Problem z odpaleniem na gorącym silniku c5 2002 1.8 benz
Na zimno silnik uruchamia się od strzała
Jak przejadę jakąś trasę, zgaszę silnik i krótko po postoju uruchamiam to od razu odpala
Jeśli poczekam ok 10 minut po trasie to kręcę rozrusznikiem i nie odpala
Wszystko zaczęło się po zmianie pompy
Błędy po diagnozie to sonda lamba i wentylator chłodzący
Po zmianie świec na nowe to samo
Co może być przyczyną nieodpalania?
Jakie są wartości przy poprawnej pracy sondy lamba?
Re: Problem z odpaleniem na gorącym silniku c5 2002 1.8 benz
wizer12 napisał:
Na zimno silnik uruchamia się od strzała
Jak przejadę jakąś trasę, zgaszę silnik i krótko po postoju uruchamiam to od razu odpala
Jeśli poczekam ok 10 minut po trasie to kręcę rozrusznikiem i nie odpala
Wszystko zaczęło się po zmianie pompy
Błędy po diagnozie to sonda lamba i wentylator chłodzący
Po zmianie świec na nowe to samo
Co może być przyczyną nieodpalania?
Jakie są wartości przy poprawnej pracy sondy lamba?
Rozumiem, że po dłuższym kręceniu zapala. Jeśli tak, to sprawdziłbym przewody podciśnieniowe idące do kolektora ssącego. Nie wiem jak w tym silniku, ale w niektórych silnikach benzynowych podciśnieniem sterowane jest ciśnienie paliwa, a w przypadku uszkodzenia regulatora ciśnienia, paliwo potrafi podciśnieniem dostawać się do kolektora ssącego i zalewać silnik. Jeżeli takie podciśnienie występuje to sprawdź kilka minut po zgaszeniu, czy nie płynie nim benzyna. Jeśli tak to regulator ciśnienia paliwa przepuszcza i należy go wymienić.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Czw 09 Lis 2017, 22:53
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z odpaleniem na gorącym silniku c5 2002 1.8 benz
też podejrzewam to, co napisał Kolega Kuriat ;
uszkodzenie przepony regulatora ciśnienia paliwa na listwie - prosto to można sprawdzić
zdjąć przewód podcisnienia z regulatora ciśn. paliwa na zapalonym silniku -pewnie będzie ciekło lub kapało z króćca
jeśli tak- to przedostające się paliwo nadmiernie wzbogaca mieszankę paliwowo/powietrzną dla gorącego silnika - jak dłużej postoji auto to część odparowuje , a chłodniejszy silnik woli bogatszą mieszankę
do czasu wymiany regulatora gorący silnik łatwiej odpali z wciśniętym pedałem gazu / pociągnie więcej powietrza
Re: Problem z odpaleniem na gorącym silniku c5 2002 1.8 benz
kuriat napisał:
wizer12 napisał:
Na zimno silnik uruchamia się od strzała
Jak przejadę jakąś trasę, zgaszę silnik i krótko po postoju uruchamiam to od razu odpala
Jeśli poczekam ok 10 minut po trasie to kręcę rozrusznikiem i nie odpala
Wszystko zaczęło się po zmianie pompy
Błędy po diagnozie to sonda lamba i wentylator chłodzący
Po zmianie świec na nowe to samo
Co może być przyczyną nieodpalania?
Jakie są wartości przy poprawnej pracy sondy lamba?
Rozumiem, że po dłuższym kręceniu zapala. Jeśli tak, to sprawdziłbym przewody podciśnieniowe idące do kolektora ssącego. Nie wiem jak w tym silniku, ale w niektórych silnikach benzynowych podciśnieniem sterowane jest ciśnienie paliwa, a w przypadku uszkodzenia regulatora ciśnienia, paliwo potrafi podciśnieniem dostawać się do kolektora ssącego i zalewać silnik. Jeżeli takie podciśnienie występuje to sprawdź kilka minut po zgaszeniu, czy nie płynie nim benzyna. Jeśli tak to regulator ciśnienia paliwa przepuszcza i należy go wymienić.
Przy dłuższym też nie odpalał
Okazało się że Egr i jakiś zawór zwrotny został wyczyszczony i problem zniknął
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.