Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 61 Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 03 Sty 2018, 20:46
Temat postu:
citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420
cześć wszystkim, przejrzałem podobne wątki dotyczące mojego problemu, jednak nie znalazłem wyczerpujących informacji, więc założyłem nowy wątek.
co jakiś czas pojawia mi się check engine, najpierw skasował mechanik, odesłał do gaziarza, gaziarz skasował i gadał, że może gaz kiepski zatankowałem, ale ja tego nie kupuję.
Zaopatrzyłem się w diagboxa (jakby ktoś potrzebował w berlinie albo z okolic coś odczytać to chętnie pomogę), o dziwo działa pod WIN 10 64-bit, komunikuje się ze wszystkimi systemami.
Odczytane błędy to:
-Front body height sensor fault coś od hydro, które działa prawidłowo i była wymiana chyba sterownika i pompy parę miesięcy temu, skasowałem, sprawdzę czy się pojawi znów;
Błędy ECU:
ECU
- P0170 Fuel injection problem permanent
warunki 3363 rpm 126 C collant 127 kmh 240 Mbar manifold
- P0420 2863 rpm 126 C collant temp
Catalytic converter ageing permanent Loss of efficiency
- P21131 Accelerator pedal hard pint switch singal ten to chyba nic ważnego
auto ma autentyczny przebieg 125 tys, gaz nietypowy 5 generacji wtrysk w fazie ciekłej montowany w Niemczech ICOM JTG. Założony przy 40 tys. Przejrzałem historię błędu to po raz pierwszy pojawił się po 80 tys, chyba był co jakiś czas kasowany, bo pojawiał się co 1-3 tys km. Dziwi mnie, że ktoś by jeździł 60k z checkiem. Wydaje mi się, że te błędy mogą być powiązane, jeden wywołuje drugi.
Objawy jakie zaobserwowałem:
1. po tych 50 sekundach po przełączeniu na gaz obroty trochę falują przez ok 30 sec później są stabilne.
2. Wysokie spalanie gazu, na trasie też więcej niż 20%, szczególnie w mieście wysokie komp benzyny pokazał 12.8 l na 100 km (zima, automat, dwustrefowa klima, bardzo dużo jazdy na zimnym krótkich odcinków 2-3 km, samo miasto), natomiast gazu z przeliczenia z baku wyszło 18.5 l !
O ile spalanie benzyny zgadza się z podanym przez producenta dla kombi w mieście z automatem, o tyle ten gaz to kosmos, prawie 45% więcej niż benzyny
nie wiem na ile w nowszym aucie można wierzyć kompowi benzyny, ale powinno to być dokładne? na benzynie zrobiłem 100km tylko, spalania nie mierzyłem, ale checka nie było
3. check pojawia się dość losowo, najczęściej jazda na równych obrotach, raz na tysiąc półtora tysiąca obrotów, wydaje mi się z historii, że jest to z czasem odrobinę częściej
nie zauważyłem spadku mocy co jest częste przy problemach z katalizatorem, może trochę kopci ale nie jakoś bardzo, oleju nie bierze, raczej silnik chodzi poprawnie. Poza tym spalaniem auto jeździ dobrze.
wiem, że tuż przed sprzedażą auta wymieniona została przepustnica z przepływomierzem na nowa, świece sprawdzone są praktycznie nowe.
pozwolę sobie załączyć przebiegi napięć na sondach i parę innych parametrów, dodaje link z przebiegami gdyż nie wiem jak wrzucić pdfy tutaj, zajmuje to 700kB.
https://we.tl/vdiA0f9ByV
dopiero jeden dzień mam diagboxa i się uczę tego programu, więc nie wiem jaką to ma wartość do diagnozy.
