Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Dwór Mazowiecki Posiadane auto: Citroen C5 I
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Sty 2018, 18:04
Temat postu:
Ciężko działające wspomaganie kierownicy
Witam.
Jestem nowy na tym forum ale poszukując odpowiedzi na tym forum postanowiłem że sam założę temat odnośnie mojego problemu z moim Citroenem C5 I wersja z 2003, silnik 1.8.
Mianowicie mam problem ze wspomaganiem. Nie dostałem żadnej książki do auta stąd nie mam zbytnio pojęcia jak działa y mnir wspomaganie. Ale wracając do tematu.
Od jakiegoś czasu wyczuwam brak wspomagania.
Sprawdzałem poziom płynu lds, i jest on po całkowitym opuszczeniu auta na wysokości połowy zbiornika, (ma wysokości zgrzewu dwóch części zbiornika, nie wiem jak to opisać),
Pytanie brzmi czy uzupełnienie braków płynu może naprawić układ wspomagania?
Czytałem również że problemem może być akumulator. Wygląda on na naprawdę nowy, ale w pomiedzialek pojadę sprawdzić w jakim on jest stanie.
Oraz słyszałem że pomoc może odpowietrzenie układu, mam również zamiar to zrobić w poniedziałek.
Czy problem może leżeć w którejś z tych rzeczy które opisałem czy też coś innego może być przyczyną?
PS. Jest rowneiz problem taki ze podczas skręcania, np wykrecanie itp to słychać jakby stukanie, coś jakby przeskakiwalo w układzie kierowniczym. Teraz jest to mniej wyczuwalne, lecz nie można powiedzieć że problemu nie ma. Mechanik mi powiedział że on by z tym jeździł.... I nie ruszał.
Czy ktoś wie co może oznaczać to coś?
PS. Przepraszam za błędy w pisowni czy też opisywaniu xd
Wspomaganie w MKI jest hydrauliczne, pompa napędzana jest paskiem wielorowkowym, akumulator nie ma nic do tego.
Układ sam się odpowietrza jak jest wystarczająca ilość płynu i dlaczego miał by się zapowietrzyć, chyba że występują gdzieś wycieki płynu.
Co do stanu płynu to możesz opuścić na najniższe położenie i wtedy sprawdzić, jak wróci wspomaganie to za mało płynu.
Co do przyczyn braku wspomagania to: ślizga się pasek, zaciera się pompa, ewentualnie zawór w maglownicy.
Dzięki za porady.
Od razu po pracy sprawdzę jak będzie wyglądać wspomaganie na najniższym położeniu auta. Jak to nic nie da to skontaktuje się z mechanikirm względem tego paska. I się okaże czy to coś poważniejszego czy może prosta przyczyna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.