mam Xsarę Picasso 1,6 HDI DV6ATED4(a więc ten słabszy, 90 albo 92 KM), który wyprodukowano w maju albo czerwcu 2010 roku
Czytałem gdzieś, że w 1,6 HDI występują dwa rodzaje śruby(chodzi o tą górną, widoczną?)przewodu: z filtrem, którego zapchanie kończy się zgonem turbo i bez, zmodernizowany.
Czy w tym roczniku i wersji silnika występuje ten problem? Czy demontaż tej górnej, widocznej śruby jednoznacznie to określi, czy chodzi o montaż dolny? Wymienia się cały przewód, czy tylko śruby?
Ponadto w tym silniku chyba występuje łańcuch rozrządu na wałkach- jaka jest częstotliwość wymiany dla tego słabszego motoru? Nie jestem przekonany, czy ten silnik jest dokładnie identyczny, jak w innych modelach, stąd pytanie.
Podaj VIN, jeśli dobrze pamiętam to dolna śruba, ta przy bloku. Po którymś OPR była zmieniona. Co do łańcuszka to niektórzy wymieniają przy wymianie rozrządu przy około 200tyś.
Jeśli chodzi o ten łańcuch, to znalazłem na jednej z aukcji część, którą opisano numerami 0816 J0 0816 J1. Takiego łańcucha, czy tam jego zamiennika poszukiwać? _________________ XP 1,6 HDI '10 DV6ATED4
Ta to ten łańcuszek u ciebie ma oznaczenie 0816 J1, dolną śrubę masz nową. Co do sitka to nie powinno go już być, ale dla pewności możesz sprawdzić. Jeśli będziesz wymieniał olej co 10 max 15tyś km to sitko się nie zapycha.
Dziękuję za odpowiedź. Problem z olejem w zasadzie jest taki, że nie wiem, co do tej pory było wlewane. Auto było serwisowane w Citroenie w Belgii co ~20 tys. km, więc co tyle pewnie olej zmieniano, ale brak dalszych info- importer tj. Citroen BELUX łaskawie podał tylko datę/przebieg ostatniej wizyty i nie chcą powiedzieć nic więcej, bo "musieliby mieć zgodę poprzedniej właścicielki".
Czy Total 5W40 nie skróci żywota turbo, lub góry silnika? Taki wedle książeczki jest polecany(chociaż ciekawe, że mają dwa różne produkty 5W40), a wiem, że to jest tylko olej hydrosyntetyczny, więc de facto "udający" syntetyk.
Czy może lepiej lać jakieś dobre 5W40? _________________ XP 1,6 HDI '10 DV6ATED4
Dużo ludzi jeździ na Totalu i silniki żyją, nie jest to olej z najwyższej półki. Spokojnie możesz zamienić na jakiś lepszy olej 5W40.
Dwa lata temu,przy okazji zmiany paska rozrządu,kazałem wymienić też olej w serwisie.Nie mieli Totala,więc dali mi,podobno super full syntetic,jakiś Castrol Gold,którego oznaczeń już nie pamiętam,ale pamiętam ,że kosztował ponad 200 zł,choć do 1.6 Hdi wchodzi niecałe 3.5 l.Auto miało przejechane (rzeczywiście) ok.140 kkm.i było w doskonałym stanie technicznym.Nigdy nie sprawiało żadnych niespodzianek.Po owej wymianie,okazało się,że w czasie stania w korku,ciśnienie oleju spadało tak,że po przygazowaniu,odzywała się turbina i dopiero na wyższych obrotach wracało skuteczne smarowanie.Podobnie,po zatrzymaniu silnika i pozostawieniu auta na parę minut,ponowny start zaczynał się od gwizdania turbiny i dopiero po przygazowaniu smarowanie wracało i gwizd ustępował.Sprawa była poważna i potencjalnie groźna dla silnika.Będąc nieufny wobec wszystkich usługodawców,kupiłem zalecany olej Total i gimnastykując się w garażu sam dokonałem wymiany,pozbywając się tego super extra ordynaryjnego,rzadkiego jak woda full syntetyku.Od tej pory,zjawisko gwizdania turbiny,nigdy nie powróciło a auto spisuje się nadal b. dobrze,-czego również wszystkim Forumowiczom życzę. Oleje z najwyższej półki,dostosowane są do jazdy w warunkach ekstremalnych,przy ekstremalnych obciążeniach i wytężeniach silnika.Takich warunków nie ma nigdy na żadnych drogach publicznych,nie ma takich obciążeń ani tanich temperatur dla których zostały wymyślone te oleje.Stosowanie ich do zwykłych aut,to wyrzucanie nie tylko pieniędzy,ale i wylewanie samego,niewykorzystanego należycie oleju do recyklingu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.