Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Wto 19 Gru 2017, 19:26
Temat postu:
Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Rozważam zakup C5 z tym silnikiem (docelowo do gazu). Są pewne wątpliwości co do czego konkretnie należy zwrócić uwagę przy kupnie -pytanie ogólne a poniżej podsumuję w pytaniach a koledzy-użytkownicy może coś doradzą na ile będą w stanie
1. można było natknąć się na opinie, że właśnie te szklanki (popychacze) mogą się poddawać i być do wymiany po większych przebiegach. Pytanie na ile się z tym spotkaliście, czy zdarza się to po wyższych przebiegach na LPG tylko i czy dotyczy może bardziej wersji przedlift 136 ?
2. zdaje się, że występuje branie oleju. Na ile u Was dzieje się to między wymianami jeśli wymienia się co 10-max 15tys ? jakie oleje lejecie ?
3. można przeczytać o wyciekach na różnych uszczelniaczach, po jakich orientacyjnie przebiegach można się tego spodziewać. Czy każdy mechanik to ogarnie czy lepiej oddawać to tym wyspecjalizowanym tak jak sprawy z zawieszeniem ?
4. ponoć przekaźnik pompy paliwa jest pechowy i nie da się go wylutować, trzeba wymieniać całą skrzynkę ?
5. tak długoterminowo: jakich innych awarii np. osprzętu silnika można się spodziewać zwłaszcza tych potencjalnie unieruchamiających auto ? Czy cewki padają przy LPG ? Ile ich jest ?
6. Czy okresowo/na dzień dobry należy w tym silniku czyścić takie elementy jak przepustnica, odma, jakiś silnik krokowy ?
7. czy stosowaliście płukanki liquimoly przy zmianie oleju ? czy były efekty pozytywne albo negatywne (np. wspomniane wycieki)
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Ad 1. Nie dotyczy
Ad 2. Leję TOTAL 5W40, wymieniam co 15 tkm, bierze mi 3 litry na tym dystansie
Ad 3. Nie dotyczy, ale jak już, to kazdy mechnik ogarnia
Ad 4. Prawda, ale naprawa wynosi 0 PLN, powtarzam 0 PLN
Ad 5. Cewka jest jedna, zespolona i nie pada od LPG
Ad 6. Nie dotyczy, w tym silniku nie ma "krokowego"
Ad 7. Nie stosowałem nigdy, może koledzy się wypowiedzą
Ogólnie EW10A jest najlepszą jednostką benzynową w C5. Polecam
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
__Robert__ napisał:
Ad 1. Nie dotyczy
Ad 4. Prawda, ale naprawa wynosi 0 PLN, powtarzam 0 PLN
To nie naprawa ale półśrodek, bo omijamy przekaźnik od pompy i bierzemy zasilanie z innego bezpiecznika. Modyfikacja działa chociaż z tego co pamiętam jest błąd w komputerze dotyczący zasilania pompy.
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Pyotrek prawda, prawda, jeździłem tak 2 lata i nic kompletnie się nie działo, a błąd owszem jest, ale kompletnie nie ma zadnych skutków ubocznych, błąd jest w BSI. To jeśli chodzi o Ad 4
A jeśli chodzi o Ad 1 to w EW10A szklanki są ok i nie podlagaja wymianie tak jak w silniku starszym, 136 KM ( RFN )
Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Sro 20 Gru 2017, 14:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Dzięki za odpowiedzi. Jeśli jest coś na forum/sieci na temat obejścia tego przekaźnika to będę wdzięczny za link/info tak na przyszłość.
Czyli fajny silnik tylko trzeba pilnować głównie oleju. W sumie może to być tez przyczyna ewentualnego zużycia szklanek- jak ktoś nie pilnuje poziomu to nierozgrzana oliwa nie dochodzi za szybko do górnych partii silnika. (u mnie na przykład w starym silniku przy ok 300tys przebiegu słychać szklanki zimą przez pierwsze kilkaset metró jeśli nie doleję trochę powyżej połowy).
Trochę przed wyborem tej benzyny w C5 II zniechęcają mnie jeszcze opinie o dużym hałasie przy wyższych prędkościach 110+ ( Niestety takie trasy S-ką/A2-ką ok 300km robię dość często i w obecnym aucie hałas jest dość męczący) no ale idealnie nigdy nie będzie, diesel może wiecęj kosztować.
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
hałaś rzeczywiście jest , dlatego, że brakuje 6 biegu tutaj PSA nie popisało się. W C5 X7 z tym silnikiem jest nieco lepiej, ponieważ hałas zaczyna sie od 150 +.
Ale i tak polecam ten samochód bo jest naprawde bezawaryjny, ja w przeciagu 2,5 roku ( oprócz spraw typu olej, rozrząd itp ) nic nie robiłem.
A nie przepraszam wymieniłem przednie tuleje wahacza, i tuleje belki tylnej, sprzedałem i kupiłem C5 X7 z tym samym silnikiem, gdzie LPG jest od nowośći, a ma nalatane 252 tkm, to o czymś świadczy.
