy uszczelki i tak sie zastanawiam czy taka nieszczelność może skutkować różnymi błędami ponieważ za drugim razem nie pokazał juz błędu P100 i P238 tylko p100 i p401. Dwa co mogło spowodować w/w nieszczelność?
skutkować różnymi błędami ponieważ za drugim razem nie pokazał juz błędu P100 i P238 tylko p100 i p401.
Nie ma taki kodów jaki opisujesz w tej chwili. Kod błędu P0401 jest z powodowane tym pierwszym P0100 z tym, że ja się trochę pogubiłem, bo nie wiem czy ten błąd P0100 jest czy nie ma w końcu.
Cytat:
Okazuje sie iż nie ma tam żadnego oringu czy uszczelki i tak sie zastanawiam czy taka nieszczelność może skutkować różnymi błędami
Tak, taka usterka powoduje różne błędy jak wyżej.
Ps. Jak nie dawno kupiłeś, to masz prawo zwrotu auta z powodu ukryty wad.
masz racje, p0100 sorrki za zamieszanie. Ciekawa rzecz się dzieję bo przejechałem kolejne tysiac kilometrów i błąd przestał się pojawiać. Dzisiaj dopiero umówiony jestem z mechanikiem na naprawę tej nieszczelności i na regenerację turbiny. Ciekawy to samochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.