Na początku mierzyłem same lambdy, potem dodałem obroty, żeby było widać o co biega, a na końcu te korekty. te przebiegi benzyny nie jestem pewien czy silnik był odpowiednio rozgrzany, mogę to powtórzyć jutro jak będę miał więcej czasu.
czy te korekty upstream/ downstream mixture correction factor to to samo co krotko i długoterminowe? bo nie mogłem ich znaleźć
Do tego sterownika gazu nie ma interfejsu, jedyna regulacja to ciśnieniem pompy, albo kalibratorami czyli takimi jakby podkładkami pod wtryskiwaczami gazu, komp benzyny steruje wtryskiwaczami gazu. Ciśnienie pompy gazu (w tej instalacji brak reduktora) było mierzone jest prawidłowe, więc przed grzebaniem przy wtryskiwaczach chce wykluczyć błędy od samego silnika, katalizatora i lambd.
aha podejrzałem jeszcze przebiegi czasu wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. charakterystyki były bardzo regularne, wszystkich wtryskiwaczy zarówno na benzynie jak i na gazie wyglądały praktycznie tak samo.
wolne obroty to czas 3.3 ms na benzynie, na gazie odrobinę dłuższe, o jakieś 0.15-0.2 ms czyli 3.45ms, chyba jest to ok dla tego silnika? przy dodawaniu gazu 10ms.
jeszcze ważna informacja te gazowe przebiegi są jeszcze z zapalonym checkiem, te benzynowe to zaraz po skasowaniu checka.
Jak macie pomysły jak to lepiej sprawdzić, co zmierzyć to dajcie znać
PS1. Gdzie znajdę sławny licznik zużycia oleju mam skrzynie 4 biegową AL4, szukałem w zakładce skrzynia biegów, ale znalazłem tylko informacje, że nie wymaga wymiany, po więcej informacji sprawdź licznik stanu zużycia oleju, ale gdzie on jest to już nie wiem
Będę wdzięczny za pomoc, próbuje to zdalnie zdiagnozować, żeby naprawę przesunąć jak przyjadę do Polski, bo tu mechanicy bardzo drodzy są.
Mogłeś zmienić język na Polski w zakładce ustawienia powinieneś mieć: (language)
Przetłumaczenie błędy na Polski:
Błąd: P0170 Regulacja paliwa, rząd cylindrów 1-usterka.
Objawy:
Nieszczelność po stronie ssącej, układ wtłaczania wtórnego powietrza, ciśnienie paliwa lub pompa paliwa, zawór lub zawory wtryskowe/wtryskiwacz, podgrzewana sonda lambda.
Ten ostatni widać, że masz z tym problem, bo pokazuje błąd P0420.
Błąd P0420 Układ katalizatora, rząd cylindrów 1- sprawność poniżej wartości progowej.
Przyczyny:
Katalizator, wiązka przewodów, podgrzewana sonda lambda 2.
Cytat:
P21131
Nie ma takiego błędu za dużo liczb, ale jak pominiemy ostatnią liczbę, to być może jest z powodowaną wyżej opisany problemów.
Rozwiązanie:
Sprawdzić ciśnienie paliwa (w razie problemy wymienić pompę paliwową na nową) i wymienić sondę lambda na nową lub używkę ale sprawną. (Może być coś z instalacją co warto na początek sprawdzić.)
Instalacja gazowa też ma filtr i warto na początek wymienić.
Nie wiem tylko, czy piąta regeneracja jest odpowiednia do Twojego auta, co warto tutaj dobrze się przyjrzeć.
Cytat:
szukałem w zakładce skrzynia biegów, ale znalazłem tylko informacje, że nie wymaga wymiany, po więcej informacji sprawdź licznik stanu zużycia oleju, ale gdzie on jest to już nie wiem
Jak zmienisz język na Polski to będzie wiedział że jest w zakładce skrzyni biegów automatycznej, o ile rzeczywiście jest to Diagbox w oryginale.
Hej,
Dzięki za szybką odpowiedź. Próbowałem zmienić język diagboxa, ale niestety rzuca jakimś błędem, wydaje mi się że ostatni update był tylko do wersji angielskiej. Może kiedyś przeinstaluje. Generalnie interfejs i soft płytka z eBay.
