W moim świeżo kupionym C4 Coupe drzemie silnik benzynowy 1.6 16V VTi o mocy 120KM. JEst on na łańcuszku rozrządu i to właśnie tego dotyczy moje pytanie.
Oddałem Cytrynkę na serwis celem wymiany oleju, filtrów i rozrządu. Mechanik poinformował mnie, że w tych silnikach wymiana rozrządu jest bardzo skomplikowana i kosztowna. Samą wymianę rozrządu wycenił na minimum 3000zł! Uzasadniał to tym, że poza łańcuchem trzeba wymienić cały osprzęt, a że rozrząd jest mocno obudowany to musi wyciągać cały silnik aby go wymienić.
Teraz moje pytanie... Czy to na prawdę tyle kosztuje? Ten silnik rzeczywiście jest aż tak skomplikowany? Nie zdecydowałem się robić jeszcze tego rozrządu bo wole się rozeznać czy mechanik nie chce mnie przypadkiem zrobić w bambuko...?
2 tys za robociznę policzył. No chyba, że jeszcze oleje i płyny itd. też wliczone. Koszt całego kompletnego rozrządu to do 1 tys zł więc musisz zapytać o kosztorys całego przedsięwzięcia wymiany rozrządu.
Cytat:
Ten silnik rzeczywiście jest aż tak skomplikowany?
To zależy jak komu, ale nie specjalnie jest skomplikowany, no chyba, że pierwszy raz wymienia to i takiemu zawsze będzie skomplikowany. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dzięki za odpowiedzi. Wygląda więc na to, że cena zaproponowana przez mojego mechanika nie była wyssana z palca. W rzeczy samej w tej cenie miałem też wliczone płyny i filtry.
Z powodu finansów nie zdecydowałem się póki co na wymianę rozrządu. Mechanik powymieniał za to filtry i wszystkie "płyny ustrojowe".
Wiem, że ten konkretny "spec" ma doświadczenie z tymi silnikami, więc jakbym się decydował to zrobi to dobrze. Powiedział mi, że nie stwierdził póki co nic niepokojącego. Żadnych hałasów od łańcucha ani błędów w komputerze. Teoretycznie więc, mogę lać i jeździć.
Ciągle jednak z tyłu głowy mam profilaktykę... Spotykam się z opiniami, że póki łańcuch się nie odzywa, to można śmigać, byleby tylko pilnować oleju i regularnie go wymieniać. Jak to wygląda z Waszego punktu widzenia? Odłożyć pieniądze i zrobić to dla świętego spokoju czy jeździć chuchając i dmuchając na silnik?
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pon 12 Lip 2021, 11:02
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Wymiana rozrządu - 1.6 VTi
Jaki masz przebieg?
Zapodam ciekawostkę - brat posiadał niegdyś W204 C200 (Carneol Red + pakiet AMG, ah...). Cytat z forum:
"2007 grudzień, 184 KM, 130 tkm autentycznego przebiegu (od nowości w rodzinie, salon PL, pełne ASO).
Zrobiłem to trochę na siłę- bo rozmawiałem z 3 ASO i wszędzie otrzymywałem info że jak nie ma objawów to trzeba jeździć...
Objawów nie było, zapalał ładnie, pracował cicho, była moc, zero błędów... itd.
Ale, że jestem przekorny to się nie posłuchałem.
Po rozdeklowaniu okazało się że łańcuch jest już wyciągnięty a koła noszą ślady zużycia.
Zgodnie z procedurą MB zdecydowałem się aby wymienić komplet.".
Jak widać... brak objawów nie musi świadczyć o czymkolwiek.
Jak widać... brak objawów nie musi świadczyć o czymkolwiek.
Dokładnie!
Szarpnie trochę po kieszeni ale masz spokojną głowę i pewność, że jak pojedziesz w trasę z 500 km od domu to nie będzie Cię czekała laweta z tego powodu...
Szczególnie, że serwisy wymieniają olej co 30 000 km we większości samochodów.
Łańcuch wbrew obiegowej opinii nie jest wieczny _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Trochę mnie nie było ale decyzja zapadła. Dla spokoju ducha odżałuję i wymienię sobie ten rozrząd. Tym bardziej, że moją Cytrynką jeździ mi się cudnie, więc przez ładnych parę lat pozostanie jeszcze w moich rękach.
Nie wiem czy to moja paranoja, ale zauważyłem, że po zimniejszej i wilgotnej nocy po odpaleniu coś przez moment hałasuje. Brzmi to jak łańcuch ocierający się o coś więc chyba tym bardziej czas działać.
Bo czy coś innego mogłoby hałasować w takich okolicznościach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.