1.6 hdi - zapala i gaśnie (nieregularnie) -wtryski ?
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem z rozruchem, później wszytko jest ok.
Objawy: kręci, załapuje, szarpnie silnikiem na chwile i gaśnie, po kilku próbach zapala z takim szarpaniem na początku i za chwile się uspakaja
Zdarza się to na rozgrzanym i na zimnym, częściej na rozgrzanym tak mi się wydaje ale są momenty że pali jak kiedyś (od razu)
Co zrobiłem: sprawdziłem w lexii napięcie aku, 12,5v przed zapłonem i ponad 10v podczas zapłonu,
Ciśnienie paliwa podczas nieudanego rozruchu ponad 150bar - zadane 250bar, podczas udanego orazu 250bar. Obroty podczas nieudanego rozruchu 170obr/min, podczas udane 300obr/min.
Sprawdziłem korekty wtrysków w lexii:
1. 6mg/raz
2. 5mg/raz
3. 0.7mg/raz
4. 0.2mg/raz
Łudzę się, że to coś z zapowietrzonym paliwem lub rozrusznikiem, którego nie wymieniałem od 2010r. ale wydaje się że kręci jak zawsze, wtryski też nie ruszane od zakupu czyli 2010r. Na przewodach paliwa założone mam zaworki zwrotne.
Dodam, że podczas nieudanych zapłonów gdy dodam gazu samochód załapuje lepiej i szybciej, macie jakieś sugestie lub doświadczenie. Kupiłem już nowe przewody paliwowe i gruszkę, ale nie wiem czy to nie ślepa uliczka. Co myślicie na temat miksolu do baku paliwa ?
A jak wygląda gruszka czy jest twarda, czy po podpompowaniu odpala lepiej, kiedy wymieniany filtr paliwa.
Jeśli nie uzyskuje ciśnienia na listwie to może być regulator ciśnienia na pompie, czujnik ciśnienia, lub ewentualnie lejący wtrysk, trochę za duże te korekty na lexii. Ja bym oddał wtryski do sprawdzenia, ewentualnie zmienił miejscami i sprawdził korekty czy pójdą za wtryskiem.
Co Do gruszki to po założeniu zaworów zwrotnych pompuje aż do sytuacji w której po ściśnięciu nie wraca do pozycji wyjściowej, nie wiem czy tak powinno być ale przed tym stanem gruszka pompuje uczuć przepływającej paliwo ( bezpośrednio po wymianie ) próbowałem pompomac przed nieudanym zapłonem ale gruszka po ściśnięciu jest ściśnięta filtr wymieniany jakieś 3 tyg. Temu, filtry łącznie z paliwa i olejem wymieniam regularnie co 10tys.
Ja też najbardziej cierpiał bym się wtryskow no ale skoro mam zwierzę przewody paliwowe z okilic silnika i gruszke to sprobuje to wymienić i zobaczymy
Dziwi mnie tylko że z wciśniętym gazem zapala lepiej, i gdy postoi całą noc w garażu też pali od strzału.
Gruszka nie może zostać ściśnięta, to może oznaczać że nie może zassać paliwa, a po co aż 2 zaworki, nie ograniczają przepływu? Można jeszcze wywalić te zaworki i sprawdzić bez.
Co do gruszki i zaworków to jeden na zasilaniu a drugi na powrocie. Powinien moc zassac bo przecież jest normalny przepływ tylko blokada na powrot i jeżeli gruszka się scianie i nie wraca to znaczy że zworki działają- tak zrozumiałem ta sytuację
Wymieniłem dzisiaj aku na nowy ale bez zmian.
Zrobiłem test i podczas jazdy zasiłek samochód i odpaliłem z biegu bez rozrusznika i pali na każdym razem. Chętnie zajął bym się
tym rozrusznikiem ale chciałbym mieć pewność.
Wtryski też ogarne ale najpierw chce znać przyczynę niezapalania na ciepłym :/
Wtryski też ogarne ale najpierw chce znać przyczynę niezapalania na ciepłym :/
Toż masz jak na dłoni przyczynę trudności odpalania silnika. Co do wtrysków to powinny być przybliżone takie same wartości na wszystkich cztery a u Ciebie wtryskiwacze za duża różnica aby silnik normalnie odpalał na zimnym jak i rozgrzanym silniku.