Ciśnienie pompy paliwa mogę zmierzyć, ale to raczej nie to skoro błąd wyskakuje na gazie? Chyba że pompa od nieużywania coś niedomaga?
Jakie wartości ciśnienia powinienem uzyskać?
Gdzieś czytałem żeby nieszczelności sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza, że mierzy się przepływomierz ile gramów powietrza czy tam tlenu wpuszcza? Ma to sens, czy w tym przypadku byłby inny błąd.
Piszesz podgrzewana sonda lambda, która ta przed katem? Bo ona w głównej mierze odpowiada za ustawienie dawki paliwa?
Nie jestem ekspertem, ale wg tych przebiegów z linka, lambda jest sprawna?
Czy zajechany katalizator jakoś słychać, że auto inaczej chodzi? bo w sumie jeśli 2 lambda jest uszkodzona to będzie mówić że kat niesprawny.
Wg mnie ta 2 lambda też ma w miarę przebiegi, trochę podąża za zmianami 1, ale w mniejszym zakresie.
Co do gazu nie miałem wpływu na wybór, ale instalacja podchodzi pod każde auto. Filtr jest tylko między wlewem, a zaworem tankowania, nie jak w klasycznej sekwencji że się wymienia co 15-30k. Jego się zmienia tylko jak pompę trzeba wymienić, mam też w adapterze do tankowania dodatkowy filtr. Poza tym jakby był zajechany ten 1 nie dałoby się gazu do pełna zatankowac albo szło by bardzo wolno.
Gaziarzy, którzy ogarniaja tę instalację jest jak na lekarstwo może kilku w polsce co się dobrze znają, mam daleko więc najpierw chciałbym sprawdzić czy to nie samo auto zanim tam pojadę.
A te podane czasy wtrysku sa ok?
Co do licznika zużycia oleju to sprawdziłem dokładnie menu skrzyni, wiem jak to jest po ang i nigdzie tego nie widziałem.
Było na samym początku instalacji wybierania języka i każdy diagbox ma do wyboru zmiany języka, co musiałeś jednak ominąć. (Rada: Odinstaluj i zainstaluj ponownie od samego początku)
Cytat:
ale to raczej nie to skoro błąd wyskakuje na gazie?
Tylko na gazie takie błędy wyskakują?. (Nie bardzo chce się wierzyć, bo na podstawie błędu musi być i na benzynie problem.) Chyba że masz rozjechany map gazowy to by wyjaśniałoby takie problemy.
Cytat:
bo w sumie jeśli 2 lambda jest uszkodzona to będzie mówić że kat niesprawny.
Dokładnie tak będzie pisało, z tym że sam katalizator może być sprawny, a sonda lambda jest uszkodzona.
Cytat:
Co do licznika zużycia oleju to sprawdziłem dokładnie menu skrzyni, wiem jak to jest po ang i nigdzie tego nie widziałem.
No ciekawe, to w takim razie zakupiłeś sobie skromną diagnostykę jak tak.
Masz rację przy instalacji był wybór języka, myślałem że to sam wybór języka instalacji a nie samego programu. Kiedyś na pewno zainstaluje od nowa.
Błąd Wyskakuje na gazie co 1000-1500km szkoda mi tyle jeździć na benzynie, zrobię dokładne odczyty korekt I lambd na dobrze rozgrzanym silniku na benzynie, zatankuje do pełna benzynę, zrobię 200 km na samej benzynie, zaleje do pełna policzę spalanie jak nie będzie zawyzone to wg mnie benzyna powinna być ok.
Jak nie to pokombinuje z lambda.
Potem kalibracja gazu, bo tu podejrzewam problem.
