wygląda bardzo OK, dobre wyposażenie, o silniku poczytałem, że bardzo dobrze śmiga z LPG, ale martwi mnie jedna rzecz automatyczna skrzynia biegów.
czy ten silnik benzynowy 2.0 140 KM był tylko ze skrzynią automatyczną al4?
diesle oraz późniejsze benzynowe thp natomiast miały am6.
czy ta skrzynia am6 jest już godna polecenia?
chciałbym automat ale jak czytam opinie o al4 to trochę strach, czy rzeczywiście jest tak źle?
czytałem, że padają elektrozawory i taśmy najczęściej, ale że czasem też wchodzi w tryb serwisowy bez powodu...
auto z tym silnikiem to biały kruk, a w gazie to już okaz, ma fajna cenę, podejrzewam, że rozrząd nie był robiony i trochę można by urwać.
wcześniej byłem już zdecydowany na 2.0 HDI 140 albo 160 KM ale teraz trafiła się ta sztuka i z racji niższych kosztów serwisowych silnika benzynowego biorę go jeszcze pod uwagę.
Poczytaj sobie fora opla lub inne forum citroena na temat slawetnej skrzyni AM6 to dopiero sa z nia problemy i ile ludzie laduja kasy w naprawy i dalej skrzynie nie chca pracowac. http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=97414.0
Mam 2,0 z AL4, na liczniku niecałe 80 tys i nie dawno robiłem podmianę częściową oleju w skrzyni (z racji wieku a nie przebiegu). Olej zlewany delikatnie tylko różnił się odcieniem od nowego ,więc generalnie jak dbasz tak masz. Co do napraw AL4 to elektrozawory wymienisz sam o ile masz kilka kluczy i trochę czasu. Z olejem koszt takiej naprawy to ok 500/600 PLN - czy to wiele?? sam oceń. Taśma jak pasek, tez może strzelić w każdej chwili i ciekaw jestem czy ktoś napisze, że jakiś silnik jest chusteczkowy bo strzelił pasek rozrządu ... ?!?!? Życie samo pisze sobie historie i nic na to nie poradzisz....
Ja wiem, że na manualna już się nie przesiądę. Jak coś strzeli w skrzyni to będę się zastanawiał jak to ogarnąć....
W tej skrzyni można wiele zrobić samemu, co pozwala zaoszczędzić na mechanikach. Pamiętaj, że odchodzą Ci kwestie sprzęgła a w dieslu dodatkowo dwumasy, gdzie koszty są znaczne..
Reasumując, czas pokaże ile skrzynia wytrzyma, wymieniałem zdania z użytkownikami i wychodzi mi na to, że jest to skrzynia humorzasta. Jednego dnia idealnie zmienia biegi a innego dnia potrafi na którymś biegu sobie raz albo dwa zaciągnąć delikatnie i nie wiadomo dlaczego. Nie zwracam na to uwagi bo się przekonałem, że TTTM - olej zlewałem czysty, bez wtrąceń metalicznych- czyli mechanicznie jest ok. Jest to stara konstrukcja i nic tego nie zmieni....
panowie dzięki za odpowiedzi.
@haniecki, czyli mówisz ze am6 to są dopiero koszta?
czytałem, że niby jest bardziej niezawodna, dopracowana, ale bardziej skomplikowana więc diagnostyka pewnie droższa.
_Comet a na co zwracać uwagę robiąc jazdę próbną z takim al4?
no to te naprawy nie wyglądają tak tragicznie cenowo, naczytałem się opinii, że to al4 to serwisy nawet nie potrafią ogarnąć i to mnie trochę zraziło do auta.
możesz napisać jak to mniej więcej powinno pracować, przy jakich prędkościach/ obrotach w normalnym trybie powinna przerzucać biegi.
Nie wiem też czy kiedykolwiek olej był zmieniany, raczej wątpie, bo aso chyba tego nie zaleca?
czy po ewentualnym zakupie należałoby olej wymienić, czy jak działa to nic nie ruszać.
