C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
Dobry wieczór,
Od marca jestem nowym właścicielem Citroena C8, 2.0 benzyna, 2003 rok.
Samochód ściąga delikatnie w prawo. Ściągał lekko na letnich i teraz...
Zmieniłem opony na zimowe i to samo.
W załączeniu wyniki geometrii kół. Czy ktoś umie to odczytać - chyba tylko w warsztacie zmierzyli i nic nie ustawiali - bo po wizycie w warsztacie od geometrii i zamianie opon przód na tył - to samo - ściąga w prawo.
Znaleźli tylko zacierające się łożysko amortyzatorów - ale związku ze ściąganiem nie widzę.
Czasem stuki podczas skręcania.
Zamienili na chwilę przód - opony lewa z prawą i stwierdzili, że w drugą ściąga.
U wulkanizatora: Zamiana opon przód tył wykluczyła opony...
Czy zatem miałbym się udać na regulacji geometrii ?
Jak tak czytam te wyniki i zestawiam z danymi z instrukcji samochodu to chyba geometria jest przestawiona ?
Re: ( Citroen C8 ) C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
To jest taka nauczka w rozmowie z mechanikiem.
Określenie "ma Pan zbieżność zrobioną" - niektórzy rozumieją, że zmierzoną tylko.
Czyli należy jasno wcześniej określić z mechanikiem - czy zmierzyć i wyregulować chcemy czy tylko pomierzyć..
W czwartek podjadę na stację diagnostyczną na tzw. kontrole na płycie - wiem, że tam i kontrolują i ustawiają.
Czy jest to metoda wystarczająca czy jechać jednak do warsztatu z pomiarem z kamerami tylko zaznaczyć i przypilnować, żeby skorygowali te wartości.
W poprzednim aucie w jednym zakładzie na systemie komputerowym, pomierzyli i poustawiali - wyniki były ok i auto chodziło prosto jak nigdy!
A w tym zakładzie wynika, że pomierzyli i zostawili bez regulacji.
Dam znać jak po korekcji będzie.
Re: ( Citroen C8 ) C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
Jak dla mnie to jest to ustawione, zobacz na ostatnią kolumnę, pewnie w całości to jest "pomiar końcowy".
Zbieżność była po 2,1 i 2,2, po ustawieniu jest 1,2 i 1,5 czyli tyle ile powinno być, tak samo całkowita jest poprawiona.
Parametry tylnego zawieszenia są w normie, te na początku.
Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy jest poza zakresem, tutaj się nie wypowiem może być błąd w systemie.
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy prawe koło poza zakresem (górne łożysko wahacza?)
Pochylenie kół jest w dopuszczalnym zakresie, wg wyniku końcowego mogło też być regulowane pochylenie, lub wynikało z innego ustawienia łożyska górnego (zakładając że chodzi o prawe)
Co do ściągania to trzeba było zamienić koła na przedniej osi tak jak zrobili w warsztacie.
Re: ( Citroen C8 ) C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
Ech cholera, mój błąd, nie spojrzalem ns ustawienia końcowe . Zbieżność jest ustawiona prawidłowo. A reszta tak jak pisał Pyotrek.
Być może autko ściąga przez to wyprzedzenie sworznia. Pochylenie masz w normie.
Re: ( Citroen C8 ) C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
Na pochylenie koła nie patrz bo jest w normie 0°00' +0°30/-0°30 a ty masz po -0°16' i +0°10' i mieści się w normie producenta. Nie powinno mieć wpływu na prowadzenie.
Poza zakresem jest parametr:
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy prawe +11°51' a minimalne powinno być +12°24' - 0°40=+11°84' różnica 0°33'
nie jest to dużo.
Do przejrzenia jest ta prawa strona.
I przesunięcie kół +5,3mm
Napisz które górne łożysko jest do zrobienia, bo jeśli prawe to może mieć wpływ na te parametry.
Zamień opony na próbę na przodzie, powinno to wyeliminować opony.
Jeśli będzie w drugą to dla pewności możesz zamienić same opony na kołach z przodu dla prawidłowego kierunku toczenia.
Jeśli po zamianie opon będzie w tą samą stronę ściągało to jak bym pojechał na poprawienie zbieżności do nich niech sprawdzą i ustawią jeszcze raz, wcześniej bym zrobił to łożysko.
Ewentualnie sprawdzenie i ustawienie w innym warsztacie.
Re: ( Citroen C8 ) C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
Jeżeli ściąga na dwóch kompletach tak samo to raczej coś w geometrii, zamień te przednie.
Możliwe że np ktoś uderzył w krawężnik i skrzywił się wahacz, stąd różnica w przesunięciu, pytanie jeszcze co to za parametr i czy faktycznie warto brać go pod uwagę.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Sro 01 Lis 2017, 22:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) C8 - Ściąga w prawo - interpretacja wyników geometrii kół
koledzy ;
jak ściąga na dwóch różnych kompletach opon - to opony już trochę wykluczone ,
luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym nie ma ??? auto nie jest po dzwonku ??
Jak robiona geometria /zakładam, że fachmani po założeniu przyrządów sprawdzali bicie (zwichrowanie) kół !!! /
i były różnice przed regulacją to już jedna przyczyna,
co do przesunięcia kół ;
Citroen C8 to nie Volkswagen czy Seat nie ma wahaczy aluminiowych tylko stalowe kute, więc tak łatwo ich nie skrzywi , stąd przestawienia szukałbym w zgiętym amorze, mocno wyrobionym sworzniu zwrotnicy czy łożysku kolumny albo górnej blasze/ flanszy mocującej do nadwozia
sprężyna wpływa tylko na ugięcie nadwozia, ale na płaskim można to samemu pomierzyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.