Wiesz co interfejs jest normalny, łączy się ze wszystkimi systemami w aucie. Albo to jest gdzieś indziej albo nie wiem, 2 razy już tego szukałem, bezskutecznie, w każdym razie na razie odczytałem informację że oleju nie trzeba jeszcze zmieniać.
to czas 3.3 ms na benzynie, na gazie odrobinę dłuższe, o jakieś 0.15-0.2 ms czyli 3.45ms,
Jeżeli jest to czas wtrysku, to jest zbyt duża różnica między benzyną a gazem, co z pewnością jest rozkalibrowany (innymi słowami to rozjechany map).
Cytat:
zrobię 200 km na samej benzynie, zaleje do pełna policzę spalanie
Możesz zrobić 200 km i po tym jedź od razu do gazownika po to, aby zrobił soft LPd na nowo, bo nie sądzę żeby kalibracja tutaj Tobie pomogła.
Jeżeli na benzynie nie powoduje żadnych błędów wyżej wspomniany, to świadczy że masz jednak rozjechany map na LPd.
A jeżeli na benzynie również powoduje wyżej wspomniany błędy, to pozostaje naprawić wymieniając na nowe i tutaj niestety, również potrzebny będzie gazownik, aby na nowo wgrał soft tak jak wyżej wspomniany.
@mostek123 serio, 4.5% dłuższy czas wtrysku gazu niż benzyny to taka duża różnica? Mylisz, że większa część tego co jeździ po Polsce na gazie czyli stag I inne polskie instalki ma dokładnie taki czas wtrysku gazu i benzyny?
Chyba troszkę wypowiadasz się w temacie o którym za dużo nie wiesz.
Po 1 czasy wtrysku gazu są zawsze dłuższe niż benzyny w idealnych warunkach są identyczne, ale to się rzadko zdarza, chociażby z tego powodu żeby sterownik nadążył z przeliczeniem dawki wtryskiwaczy Pb na lpg.
Po 2 większość wtryskiwaczy lpg nie jest tak szybka jak te od Pb, zwłaszcza te stosowane z polskimi, relatywnie tanimi instalacjami.
Po 3 ten icom JPG to 5 generacja wtrysk w fazie ciekłej i do jej zalet należą szybkie wtryskiwacze Siemensa sterowane przez ECU samochodu. poczytałem inne fora to ludzie często mają 0.5-1ms różnicy na wolnych obrotach.
Zresztą gaz lotny jest mniej kaloryczny niż benzyna więc dłuższy czas otwarcia wtryskiwaczy ma sens.
Gaz w fazie ciekłej jest odrobine bardziej kaloryczny niż w lotnej o 1-2% więc czasy na lpg mogą być niższe.
Chyba nie czytałeś poprzednich postów, pisałem już że to 5 generacja, nie ma softu żeby coś kalibrowac, jedyna regulacja to zmiana ciśnienia w układzie pompa /regulator (ciśnienie zostało sprawdzone 2 miesiące TEMU I było ok) oraz rozmiarem kalibratorow czyli jakby dysz pod wtryskiwaczami.
Więc nie ma zbierania map czy kalibracji softem, wszystkim steruję ECU.
Więc nie ma zbierania map czy kalibracji softem, wszystkim steruję ECU.
Nie steruje przez same ECU, bo po drodze masz sterownik LPd to raz.
Natomiast, sam sterownik LPd pobiera dane od ECU czyli sterownika danego pojazdu i jeśli nie zgrywa się taki sterownik LPd z ECU to zaczyna wariować i nie stąd masz przecież błędy oraz kontrolka check. Sam check nie zapala się z powodu usterki ze sterownika LPd lecz dane z ECU, na którym pobiera od sterownika LPd i jeśli wykryje choćby zbyt dużej ilości dawki gazu ciekłej to automatycznie ECU wysyła błąd, co z ECU na podstawie odczytu z sondy lambdy jest zbyt dużej ilości wypalania gazu ciekłej, czego właściwie odbiega od normy spalania na benzynie, co tutaj powinieneś szukaj przyczyny i zadać sobie pytanie: Dlaczego jest tak duże spalanie na gazie ciekłym!. (Nie zastanowiło Ciebie to.)
Ps.
