Od paru tygodni mam założony gaz , wiadomo ze ze spada wskaźnik benzyny a benzyna jest , jeździłem tak pare tygodni , benzyna na wskaźniku —- zero paliwa fizycznie jest , dolalem 35litrow i wskaźnik paliwa się nie podniósł jaka może bo przyczyna ? Spalony czujnik poziomu paliwa ? Tak w skrócie czemu wskaźnik paliwa się nie podniósł a paliwo zostało dolane około pol baku?
Jeśli odpinałeś pompę przy podłączonym akumulatorze to mógł złapać błąd. Widziałem wątek że dopiero po kilku tankowaniach wróciło wszystko do normy, nawet nie pomagało odłączenie akumulatora.
Tak tylko czemu błąd powraca po każdorazowym przekręceniu kluczyka , zawsze kiedy dostaje sygnał na pokazania ilości paliwa na wskaźniku , ręce mi już opadają sprawdzę jesCze raz cała wiązkę i kostkę paliwo dokewabe 4x10lutrow i nic .
Ten błąd czasem występował jak była źle dokręcona nakrętka pompy, sprawdź czy się podwinęła się uszczelka.
Cytat:
Widziałem wątek że dopiero po kilku tankowaniach wróciło wszystko do normy,
To wszystko co na pisane wyżej to jest jedno wielkie bzdury. (Co ma nakrętka lub uszczelka do błędu?. Co ma wspólnego z tankowaniem do błędu?, kiedy to wszystko jest związane z elektroniką)
Cytat:
lub ewentualnie zainstalować tankfopera.
Gdzie ma to zainstalować???, już bardziej głupoty przypisanie to tego jeszcze nie widziałem.
Cytat:
Emulator załozony i nic podłaczone wszystko jak powinno
Wyjmij ten emulator, bo to przez z niego pewnie masz ten błąd P0463 co miałeś dodatkowy pełny opis dotyczący błędu. Błąd P0463 sygnał wejściowy za wysoki, co przyczyną może być zwarcie przez emulator i nie wiem właściwie po co ten emulator?.
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 24 Sty 2018, 17:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Brak wskazania paliwa
1) Żeby raz jeszcze przeliczyło ilość benzyny z pomiaru z pływaka musi zostać dolana taka ilość paliwa, żeby różnica była wystarczająco duża między faktycznym stanem, a tym estymowanym przez komputer z pomiarów przepustnicy, czasu pracy wtrysków itd. Zwykle wystarcza dolać paliwa za kolokwialną stówe, żeby wskazanie się przeliczyło ponownie.
2) Jeśli masz emulator i on powoduje błąd to emulator jest prawdopodobnie nieodpowiedni. Wywal emulator, wywal błędy, podłącz normalnie wszystko jak fabrycznie, przejedź się kawałek, przeskanuj ponownie i sprawdź czy są błędy. Olej na tym etapie to czy wskaźnik działa. Jak nie ma błędów to dopiero można przejść do tego jak kasować wskazanie.
3) Wyłączenie wtyczki pompy na zapłonie NIC nie zepsuje i nie spowoduje, że wskaźnik oszaleje. Wręcz jeśli chcesz skasować ręcznie poziom to przekręć zapłon i wyjmij/włóż wtyczke pare razy, jak nic nie da to wyłącz zapłon, wypnij wtyczke, włącz zapłon, włóż wtyczke. Pokombinuj, w ten sposób kasowałem wskazania jak walczyłem z domowym projektem kasownika też do C4 z LPG.
4) Jeśli miałeś coś krojone przy wtyczce pompy np. w związku z emulatorem to sprawdzić wszystko elektrycznie i wrócić do stanu bez emulatora. Wskazanie MUSI się kasować po dolaniu większej ilości paliwa.
5) Jak dolewasz 10 litrów tylko to nie licz na skasowanie, może być za mało jednak.
6) Zmierzyć napięcie na pinach wtyczki pompy, piny czujnika to 2 cienkie kable np. żółto-zielony i szary, ale nie musi tak być w każdym egzemplarzu, patrzeć na grubość kabli.
7) Kasownik sprzedawał swojej roboty Marek_Spy z LPG-FORUM, dużo ludzi pisze pozytywne opinie na jego temat. Mi np. nie działał kompletnie pomimo wielu prób, testów i kontaktu ze sprzedawcą, ale jak wielu innym działa to może warto spróbować. Problem z emulatorami firmowymi jest taki, że co drugi nie działa albo działa czasem, troche itp. Generalnie kasowniki działają dobrze gdzieś do faktycznego stanu baku ~30%. Poniżej działanie jest wybiórcze i często przekłamane, w czasie testów miałem sytuację, że jechałem na benzynie, miałem jeszcze 2-3 kreski i skończyło się paliwo
Sprawdzić czy sterownik LPG jaki masz nie ma wbudowanej funkcji emulatora, może ma, a Ty dołożyłeś drugi i naturalnie tworzy to konflikt. Żeby kasownik dobrze zadziałał muszą zaistnieć dobre warunki np. wyczuć czas kiedy najlepiej przekręcić stacyjkę od czasu odryglowania drzwi.
Cytat:
Wyjmij ten emulator, bo to przez z niego pewnie masz ten błąd P0463 co miałeś dodatkowy pełny opis dotyczący błędu. Błąd P0463 sygnał wejściowy za wysoki, co przyczyną może być zwarcie przez emulator i nie wiem właściwie po co ten emulator?.
Emulator wymusza ponowne kalkulowanie stanu paliwa z pływaka w baku, żeby poznać ile jest faktycznie paliwa. Przy jeździe na LPG wskazanie spada jakby palone było PB, bo auto NIE WIE, że jedziemy na LPG i dalej kalkuluje zużycie paliwa, które w tych autach jest BARDZO skomplikowane i z grubsza oparte na elektronice, a sygnał z pływaka jest tylko dodatkowym i ostatecznym punktem odniesienia dla komputera, nie jest informacją podstawową o poziomie paliwa w baku. Stąd też jak nie masz kasowania to jeździsz non stop z komunikatem o braku paliwa w baku, pomimo że je masz. Nie znasz faktycznego stanu paliwa, więc w końcu staniesz w miejscu jadąc na Pb albo będziesz dolewać dla pewności aż dolejesz do pełna, a dalej będzie komunikat o braku paliwa. Przy zatankowaniu większej ilości wskazanie się skasuje, ale żeby dolać trzeba też wyjeździć. Temat znany na forach LPG, jeżdżenie w ten sposób mija się z celem i jest uciążliwe (przerabiałem to). Trzeba sobie albo zrobić kasownik albo kupić gotowy, ale gotowy to trzeba kupić ODPOWIEDNI.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.