Witam mam Xsare Picasso z 2001r silnik 1.8 z gazem.
Mam problem związany z odczytem paliwa. Zacznijmy od początku jakiś tydzień temu niefortunnie zjeżdżając z drogi najechałem na dość spory kamień i wtedy zgasł mi samochód. Próbowałem go odpalać i dopiero za 3cim razem odpalił i jechał normalnie, potem na drugi dzień wyjchałem z domu i popatrzyłem ile jeszcze mam do przejechania a tam widniały
na wyświetlaczu ---/km więc trochę mnie to zdziwiło bo tankowałem paliwo za 50 zł a cały czas jeżdżę na gazie miałem przed tym zdarzeniem jeszccze do wyjeżdżenia około 150 km więc dziwi mnie to ze wyświetlacz pokazywał --- . Na dzień dzisiejszy świruje totalnie bo raz wyświetla że nie ma wcale paliwa ale kontrolka od rezerwy się nie świeci natomiast przejade z jakiś 1km / 2km i pokazuje, że jeszcze mogę przejechać 30km i tak na zmiane się to wyświetla z tymi "---"
Jakieś porady ?
Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tuchola Posiadane auto: c4 grand picasso- gaz byla toyota corolla verso,xara picasso nissan sunny ,seat ibiza
Piwa: 5/2
picasso nie pokazuje realnej ilości paliwa w baku jeżeli jeżdżimy na LPG. Temat poruszany kilkakrotnie na Forach. Chyba że masz emulator poziomu paliwa. _________________ Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
kolego dolej troche paliwa i wtedy zobacz moze cos z plywakiem w zbiorniku jest za malo paliwa i fiksuje
Z tego co wiem xp.nie ma żadnego pływaka a czip w korku paliwa,który resetuje się przy każdym wyjęciu korka.Nie trzeba więc nic dolewać,wystarczy otworzyć i zamknąć wlew.Jeśli dobrze działa,powinien dokonać pomiaru i skorygować odczyt na wyświetlaczu. ....przynajmniej w moim tak jest.
jest pływak! A ty jak odkręcasz swój to ci paliwa przybywa czy ubywa??? Może hdi tak miało ale tam tez jest pływak. To jak założysz w picusiu korek uniwersalny bo zgubisz ogrinał to jest zawsze pusto czy pełno??? _________________ Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
Zwykle,nic się nie zmienia,bo wszystko działa dobrze ale miałem przypadek,gdy dałem auto do serwisu gdzie wymieniano napęd rozrządu i trzeba było odłączyć akumulator.Po odbiorze,okazało się,że ubyło mi ok.20 l paliwa.Zrobiłem im awanturę,wyzywając od złodziei itp.Wskaźnik pokazywał zero,świeciła rezerwa,a komputer pokazywał,że przejechane jest niespełna 800km a więc przynajmniej o 300 za mało.Pojechałem więc na pompę;podjechałem,otworzyłem korek i dopiero wtedy zobaczyłem,że dystrybutor jest uszkodzony i jest informacja naklejona o tym.Musiałem zamknąć korek,żeby wyjąć kluczyk i przejechać na inny.Po zapaleniu wszystko wróciło do normy,wskaźnik pokazywał dwie kreski,rezerwa zgasła.Na wszelki wypadek dolałem do pełna.Weszło niecałe 40 l.A więc wszystko dobrze.Musiałem wszystko odszczekać i przepraszać w serwisie.
Z tego co czytałem o systemie pomiaru paliwa w moim xp.to tak właśnie jest realizowany pomiar w tych autach,ale dzieje się to tylko jednorazowo przy otwarciu i ponownym zamknięciu korka.Bieżące zużycie mierzone jest w jeździe przez odejmowanie od zmierzonej ilości,-tego paliwa,które zostało wtryśnięte do silnika.Komputer on line koryguje w ten sposób aktualny stan paliwa w zbiorniku a nie w oparciu o pomiar bezpośredni np.przy pomocy pływaka.Gdyby tak było,taki jak opisałem przypadek,nie mógłby się zdarzyć.Stąd też pewnie bierze się lekkie zaniżanie średniego spalania na komputerze,w stosunku do rzeczywistych wyliczeń wynikających z tankowania.Ale to mały szczegół,zwykle 0,2-0,3l/100km. Pozdr....
post scriptum:
Czytałem też,że nie można w xp zmienić korka na uniwersalny,bo wskaźnik nie będzie pokazywał stanu paliwa ale nie wiem co będzie pokazywał:full czy zero.
Bardzo ciekawe. Wiem że wskaźnik pokazuje stan paliwa w oparciu przeliczanie zużycia a nie na podstawie pływaka i dlatego w Picusiu i wielu innych autach jadąc na LPG znika "paliwo". Odczyt z pływaka jest brany raz na kilkanaście uruchomień silnika. Wlanie 5 benzyny nie jest widoczne bo nic sie nie zmienia na wskaźniku i z tego co wiem jest to normalne. O czipie w korku nigdy nie słyszałem i jak znajdę korek jakiś zastępczy to założe z czystej ciekawości.
U mnie teraz pokazuje rezerwe a powinno być w baku jakieś 2-3 kreski paliwa bo jeżdżę na LPG i paliwo "znika" to jak odkręce korek i zakręcę go z powrotem to powinien pojawić się rzeczywisty stan paliwa w baku. _________________ Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
Nie znam zachowania wskaźnika paliwa przy jeździe na gazie,bo nigdy nie miałem takiego auta ale przedstawione tłumaczenie wygląda logicznie.Jeśli komp.nie wie o przełączeniu zasilania na gaz,może nadal odejmować zużycie od ostatniego zakodowanego stanu i pokazać zero gdy nadal jest paliwo.Być może,choć nie wiem tego na pewno.Warto spróbować.
sprawdziłem - u mnie samo odkręcenie korka nic nie daje - nie wraca poziom paliwa. Nigdzie nie doczytałem się żeby w korku był jakiś czip i ja osobiście wątpię żeby był. Prędzej obstawiam że przy odłączeniu aku i ponownym podłączeniu zostały zassane nieprawidłowe dane i stąd ten brak paliwa w Twoim przypadku po wyjechaniu z serwisu. _________________ Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
mam to samo , jadąc na LPG ubywa na wskazniku benzynki do braku włącznie , po dolaniu 10 l wskazanie jest prawidłowe ; trochę to wkurzające bo można załatwić pompę przy rzeczywistym braku benzyny w baku dlatego trzeba profilaktycznie od czasu do czasu dolać dla pewności . Jako ciekawostka to w moim nieraz po dłuższym postoju 2 - 3 dni wszystko wraca do normy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.