Witam wszystkich. Chcę zapytać co myślicie o remoncie silnika 1.6 hdi 2008r na licznikusilnik 161tys km czy warto i jaka jest szansa ze bedzie wszystko dobrze działać po remoncie. Mam citroena GP i silnik bierze ollej 1litr na 1000km. Napewno niema wyciekow. Przez turbine też raczej nie bierze bo wąż dolotowy i wylotowy nie są za oleojone tylko lekko wilgotne,wirnik w turbinie niema luzów. Czy taki remont robić w ASO ale to pewnie kosztuję majątek. A może lepiej kupić drugi silnik ? ale to też nie wiadomo co się trafi.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
Po co drugi silnik jak można naprawić ten i wcale taki majątek nie trzeba wydawać.
Skoro olej bierze to z pewnością od uszczelniaczy na zaworach z tego co opisujesz.
W Twoim przypadku najlepiej oddać do warsztatu i nie koniecznie musi to akurat być serwis.
Natomiast, o ile producent nie przewidział ilość brania oleju na 1000 km to z pewnością jeden litr za dużo.
Co trzeba zrobić, wyjąć głowicę i oddać do regeneracji, gdzie koszty mogą wynieś w zależności od usterek samej głowicy i koszty są uzgadniane na miejscu.
Naprawa głowicy w Twoim przypadku to:Planowanie (obowiązkowe), wymiana uszczelniaczy i czyszczenie gniazda zaworów i szlifowanie w razie potrzeby.
Do tego czasu musisz przygotować:
-Nowa uszczelka pod głowicy.
-Płyn chłodniczy.
-Nowy termostat.
-Inne to uszczelki po demontażu głowicy od silnika czyli: Uszczelki pod kolektory ssące i wydechowe itd.
Naprawy demontażu i montażu uzgadniane są indywidualnie z mechanikiem.
Całkowity koszt nie powinno wynieść więcej jak 1.5 tys zł.
To tyle na temat.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
Dzieki koego za odpowiedz. w instrukcj znalazłem ze w tym silniku jest dopuszczalny ubytek okeju 0.5l na 1000km. Jesli w warsztacie wykonają te czynosci co napisałes to powinno pomuc i juz nie bedzie tak dużo brał oleju?
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
Zdaje się, że usczelnacze zaworowe można wymienić bez ściągania głowicy co pomniejsza koszt, od tego bym zaczął. Kiedyś sam wymieniałem uszczelniacze ( gumki ) na zaworach ( Ford Scorpio ) bez zdejmiowania głowicy.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
A co jeśli poleciały pierścienie olejowe i kolega wywali 1500zł i dalej będzie brał olej, ciężko diagnozować na odległość, przy takim przebiegu jak dla mnie to nie będą uszczelniacze, ja bym wolał zmienić silnik, ewentualnie zrzucić dół i zmienić pierścienie.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
Pyotrek Ty nie wierz, że ten samochód z silnikiem diesla ma 168 tkm, ma przynajmniej drugie tyle. O pierscieniach dobrze prawisz. Kompresja prawdę powie. Wymiana silnika to nie takie hop siup.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
Cytat:
A co jeśli poleciały pierścienie olejowe i kolega wywali 1500zł i dalej będzie brał olej,
Pierścienie w obecnych auta to rzadko się zdarza i nawet jeśli ma dwa razy tyle przebiegu to nie powinno brać oleju.
Natomiast silniki 1.6 hdi w tych auta to przy takim przebiegu auta mają problemy z uszczelniaczami na zaworach, po prostu słabe jakościowo, oczywiście nie dotyczy to wszystkich 1.6 hdi bo każdy symbol silnika ma inne wady.
Witam długo nie mogłem się zdecydowac na remont silnika ale jak juz brał 2l na 1000km to nie było wyjscia. Zdecydowalem sie poczatkowo na wymiane silnika. Mechanik przed demontażem silnika zajrzał do srodka i okazało sie ze uszczelniacze były ok a na jednym cylindrze był pekniety pierśćien olejowy ale nie porysował cylindra. Po wymianie przejechałem dopiero 1000km i narazie nie widac ubytku oleju. Koszt naprawy to 1170zł w tej cenie wymienił jeszcze olej filtr olejowy i powietrza swiece żarowe i pekniety pierśćien uszczelke pod głowice.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Czy warto remontowac silnik 1.6 hdi
Cytat:
a na jednym cylindrze był pekniety pierśćien olejowy ale nie porysowa
To ciekawe, a może przy demontażu pękła.
Cytat:
Bardzo dobra cena.
Faktycznie dobra cena, ale naprawa chałtura i taka cena.
Cytat:
Zlikwidowany ubytek oleju
Jedno zrobione, a nie w długim czasie przyjdzie nowa usterka i pozostaje tylko czekać.
Po demontażu korbowodu od wału korbowego nie zostało zrobione i nie jest zalecane te same zakładanie panewki bądź wymiana same panewki na nowe bez wcześniejszych szlifowania. Natomiast, zakładanie te same panewki nie na długo będzie silnik chodził i daję pół roku aż znów będzie naprawa, oczywiście o ile i jak często będzie jeździł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.