C5 2001 2.2hdi temp plynu chlodniczego max, chlodnica zimna
Witam
To moj drugi miesiac obcowania z cytrynka i problemow ciag dalszy...
Dzisiaj w miescie (mala miescina, bez korkow) zauwazylem jak temp plynu w chlodnicy wskoczyla na czerwone pole oraz drugi wskaznik (skrajnie prawy na zegarach) ten od oleju (nie wiem czy to temp, czy cisnienie) rowniez znalazl sie niemal na czerwonym polu. Wrzucilem luz i przy predkosci 60km/h zaczalem sie toczyc- temp po okolo 20sek znowu znajdowala sie troszke pow polowy, a ten drugi wskaznik ani drgnal nadal wskazujac prawie czerwone pole. Zatrzymalem sie i chcac odkrecic korek od plynu chlodzacego zauwazylem ze sie zagotowal. Obmacalem chlodnice ktora byla na dole zimna u gory ciepla...
Prosze o ppmoc w zdiagnozowaniu co jest nie tak oraz o wyjasnienie co to jest za wskaznik.max po prawej z ikonka oleju.
Cześć
Ten wskaźnik skrajnie po prawej stronie pokazuje temperaturę oleju.
Ja mam 2 typy pierwszy to uszkodzony termostat który delikatnie się tylko uchyla blokując przepływ z małego obiegu do dużego. Opcja nr 2 to zawalona czymś wewnątrz chłodnica (kamień, osady) i to skutecznie blokuje przepływ cieczy przez nią.
Jak masz możliwość to możesz spróbować przepłukać chłodnicę, pamiętaj tylko o tym ze płukać powinno się w kierunku odwrotnym do przepływu cieczy tj od wylotu do wlotu. Inna opcja to wymiana termostatu, sprawdziłem teraz wkład kosztuje ok 40-50zł
To juz mam jakies wskazowki. Dzisiaj dolalem plynu chlodzacego bo najwidoczniej gdzies ucieka. Wogole okazuje sie ze ktos zalal go zwykla woda!! Szok! W zbiorniczku bylo widac rdze w wodzie... To typowaloby zawalona chlodnice. Musze sposcic to co jest i odrazu zajme sie termostatem.
A tak pytanie z innej beczki. Padl mi tranzystor w dmuchawie i znalazlem tu na forum piekbie opisane co i jak no i dzisiaj podlaczylem na krotko dmuchawe. Wyciagnalem kable z wtyczek do modulu i zaizolowalem razem. Tylko ja glupi nie oznaczylem ktory czerwony i ktory czarny idzie do jakiej wtyczki - sa dwie mala i duza. Moglbys mi mroczo pomoc? Bo widze ze Ty juz od dawna obeznany z tematem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.