Witam. Ostatnio przejechałem kawałek Europy w deszczu 1600km w trakcie ulewy przestał działać tempomat, wyskoczył
komunikat sensor martwego Pola wyłączony oraz błąd silnika uszkodzony silnik. To nie wzbudziło jeszcze moich podejrzeń bo komunikat warunki nieodpowiednie dawały jednoznacznie do zrozumienia o co chodzi. Później jednak kiedy nie padało tempomat był cały czas w trybie pauzy. Nie reagował na żaden przycisk tzn mogłem go na pokrętle włączyć i wyłączyć ale nie mogłem ustawić danej prędkości dodam też, że nie mogłem ustawić też odległości od pojazdu. Cały czas był w trybie pauzy. Po paru dniach postoju w garażu wybrałem się na wycieczkę. Odziwo tempomat zaczął działać prędkość mogłem ustawić ale odległość pomiędzy pojazdami już nie. Co do sensorów martwego Pola i pseudo uszkodzonego silnika wystarczyła wizyta na myjni. Nie rozumie co się stało do tej pory. Podłączając do komputera wyskoczył błąd egr skasowałem go i na razie odpukać nic się nie dzieje. Ostatnia sprawa od jakiegoś czasu tylko przy przyspieszaniu zaczynają falować obroty. Nie wiem czy to istotne ale zmieniłem z letnich opon na zimowe z 17cali na 16 i czy może to być wina minusowej temperatury? Nie wiem np zimne powietrze trafia do silnika i się dusi czy co? Dodam że samochód ma przejechane zaledwie 80tyś km... Przebieg autentyczny więc to raczej nie sprzęgło...
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: XP 2004 1.6HDI 80kW
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 22 Sty 2018, 15:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problemy po długiej jeździe w deszczu
Witam.
Wszechobecna długotrwała wilgoć,w elektronice może wywoływać przeróżne dziwne objawy,które są trudne do racjonalnego wytłumaczenia.Trzeba wysuszyć.jeździć dalej i obserwować.Jak się będzie powtarzać,to trzeba wymienić cały podzespół odpowiedzialny za wadliwą pracę określonej funkcji.
Jeśli zaś chodzi o silnik,to :"czkawka"podczas przyspieszania związana jest zwykle z zacinaniem się zaworu EGR,co potwierdza dodatkowo wyświetlony błąd.Nie wystarczy jednak go tylko wykasować.To jakby wykasować odczyt gorączki na termometrze.Za tym muszą iść dalsze działania.Zawór można:albo wyczyścić-co czasem się udaje,albo wymienić-co udaje się zawsze.W starszych autach można zastosować czyszczący dodatek do paliwa,co czasem może trochę pomóc.PSA dopuszcza jedynie UNIK do swoich silników,ale przy 80kkm ja bym nie ryzykował.Jak będzie miał chociaż 120kkm to już co innego,choć generalnie są to środki szkodliwe i należy ich unikać.Życzę powodzenia...
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problemy po długiej jeździe w deszczu
Czyli sugerujesz wymianę komputera czy da się wilgoć jakoś wygonić? Właśnie do tej pory nie mogę ustawić odległości pomiędzy pojazdami co za tym idzie za każdym razem kiedy jakiś samochód mnie wyprzedzi tempomat się wyłącza zamiast utrzymać odległość następnie gdy chce ponownie aktywować go pojawia się komunikat warunki nieodpowiednie. Dopiero gdy oddali się samochód na około 100 może więcej metrów znowu można go załączyć...
Co do egr tak się zastanawiałem ale czy je powinien się sam wyczyścić tak jak dpf? Szczególnie że obroty miałem około 2,5tys przy stałej prędkości czasami nawet po godzinie... No nie ma co gdybać na początek wyczyszczona egr. Proszę tylko o podpowiedź z tego co pamiętam egr jest chyba z tyłu silnika koło akumulatora? Wyczyscic wystarczy benzyna ekstrakcyjna a jeżeli to nie pomoże to wymiana. Bardziej mnie martwi jednak elektryka jak mogę zapobiec takim wybrykom.?
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problemy po długiej jeździe w deszczu
Jestem świeżo po wizycie w serwisie citroena okazało się że citroeny c4 gp z 2014r były wzywane na akcje serwisową mój samochód został pominięty a było ich 6.... Co do elektroniki wystarczyło zainstalowanie poprawionego nowego oprogramowania. Co do falujących obrotów okazało że do wymiany był osprzęt pod pedałem sprzęgła nie wiem jeszcze co dokładnie. Reszte akcji dotyczy wymiana napinacza i paska rozrządu. Sensor z poziomu paliwa, okablowanie przy zbiorniku Adblue i coś jeszcze nie pamiętam. W następny czwartek jadę na dokończenie napraw więc dokładnie opisze co i jak.Dodam tylko że wszystkie naprawy są darmowe.
Dołączył: 12 Mar 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C4 Picasso II 2.0 BlueHDI 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Mar 2019, 16:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problemy po długiej jeździe w deszczu
ozzi90 napisał:
Jestem świeżo po wizycie w serwisie citroena okazało się że citroeny c4 gp z 2014r były wzywane na akcje serwisową mój samochód został pominięty a było ich 6.... Co do elektroniki wystarczyło zainstalowanie poprawionego nowego oprogramowania.
Możesz podać numer akcji serwisowej ASO z elektroniką i czy objawy ustąpiły?
Mam niemal identyczny problem z kontrolką "check engine", pokazuje błąd EGR o symbolu P042F
oraz nie działa równocześnie tempomat - w trybie "pauza". Też wiążę to z wilgocią natomiast brak innych
niepokojących oznak pracy silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.