Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Sob 20 Sty 2018, 20:14
Temat postu:
2.0 HDI 136km 04-08 koszty i awarie
Rozważam zakup C5 II w tej wersji silnikowej roczniki 2005-2007 i chciałbym pojeździć nim pewnie do ok. 100tys. więc muszę liczyć się z większymi wydatkami w tym czasie.
Proszę o opinię znawców i użytkowników jakie mogą być/były u Was orientacyjnie koszty części z robocizną tego silnika w tym: (Trochę naszukałem forum ale trudno znaleźć konkretne informacje a w jednym miejscu się przydadzą także innym)
1 wymiana EGR (ponoć pada po ok 200tys.)
2 usunięcie FAP (bo koszt nowego pewnie kosmiczny, wolałbym wersję bez FAP ale nie wiem czy się uda). czy jego pozbycie się powoduje chmury czarnego dymu ? oglądając wersję fabrycznie bez FAP z silnikiem w dobrym stanie subiektywnie oceniam, że nie było tego kopcenia jakoś dużo
czy mogą być problemy z pracą, oszukanym komputerem itp. ?
3 wymiana rozrządu na dobrych częściach
4 regeneracja turbo, po jakim przebiegu można się tego spodziewać ?
5 regeneracja wtrysków o ile ktokolwiek miał potrzebę (czy występuje wersja DW10BTED która ponoć ma nie do naprawienia wtryski boscha?)
a ten problem to nie wiem czy występuje - może to mit:
6 "W układzie wtryskowym najczęściej psuje się zawór ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia, co objawia się kłopotami z rozruchem (zapala po pewnym czasie), nierówną pracą oraz dymieniem"
6.1 Czy ten silnik jest w ogóle mocno wrażliwy na jakość paliwa? Jeśli będzie to 3+ właściciel to nie dowiem się gdzie bywał tankowany
7. Natomiast dwumas ze sprzęgłem to wiem, że ponoć żywotność jakieś 200-400tys i koszty grubo ponad 2000 (chyba, że zmiana na jednomas )
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Pią 26 Sty 2018, 11:59
Temat postu:
Re: 2.0 HDI 136km 04-08 koszty i awarie
przemke napisał:
Rozważam zakup C5 II w tej wersji silnikowej roczniki 2005-2007 i chciałbym pojeździć nim pewnie do ok. 100tys. więc muszę liczyć się z większymi wydatkami w tym czasie.
(...)
1 wymiana EGR (ponoć pada po ok 200tys.)
Wnioskuję z tego co napisałeś, że liczysz na to, iż kupisz C5 z tego roku z przebiegiem poniżej 100 000km??
Jak Ci handlarz skręci licznik z 300-400 000 to może taki znajdziesz
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Źle wnioskujesz. Sam był pojeździł ze 100tys. przebieg realny tych aut to tak 250-500+ raczej
To nie wiem po co pisałeś, że chcesz pojeździć ok. 100 000, a wiesz,że EGR pada po ok. 200. Skoro więc kupisz auto z przebiegiem 250 000 to EGR Cię nie powinien interesować bo powinien być wymieniony
"powinien" ale reguły nie ma
Może być więc niewymieniony tylko dogorywający. Wspomniałem o tym ile chcę pojeździć, bo w tej sytuacji muszę się liczyć z tymi ewnentualnymi problemami i kosztami. Poza tymi to nie tylko mój problem ale wielu potencjalnych kupujących takie auto. Nie znalazłem pełnych informacji więc uważam, że warto zapytać. Dzięki że dorzuciłeś coś wartościowego do tematu
Jak *po* to pewnie przy przebiegu od 200 tys do 250 tys szykować do wymiany EGR.
Cytat:
2 usunięcie FAP
Fap rzadko się psuje przy tym przebiegu.
Cytat:
3 wymiana rozrządu na dobrych częściach
Choć jeden użytkownik chce na dobrych częściach i bardzo mądrze.
Cytat:
4 regeneracja turbo, po jakim przebiegu można się tego spodziewać ?
Różnie bywa z tym i wszystko zależy jak poprzedni właściciel zadbał i nie ma reguły przy jakim przebiegu padają.
Cytat:
5 regeneracja wtrysków o ile ktokolwiek miał potrzebę (czy występuje wersja DW10BTED która ponoć ma nie do naprawienia wtryski boscha?)
W przedziale rocznika 04-08 to na układach wtryskowy siemens z oznaczeniem silnika RHR DW10BTED4.
Reszta wszystko zależy o dbałość poprzednich właścicieli i ciężko znaleźć aż tak zadbanego auta, bo jak by nie patrzeć na auto to zawsze coś się znajduje.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Nie znalazłem pełnych informacji więc uważam, że warto zapytać. Dzięki że dorzuciłeś coś wartościowego do tematu
Nie znajdziesz wszystkiego w 1 miejscu Zanim kupiłem C5 to też prosiłem na tym forum o taką poradę "w pigułce". Nie dostałem konkretów
Co do napraw to np. we Wrocku zrobienie rozrządu to 1100zł brutto (robota+części) w ASO innej marki niż C5. Cena aktualna bo ja akurat umówiłem się na poniedziałek.
Przebieg mam 183 000, niby ASO podaje, że można zrobić 200-220, ale lepiej zrobić wcześniej.
Poza tym, z tego co mogę doradzić, to postaraj się poszukać mocniejszej wersji 163KM. Ja mam taką i do C5 nie wyobrażam sobie słabszego silnika. To auto jest bardzo ciężkie. Mój waży 1675kg (ważony na dokładnej wadze), mimo, iż nie mam hydro ani automatu co jeszcze podobno dodatkowo dodaje masę.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Faktycznie, zapomniałem, że on jest II zainteresowany.
Ale nawet gdyby to i tak ceny różnią się diametralnie, zależnie od regionu. Ktoś pisał tu na forum, że nawet za 250zł robią rozrząd w jego mieście (oczywiście sama robocizna), a we Wrocku i okolicach to wydatek 400-800zł za samą robociznę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.