A tu masz linka do naprawy BSM ( przekaźnika pompy, właściwie ominięcia jego ) .
Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Sro 20 Gru 2017, 19:31
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
To dobrze wiedzieć, dzięki za linka. a powiedzcie koledzy przy okazji czy przewody hamulcowe sztywne w tym aucie są na wierzchu podłogi widoczne i czy dotyka je korozja ? Przerabiałem temat w moim starym Łosiu więc jestem wrażliwy na tym punkcie (i chyba każdy powinien być jeśli nie chcemy kończyć jak Ci już martwi z newsa typu "zjechał na przeciwległy pas czy pobocze z niewiadomej przyczyny")
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Ja tym silnikiem jadę już prawie 10 lat, i nie wymagał żadnego wkładu finansowego, tylko części eksploatacyjne (+ napinacz paska wielorowkowego) i poprawki po źle założonym pasku rozrządu (pomyłka o 1 ząbek). Nic z niego nie wycieka. Nie bierze oleju - nie dolewam nic między wymianami co 20 tys. km, a i tak nie spada nawet do połowy miarki (olej 5W40). Wady silnika: ma głośny i nieprzyjemny wydech gdzieś w okolicy kolektora, to nie awaria, bo tak jest od nowości. Słabe wyciszenie grodzi i głośna skrzynia manualna dopełniają złego. Da się jeździć bez nadwyrężania uszu do 120 km/h. Wiem, że skrzynia AL4 ma szybszy 4 bieg niż manualna 5, co przekłada się na cichszą jazdę autostradową i mniejsze spalanie autostradowe. Zalety: np. bardzo czysty dolot (sterylnie czysty, zaglądałem tam z ciekawości zdejmując przepustnicę, silnik RFJ nie posiada EGR i nie wali żadnego dymu i osadów do dolotu). Nie generuje żadnych komunikatów - przez 10 lat ani razu. Łatwy w obsłudze i łatwy dostęp do wszystkiego. Jeżdżę bez gazu, ale jak bym miał zakładać to wybrałby wtrysk w fazie ciekłej, droższy, ale poza tym same zalety. Ciekawostka - nie ma filtra paliwa.
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
lecsu napisał:
Ciekawostka - nie ma filtra paliwa.
Dokładnie, natomiast ma tylko sitko przy pompie paliwowej w zbiorniku.
lescu potwierdza to o czym pisałem, silnik jest zajefajny i warto w niego się wbić.
Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Czw 21 Gru 2017, 16:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Tą ciekawostkę o filtrze słyszałem ale jeśli silnik nie ma problemów z tego powodu to nie problem
Jesli do nowości zmieniasz olej częściej niż zaleca producent (czytałem że było to niby aż 30tys.) to pewnie i lepiej dla niego
Gorzej jakby nie mial filtra kabinowego jak mój obecny łoś V40 97r. Jest to trochę uciążliwe - łatwiej/więcej zaciąga smrodów i spalin, szyby się szybciej zasyfiają i parują. Porażka jak na tą klasę auta nawet w tym roczniku.
Mam nadzieję, że wszystkie C5 miały filtr kabinowy !
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Tipo SW 1,4 95 kuca
Piwa: 2/7
Wysłany: Pią 22 Gru 2017, 01:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
lecsu napisał:
Ja tym silnikiem jadę już prawie 10 lat, i nie wymagał żadnego wkładu finansowego, tylko części eksploatacyjne (+ napinacz paska wielorowkowego) i poprawki po źle założonym pasku rozrządu (pomyłka o 1 ząbek). Nic z niego nie wycieka. Nie bierze oleju - nie dolewam nic między wymianami co 20 tys. km, a i tak nie spada nawet do połowy miarki (olej 5W40).
10 lat. Może być i 20. Pytanie ile km przez ten czas nalatane?
__Robert__ napisał:
przemke napisał:
Mam nadzieję, że wszystkie C5 miały filtr kabinowy !
Mają
Tylko mały i ciężko go dobrze włożyć jak się nie ma wprawy. W Hondzie Jazz są większe, bardziej mięsiste.
No cóż! A Ja się z Panami w sumie żegnam Po 2 latach i ponad 100 tyś. km. na taksie po mieście sprzedałem dziś w okazyjnej cenie i do końca roku wyjeżdżam nowym autem _________________ Lexia Trójmiasto
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): STA Posiadane auto: C5 2.0 LPG
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 11 Kwi 2018, 13:02
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silniku 2.0 EW10A: pytania przed kupnem i ogólna eksploatacj
Dołączę się z pytaniem
Ile oleju wchodzi do EW10A?? W "internetach" znalazłem ze około 4,3L tyle, że u mnie weszło 5L i jeszcze nie ma max na bagnecie
Ile wchodzi u Was po wymianie??
////////////////////////////////////
dobra, sam sobie odpowiem
teoretycznie ma być 5L
w katalogu olyslager jest błąd czyli 4,25L
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.