Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: było Renault Scenic 1.9 dci , XII.2000r., jest Dodge Caliber SXT 2.0 16V 2007r.; Citroen C4 II 1.6 VTi 2010, Renault Clio II 1.5 dCi 2004r.
Piwa: 7/4
Wysłany: Wto 02 Sty 2018, 20:08
Temat postu:
Tykanie, cykanie na zimnym i rozgrzanym silniku
Witam,
na wstępie pisząc swój pierwszy post na forum Cytryny chciałbym powitać szanowne koleżanki i kolegów. Jestem - mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem od niedawna C4 II. Problem z moim autem polega na wydawaniu dźwięków w formie tykania, cykania (nie są to metaliczne dźwięki). Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Mam wrażenie, że dochodzą z lewej strony silnika z okolicy paska wielorowkowego. Jak oglądałem rolkę napinającą w trakcie pracy, to widać, że rytmicznie, minimalnie ona "podskakuje" a wydaje mi się, że ramię powinno być nieruchome. Pasek jest chyba wystarczająco naciągnięty nie jest już chyba w najlepszym stanie bo na wypustkach (obok rowków) widać już poprzeczne pęknięcia na gumie.
Co w przypadku takich dźwięków może kwalifikować się do wymiany/naprawy? Czy samodzielnie mogę coś sprawdzić, ew. naprawić? (zdarza mi się majstrować nieco przy moich autach).
Będę wdzięczny za pomoc.
Pzdr.
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: było Renault Scenic 1.9 dci , XII.2000r., jest Dodge Caliber SXT 2.0 16V 2007r.; Citroen C4 II 1.6 VTi 2010, Renault Clio II 1.5 dCi 2004r.
Piwa: 7/4
Wysłany: Pią 05 Sty 2018, 23:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Tykanie, cykanie na zimnym i rozgrzanym silniku
Dzięki kolego za radę. Już miałem oddać auto do mechanika, ale postanowiłem jeszcze zajrzeć pod maskę. Jak próbowałem zdjąć pasek to pod palcami poczułem dość spory ubytem gumy (ok. 2 cm) w miejscu rowków. Zakupiłem nowy pasek Bosha w hurtowni motoryzacyjnej za całe 25 pln i dziś go wymieniłem. Problem rozwiązany.
Pomogły mi m.in. te rady dot. silnika VTI.
Ja dodałbym jeszcze, że element, który się wysuwa jest na taśmie o dł. ok. 8 cm, na której końcu jest otwór, który pozwala na "zaczepienie" taśmy unosząc ją do góry za specjalną wypustkę, tak aby rolka, którą zwalnia taśma była cały czas luźna. Pasek był na tyle ciasny, że miałem problemy z jego założeniem, musiałem zdjąć plastikową nakładkę na koło od alternatora, aby zyskać choćby milimetr - po krótkich kombinacjach udało się.
Pasek po 7 latach i 65 tys. km. wygląda tak (stan nie powala ):
Zamontowałem taki pasek
WAŻNE !!! - po skończonej pracy upewnij się, że "zwolniłeś" taśmę aby rolka znów dociskała się do koła, ja tego nie zrobiłem i przez 3 km. po wyjechaniu z garażu zastanawiałem się, dlaczego ciągle wieje chłodne powietrze zamiast grzania - diagnoza była trafna, po zwolnieniu taśmy i wpięciu jej uchwytu na miejsce w aucie zrobiło się ciepło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.