Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana/naprawa gdy uszkodzeniu ulegnie uszczelka pod głowicą?
Niestety pierwszy raz przydarzyło mi się to w aucie które posiadam i zbytnio nie jestem rozeznany w temacie.
Nie chciałbym też abym został zbytnio zdarty przez "mechanika".
Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zaworu?
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
tak na szybko to:
-wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze
-olej+płyn
-kpl.rozrząd+pasek wielorowkowy
-pompa wody
-śruby głowicy
-obróbka głowicy
Może coś wyjść jeszcze w trakcie remotu.Na moje oko to tysiak braknie. _________________
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
Naprawa samej głowicy kosztuje od 400 zł do 600 zł za komplet, tak więc półtora tysiaka będzie również za mało, myślę że z 2 tysiaki powinieneś się wyrobić.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
Sprawa jest ogólnie dziwna.
Objawy typowe dla uszczelek (internetowe) u mnie nie występują a mianowicie nie ma masła pod korkami wlewu oleju.
Płyn chłodzący jest czysty, nie kopci z rury, auto ma moc taka jak cały czas.
Jedynie od czasu do czasu podnosi się poziom płynu chłodzącego i słychać syczenie z korka wlewu płynu.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Może głowica lub tuleja cylindra pęknięta. Też są takie objawy. _________________ Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: XP 2004 1.6HDI 80kW
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 30 Lis 2017, 14:19
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
To jest rzeczywiście denerwujące,gdy nie można ustalić jednoznacznie, konkretnej przyczyny zjawiska.W takim przypadku najważniejszy jest spokój i niepodejmowanie działań na oślep.Wszystko wskazuje na uszczelkę głowicy,ale pewności nie ma.Przebicie jest małe i występuje tylko przy dużym obciążeniu silnika;np.przy wyprzedzaniu.Przebicie występuje między cylindrem a kanałem wodnym.Nie jest rozległe i nie sięga kanałów olejowych.Może więc nie być wody w oleju, ani oleju w płynie chłodniczym.Zjawisko podnoszenia się poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym,jest jednak poważnym ostrzeżeniem,że może nastąpić wypchnięcie większości płynu z bloku i przekroczenie dopuszczalnej temp.silnika.Dlatego też nie należy jeździć na długie,zwłaszcza trudne trasy z ostrymi podjazdami.Cały czas trzeba zwracać baczną uwagę na wskaźnik temp.a i tak pewnie go nie upilnujesz,stąd ważne jest,żeby w aucie było cicho,żebyś słyszał piknięcie,gdy się pojawi komunikat o przekroczeniu dop.temperatury.Wtedy noga z gazu,grzanie na full i zjazd na pobocze.Lepiej wtedy nie gasić silnika.Niech chodzi aż temp.spadnie i poziom płynu wróci na miejsce.To może byc trudne i wymagac zupełnego wychłodzenia silnika.Tak,czy inaczej,z tej usterki się nie wyśliźniesz i będziesz musiał się zmierzyć z nią i jej kosztami
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
Raczej będzie tak jak piszesz że przejście jest malutkie i nie ukazuje podstawowych objawów uszkodzonej uszczelki.
Dodatkowo jest że problem występuje tylko przy większym dodawaniu gazu - bardziej energicznej jeździe wówczas słychać syczenie z korka i potrafi delikatnie płyn uciec przez korek.
Dzisiaj jeżdżąc trochę autem na spokojnie miałem wrażenie jakby było czuć zapach płynu przez nawiew ale to nie cały czas.
Auto grzeje się przeważnie do 2 kresek (standard w mojej wersji XP) i czas grzania czasami wydaje mi się długi ale ten model podobno długo się nagrzewa.
Szkoda tylko że problem ten nie pojawił się podczas wymiany rozrządu a po :/ teraz znowu rozbieranie.
Wadliwa pompa wody raczej nie będzie powodować takich objawów?
Ciekawe czy zmieszczę się z planowaniem robocizną i uszczelką w kwocie 1000zł.
Nie znam się na planowaniu głowic ale czy do tego w 2.0HDI wyjmuje się zawory?
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: XP 2004 1.6HDI 80kW
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 01 Gru 2017, 01:15
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Naprawa uszczelki pod głowicą
Nie wiem na pewno jak jest w tym aucie,ale przed laty szlifowali mi głowicę -chyba w ładzie-z zaworami.
Wszystkie objawy o jakich piszesz są typowe i niestety na pewno nie da się ich ignorować.To,że stało się to po wymianie napędu rozrządu,to pech,który często się zdarza.Złośliwość rzeczy...O kosztach nic nie wiem,bo dawno takich rzeczy nie robiłem,ale to się robi w warsztatach,które tylko tym się zajmują i cenę można dowiedzieć się telefonicznie.Życzę powodzenia i trochę współczuję,ale taki jest nasz los.Zwłaszcza dieslowców.Pozdr...
W reklamach wszystko zawsze jest piękne,skuteczne i bezbolesne.Ja w swojej półwiecznej praktyce użytkownika,ale i mechanika pojazdów,nigdy nie stwierdziłem skuteczności oferowanych "treatment'ów".Było już wiele cudownych środków uszczelniających,które miały,nie tylko uszczelnić wycieki,ale i zlikwidować palenie oleju przez stary silnik.Wszystko to są "ersatze"które albo nie działają wcale,albo tylko na chwilę.Mówiąc wprost:są to środki dla oszustów,którzy chcą szybko sprzedać stare,ale mocno podpicowane auto,oczarowanemu klientowi.Osobiście nie wierzę w trwałą skuteczność uszczelnienia głowicy samochodu,-zwłaszcza diesla.Może jako środek ratunkowy w trasie,można by ryzykować jego użycie,żeby jakoś wrócić do domu,ale nic więcej.Tak uważam,ale mogę się mylić,bo sam -w tym celu-uszczelniacza nie używałem.Pozdr....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.