Już sama nazwa LPd powinno dać Ci do namysłu, że jednak wiem coś na ten temat, bo jest pewna różnica LPG a LPd, zgadza się.
strasznie chaotycznie piszesz, trudno to zrozumiec.
Tu się zgadzam jest jakiś kontroler po drodze między ECU, a wtryskiwaczami.
Oczywiście wiem, że check jest od tego, że ECU dostaje info ze korekty lambdy nr 1 przekraczają wartości graniczne.
Cytat:
czego właściwie odbiega od normy spalania na benzynie, co tutaj powinieneś szukaj przyczyny i zadać sobie pytanie: Dlaczego jest tak duże spalanie na gazie ciekłym!
Ależ kolego to właśnie to wysokie spalanie LPG oprócz checka zwróciło moją uwagę i próbuje to rozgryźć, mimo że auto chodzi normalnie.
Co do LPd to nie wiem o co Ci chodzi, pierwszy raz takie skrót widzę, d jako direct?
znam LPi, LPfi od Vialle.
Tego czy się znasz nie wiem, ale pisanie o zbieraniu, kasowaniu, wgrywaniu map nie ma przy tej instalacji większego sensu, bo sterownik działa, albo nie ma softu ani możliwości korekty jego ustawień. Wydaje mi się, że on na bieżąco przelicza informacje z ECU na informacje dla wtryskiwaczy.
Co do LPd to nie wiem o co Ci chodzi, pierwszy raz takie skrót widzę, d jako direct?
znam LPi, LPfi od Vialle.
Sorki i mała poprawka. Nazwa LPdi jest to skrót komputera sterownika gazu ciekłego, fakt 6 generacja i faktycznie pomyliłem z LPi dla 5 generacji. (Z tym że różnica jest taka, że masz osobno pompę od zbiornika a 6 generacja ma już pompę w zbiorniku).
Cytat:
to właśnie to wysokie spalanie LPG oprócz checka zwróciło moją uwagę i próbuje to rozgryźć, mimo że auto chodzi normalnie.
Jak dla mnie, to wygląda mi na uszkodzenie wtryskiwacza. (innymi słowami, to tak samo jak w benzynie leją się)
Cały schemat do podglądu:
Według mnie, mieszanka cieczy gazowej jest zbyt uboga a mało powietrza, co oznacza że wtryski puszczają zbyt dużej ilości cieczy gazowej i tutaj szukałbym przyczyny.
jeszcze inaczej, bo zaczyna się zamieszanie, moj ICOM JTG to podobno jeszcze 5 generacja, a pompę mam w butli.
prawidłowy schemat i opis instalacji jest tutaj.
https://gasidea.by/files/icom.pdf
jest to proste jak konstrukcja cepa, poza padającą pompa z początku produkcji i czasem padającymi wtryskiwaczami nie ma zbyt wiele co mogłoby się zepsuć, nie wymaga kalibracji oraz przeglądów. jednak czasem może się coś wysypać, ale może to wina instalatora.
I tak jak mówiłem teraz doczytałem, że czasy na gazie względem benzyny mogą się różnić plus minus 5%.
To co Ty wkleiłeś to trochę inny system.
Czy wtryskiwacze mogą lać skoro czasy na gazie są praktycznie jak na benzynie?
Moim zdaniem te kalibratory pod wtryskiwaczami są źle dobrane, bo to one sterują bogato/ubogo.
A skłania mnie do tego fakt ze ten błąd zaczął się pojawiać przy 85 tys km, teraz jest już 125 tys.
jestem w kontakcie mailowym z guru tego gazu w pl, zobaczymy co mi powie
Dziś zebrałem kolejne przebiegi gaz i benzyna w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku.
https://we.tl/Xc9pAIwacz
nie jestem mechanikiem i trudno mi to zinterpretować, na moje oko sondy lambda działają, ale czemu na benzynie mam korekty lambdy przed katalizatorem dochodzące do -20%?
