Auto C5 1.8 16v 117KM benzyna. Cyka rytmicznie zawór EGR. Auto często jest mułowate, ale miewa też dobre dni i jeździ wtedy przyzwoicie. Na wolnych obrotach czuć lekkie drgania silnika, bez względu czy zimny czy ciepły, przenoszące się na budę. Zero błędów. Czy istnieje możliwość awarii mechanicznej/elektronicznej EGR-u bez wywalenia błędu? Jedno co zauważyłem, nie cyka na zimnym silniku.
Dla pewności wykręciłem go, i mimo że nie był jakoś mocno osmolony, przemyłem.
Podczas mycia zauważyłem, że gdy poruszam uchylną częścią zaworu, wydaje ona taki dźwięk jak słychać podczas pracy na odpalonym silniku. Czyli zawór nie zatrzymuje się w pozycji otwartej lecz cały czas pracuje trzpieniem góra dół wydając tykający dźwięk. Tak być raczej nie powinno? Bo albo otwarty albo zamknięty.
No tego nie wiedziałem. Mam to auto od 2 lat i dopiero teraz coś się zaczyna dziać. Ale za co bym się nie chwycił, to słyszę "adaptacja Lexią". Bawi mnie to auto, strach wyciągać dywaniki do odkurzania, żeby czasem nie robić po wszystkim adaptacji...
Na jakie podstawie stwierdzasz zero błędu???.
Napisał:Pyotrek
Cytat:
Spróbuj zrobić przyuczenie zaworu w Lexii.
No tak, zrobić przyuczenie choćby uszkodzonego zaworu recyrkulacji spalin i pewnie jeszcze się naprawi EGR poprzez przyuczenie. hmm (cytat:Zasłyszane oraz przypisując głupoty, a tylko dlatego że nie pytając o więcej.)
Cytat:
strach wyciągać dywaniki do odkurzania, żeby czasem nie robić po wszystkim adaptacji...
W odległym czasie tak może być.
Cytat:
Czy istnieje możliwość awarii mechanicznej/elektronicznej EGR-u bez wywalenia błędu?
Takie rzeczy na pewno nie na blacie za to komunikat o usterce silnika tak.
Z kolei na komputerze diagnostycznym pokaże wszystko o Egr, co radziłbym najpierw podłączyć pod komputer, ponieważ są różne błędy poczynając od P0400 i wyżej.
Cytat:
Cyka rytmicznie zawór EGR.
Cykanie rytmicznie może oznaczać uszkodzony całkowicie EGR lub zły sygnał podawany idące do EGR i może być różnie, choćby poprzez usterkę obwodu prądowe, czujnik temperatury przekłamuje wartość i inne.
A więc jak sam widzisz, ile rzeczy mogą powodować usterki co bez komputera diagnostycznego ciężko jest stwierdzić, a co mówić na forum nie mając kodu błędu.
Tak więc najlepiej jak podasz kod błędu.
Zero błędów = auto podłączone pod komputer diagnostyczny i nie wykazuje żadnych błędów
W takim razie przejrzeć dokładnie paramenty pracy EGR i całego silnika. Może być tak że Egr się zacina i też błędu nie pokaże za to w paramenta można zauważyć że coś jest nie tak.
Kolego a próbowałeś odłączyć egr na wtyczce? Zapali się błąd ale silni będzie chodził ok, chyba że egr ne domyka się wówczas może wogóle nie zapalić lub zapali ale brak mocy. Jak odepniesz wtyczkę zapal silnik nie patrz na błąd później zgasisz silnik i podepniesz wtyczkę błąd zniknie. Jak będzie wsio ok po wypięciu wtyczki masz winowajcę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.