Witam. Pisze z następującym problemem. Zakupiłem Citroena C3 2006 rok. Samochód ma czasem problem z odpaleniem, mianowicie rano odpala dobrze przy pierwszym uruchomieniu, później po którymś razie trzeba wcisnąć delikatnie pedał gazu aby odpalił, inaczej tylko kręci i nie wchodzi na obroty. Wymieniłem świece, olej i filtry, wymieniłem pompę w baku. wyczyściłem przepustnice i nadal to samo. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i znalazł rozwiązanie? Pozdrawiam Daniel
Witam.
Na początek to pomyliłeś dział . No i wypadało by się przywitać przy pierwszej wizycie w odpowiednim dziale...
Co do problemu to można spróbować adaptacji.
Odłącz akumulator na jakiś czas. Po podłączeniu i odczekaniu chwilę na zimnym silniku przekręć stacyjkę, wciśnij pedał gazu do oporu, po chwili puść. Następnie odpal i niech chodzi sobie na biegu jałowym do osiągnięcia temp. roboczej; otwarcia termostatu.
Jeśli zabieg nic nie zmieni druga opcja próba adaptacji DiagBoxem , odczytać błędy. Zakładam, że przepustnica elektroniczna... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
wymontuj i sprawdź zawór oparów paliwa, prawdopodobnie został zacięty w pozycji otwartej, po wyjęciu zaworu dmuchnij w niego i sprawdź czy jest przepływ powietrza następnie podaj na niego 12V i też sprawdź czy jest przepływ powietrza.
dlaczego ten zawór? bo już miałem taką usterkę, rano gdy było chłodno to silnik odpalał od strzała ale gdy auto postało na słońcu lub był gorący dzień to silnik kręcił a nie zapalał,
w ciepły dzień paliwo parowało i opary wlatywały poprzez zacięty zawór oparów paliwa do kolektora ssącego , przy próbie uruchomienia silnika wtryskiwacze wtryskiwały paliwo + zgromadzone opary paliwa i to była za bogata mieszanka dla silnika, jak trochę pokręciło się rozrusznikiem silnik przerobił tą bogata mieszankę paliwową to i dał się uruchomić, wymiana zaworu rozwiązała problem ,a kilku mechaników i kolesi poległo na tym temacie
Dziękuję za rady, jestem tutaj pierwszy raz i znalezienie dla mnie "opcji" żeby napisać jakiś post było już wyczynem. Przepraszam za zaistniałą sytuację.
A co do tematu spróbuję dziś tej adaptacji, aku już odłączyłem. Przepustnica jest elektroniczna. Samochód podłączałem pod komputer i zero błędów. Jak adaptacja nie pomoże to zobaczę ten zawór oparów. Dziękuję
A więc tak, zabieg z adaptacją się nie udał bo przy uruchomieniu silnika nie zapalił. A zawór oparów jest sprawny, nie przepuszcza powietrza, natomiast po podpięciu +12V już tak.
Przeprowadziłem adaptacje jeszcze raz, odpaliłem samochód i zostawiłem do włączenia wentylatora. Samochód osiągnął temp 108stopni i wentylator się nie włączył, przy włączeniu klimatyzacji uruchomił się odrazu i schłodził silnik do 87 stopni. Po tej całej adaptacji dwa razy odpalił znów z pomocą gazu, ale teraz widzę nie co poprawę bo odpala o dziwo normalnie i wchodzi na wyższe obroty po odpaleniu po czym schodzi na swoje 850 i pracuje prawidłowo. Martwi mnie tylko ten wentylator, mam jeszcze Mercedesa CLK też benzyniaka i tam włącza się przy 105 stopniach. [/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen BX ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.