Nie kumam tego, chyba zakres tych korekt przy prawidłowej pracy silnika powininen być mniejszy. _________________ Diagbox Berlin
To Ty masz jednak ICOM JTG i do tego najgorszą z możliwy.
Cytat:
nie wymaga kalibracji
Podczas wymiany pompy lub kalibratory należy najpierw na benzynie pojeździć, po to żeby się unormowały pracy silnika na benzynie lub używanie specjalnym do tego przyrządu.
Cytat:
Moim zdaniem te kalibratory pod wtryskiwaczami są źle dobrane, bo to one sterują bogato/ubogo.
Dokładnie i z pewnością są za małe, skoro taka różnica wychodzi czasy wtrysków.
Natomiast, stawiając większe kalibratory to skracasz jednocześnie czas wtrysku, a jak wstawisz mniejsze to tym samym wydłużasz czasy wtrysków.
Pytanie tak z ciekawości:
Jakiego koloru masz kalibratory?.
Dlaczego najgorszą z możliwych?
Wiem, że na początku były problemy z trwałością podzespołów, szczególnie pompy, później coś poprawili. W pl to nie miało szans że względu na cenę instalacji. W de sporo tego jeździ i dużo osob chwali ta instalację. Dobrze zestrojone auto może mieć nawet kilka procent więcej mocy niż na Pb, nie ma problemow że np jak go ciągniesz na obrotach to wraca na benzynę. Zaletą jest też prostota i brak ingerencji w układ chłodzenia auta.
Gaziarz w Radomiu składał synowi jakieś sportowe Clio z dużą ilością koni, staga nie dało się tak skalibrowac żeby w całym zakresie obrotow chodził dobrze. Na wysokich obrotach wracał na Pb. Założyli icom I śmiga.
Patrzyłes na ta dokumentację instalacji? Jest wyraźnie napisane że czasy na benzynie mogą być +-%5, więc moje 4,5% mieście się w normie. Z tym że szybszych się raczej nie dobiera żeby sterownik gazu nadążył za ECU.
Mnie jedno zastanawia, mam z diagboxa cała historię błędów i całą dokumentację od właściciela.
Od momentu instalacji lpg, koleś robił przeglądy auta I serwis tam gdzie zakładał gaz. To ja się pytam, kolesie nie widzieli że coś jest nie tak? Że check wyskakuje a auto pali jak smok?
Strasznie mnie to dziwi, bo jak znam Niemców to jednak większość się przykłada do swojej pracy.
Kalibratory chyba nie mają kolorow, tylko gdzieś tam jest napisany rozmiar. Wtryskiwacze mają kolory i mam niebieskie Siemensa. _________________ Diagbox Berlin
Od momentu instalacji lpg, koleś robił przeglądy auta I serwis tam gdzie zakładał gaz. To ja się pytam, kolesie nie widzieli że coś jest nie tak? Że check wyskakuje a auto pali jak smok?
Doskonale wiedzieli, a że właściciel miał dosyć to i sprzedał auto, co nie bez powodu, bo to Ty teraz borykasz się z tym autem.
Cytat:
W de sporo tego jeździ i dużo osob chwali ta instalację.
Tak jak jednocześnie i narzekają, bo nie w każdym aucie można zainstalować taki gaz.
Cytat:
Wtryskiwacze mają kolory i mam niebieskie Siemensa.
Właśnie mowa o wtryskiwaczy i spróbuj założyć zielony.
Ja proponuję, abyś pojeździł trochę na benzynie i poobserwował jaki masz czas wtrysku na benzynie.
Następnie dopasować numery wtryskiwaczy (zielone) na podstawie benzyny czasy wtrysku. (To musi zrobić gazownik)
Cytat:
Z tym że szybszych się raczej nie dobiera żeby sterownik gazu nadążył za ECU.
A właśnie się dobiera i to w takich sposób, aby były jak najbliżej zakresu czasy wtrysku na benzynie, a im bliżej tym lepiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.