Chciałbym się Was poradzić w pewnej kwestii ale od początku.
Jakieś 2 miesiące temu w czasie podróży autostradą wyskoczył błąd urea. Wiadomo zjazd na stację dolanie płynu nox z dystrybutora i ku mojemu zdziwieniu 0 reakcji ze strony auta. Odliczanie kilometrów w dół od wartości 1100 km.
Jako, że potrzebowałem stale auta znajomy usunął mi błąd i auto śmigało pewien czas bez najmniejszych problemów.
Pierwszym dziwnym objawem było dolewanie 15 litrów dodatku po 1 tys kilometrów co jest wręcz absurdalne. Zaznaczam, że ostatnio wykonałem bardzo dużo kilometrów. Od 2 tygodni kontrolka urea zapalała się mimo skasowania już po 10km jazdy a płyn ubywał w znacznym tempie, ciągłe dolewanie dodatku. Auto chodzi do tej pory normalnie, nie traci na mocy no i spalanie także nie jest jakieś większe. Ostatni tydzień to jazda z płynem tunap. Czytając inne fora kilka osób polecało ale niestety żadnej poprawy więc postanowiłem zajrzeć pod spód, wyjąć wtryskiwacz i obejrzeć z bliska w czym leży problem.
Gdy podniosłem auto i mogłem swobodnie zajrzeć pod spód to co zobaczyłem przerosło moje wszelkie oczekiwania. Całe podwozie auta w okolicach wtryskiwacza pokryte warstwą adblue a wtryskiwacz w środku bez najmniejszego nalotu.
Czy ktoś z Was może miał podobny problem? Ewidentnie widać, że dodatek ucieka gdzieś bokiem czy inną stroną, Niestety nie mogłem zlokalizować podejrzanego miejsca. Auto ma dopiero 5 lat jazdy i 105 tys km przebiegu. Citroen Berlingo 1.6 HDI. Załączam poglądowe zdjecia. Może ktoś ma pomysł co może być problemem.
Co dziwne cała strumienica w którą wkładany jest wtryskiwacz jest "zjedzona" rdzą co mnie trochę dziwi.Można swobodnie ją wyjąć gdzie opaska jest ściśnieta maksymalnie.
Jesli ktoś miałby jakieś propozycje proszę o każdą radę. Myślę czy by tego noxa nie wyłączyć na stałe....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.