Czy nie szkoda Ci naprawdę pompy bawiąc się gruszką?.
bugija Mostka nie słuchaj bo jak dla mnie to po prostu IDIOTA, powiela zasłyszane informacje bez sensu. Jeśli nie sprawdzisz stanu silnika, czyli kompresji, ewentualnie testu przelewowego to korekty na wtryskach nic nie mówią o stanie samych wtrysków, jeśli na którymś cylindrze będziesz miał mniejszą kompresję to komputer silnika będzie dawał większą korektę czyli więcej paliwa i to niekoniecznie na danym cylindrze.
Co do gruszki to co napisałem wcześniej jeśli gruszka pozostała ściśnięta to znaczy że nie może zassać paliwa, powinna wrócić do swojej wyjściowej pozycji i być twarda, wygląda na blokujący się zaworek. Wyrzuć zaworki i sprawdź bez.
jeśli na którymś cylindrze będziesz miał mniejszą kompresję to komputer silnika będzie dawał większą korektę czyli więcej paliwa
No co za ubaw i raczej moc byłaby słabsza a nie po przez zwiększenie dawki paliwa.
Cytat:
ewentualnie testu przelewowego to korekty na wtryskach nic nie mówią o stanie samych wtrysków,
Niby czemu nic nie mówią, to w takim razie porównaj sobie kolego Pyotrek z tym co jest na linku a podanym przez kolegę bugija.
https://youtu.be/ibLkNAk4IRk
Cytat:
powiela zasłyszane informacje bez sensu.
To ciekawe kto i skąd bierze informacje. Bo już Twoje powiedzenie na obecną chwilę to masz jednak za mało wiedzy.
Rano nie mogłem odpalić, poszedl dopiero z plaka. Pierwsze co zrobiłem to wywaliłem zaworki zwrotne, odpalal i po lekkim nagrzniu obroty się dlawily i w końcu sam gasl uznałem że jazda z bez przerwy wciśniętym podałem gazu jest bez sensu więc zdemontowalem 4 wtryski, jutro wkładam lepsze na podmiane bo muszę mieć samochód na chodzie a swoje zawiozę do sprawdzenia. Dodatkowo wymieniłem gruszke razem z przewodami do pompy wc i listwy i filtra paliwa, jutro mam nadzieję nastanie czas że samochód zapali i nie zgaśnie:) trzymam kciuki.
Wtryski 4 inne włożone, moje oddane na stół i 2 nadają się do remontu. W między czasie pompa chyba straciła życie bo zamiast 250bar to daje 8, 10 bar w sobotę, włożę drugą bo mam drugi silnik (100tys przebiegu) i sprawdzę ciśnienie sprężania na dwóch pierwszych bo korekty na nich i wtryskach na podmiankę to 5 i 6mg/raz gdzie pozostałe dwa to 0,1 i 0,3. Zmieniłem wtryski miejscami (1 i 2 na miejsce 3 i 4) jak pompa rozwiąże problem zapłonu to sprawdzę sprężanie nie gubi oleju ani, płynu chłodniczego. Do usłyszenia w sobotę,
Ponieważ potrzebuje samochód na już, uruchomiłem kontakty i znalazłem c4 piacasso grand z 2012r z 2.0 hdi 150hp (silnik RH) z 89tyś przebiegu ale z półautomatem - co o tym myślicie.
Jak widać w pospiechu kupiłeś 4 i w tym następne dwa uszkodzone wtryskiwacze.
Pompę wysokiego ciśnienia na razie zostaw w spokoju i zrób najpierw porządek z wtryskiwaczami.
Cytat:
sprawdzę ciśnienie sprężania na dwóch pierwszych bo korekty na nich i wtryskach na podmiankę to 5 i 6mg/raz gdzie pozostałe dwa to 0,1 i 0,3. Zmieniłem wtryski miejscami (1 i 2 na miejsce 3 i 4)
Zamieniłeś miejscami wtryski i co dalej?, bo nie bardzo rozumiem.
Zamiana wtryskiwaczy miejscami polega na tym, czy podaje taką samo wartość jak przed zamianą i jeśli tak to problem w kabelku, a jak zmienia wartość na taką jaką była przed zamianą to znaczy że jest dobra albo uszkodzona w zależności od jej wartości.
Wtryski 4 inne włożone, moje oddane na stół i 2 nadają się do remontu. W między czasie pompa chyba straciła życie bo zamiast 250bar to daje 8, 10 bar
Wtryski sprawdzone???, bo jeśli pompa nie daje to możliwe że jest zawieszony wtrysk i leje i pompa nie może zrobić ciśnienia.
Cytat:
Ponieważ potrzebuje samochód na już, uruchomiłem kontakty i znalazłem c4 piacasso grand z 2012r z 2.0 hdi 150hp (silnik RH) z 89tyś przebiegu ale z półautomatem - co o tym myślicie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.