Auto obejrzałem jest super zadbane, lakier i środek po prostu wypas, wydaje mi się, że przebieg jest autentyczny, książka wygląda na OK, wpisy z tych samych stacji, zresztą mają na miejscu mechanika, a dają rok rękojmi na to auto, takie prawo w de.
widziałem tez rachunki napraw, to dużo rzeczy nie było robionych, alternator, wahacz, jakies [cenzura]ły, w hydro poł roku temu była wymiana jednostki sterująca i jednostki centralna (ktoreś z nich jest zintegrowane z pompą?, sorki tlumaczenie z niemieckiego).
podnosi się i opuszcza ok, po naciśnięciu przycisku słychać chwilę pompę i zaczyna sie podnosić, opuszczać.
to chyba jak 10 tys km temu w zasadzie serce hydro zostało wymienione to trochę powinno pochodzić, jak jakaś sfera padnie to raczej nie są duże koszta?
Nie jeździłem jeszcze bo auto chodzi ok na gazie a na benzynie się dusi jak mu mocno gazu się da.
dziś mieli dostać i założyć nową przepustnicę z przepływomierzem i sprawdzić czy to to.
ale ja na logikę kumam, że jakby to był ten problem to chyba na gazie powinno być tak samo bo tam też dostaje powietrze tą samą drogą?
czy to może leją wtryski benzynowe? ile remont takich wtrysków może kosztować?
auto przy 40k km miało założony gaz, na gazie 80k km zrobiło.
aha i tak jak podejrzewałem rozrząd nie był robiony, a auto ma 122k, wg instrukcji co 120 k trzeba wymienić, na to 500e mogą spuścić, więc za 7500e by poszedł.
po tym też wydaje mi się, że przebieg jest autentyczny
rozkodowałem VIN, potwierdzam działa przez założenie konta na stronie citroena, nie działa przez polską stronę podaną na tym forum, wg VINu nie ma xenonow to się zdziwiłem, że exclusive a nie ma tego.
Nie wiem też czy kiedykolwiek olej był zmieniany, raczej wątpie, bo aso chyba tego nie zaleca?
czy po ewentualnym zakupie należałoby olej wymienić, czy jak działa to nic nie ruszać.
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.
Panowie i jakieś panie zostanę tu na dłużej auto kupione, tylko formalności załatwić.
Po wymianie przepustnicy chodzi dobrze na benzynie i gazie tylko jeszcze muszą adaptacje wolnych obrotów zrobić bo przy dojedzie do świateł raz zgasł.
Wczoraj rano dzwoni do mnie mechanik z wioski że jest w berline szuka komuś auto. Takiej okazji nie mogłem przepuścić. Pojechał ze mną przejechać się autem, bardzo porządni ludzie w tym komisie pracują. Wstawili mi auto i podnieśli żeby obejrzeć od dołu.
Mechanik stwierdził że na bank bezwypadkowy I na bank ma autentyczny przebieg.
Zsndych wyciekow z hydro ani z maglownicy, silnik czysty, wszystko wygląda extra.
Wszystkie szyby oryginalne, opony letnie z 2016. Stanęło na 7.5 tys euro i odrzucili opony zimowe (pewnie kupili z oponami).
Dziś maja te obroty zrobić i auto do odbioru.
Jeden malutki problem jak jeździliśmy jak dawałem ostro gazu żeby przyspieszyć ładnie ciągnął automat ale słychać było jakiś dźwięk jakby coś obcieralo na dole. Mechanik powiedział że to nic z silnika i nic ze skrzyni raczej tłumik może. Oglądaliśmy potem auto na dole ale na szybko ciężko było coś znaleźć.
Poduchy silnika były kiedyś tam wymieniane.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
Panowie I panie podzielę się z wami pierwszymi spostrzeżeniami odnośnie citroena c5.
Jestem absolutnie zachwycony!!!
Auto jest bardzo ładne z zewnątrz, żadnych purchli lakier super. Wewnątrz to widać że jakość użytych materiałów jest dobra.
Bardzo ładne zegary z możliwością wygaszania (taki fajny smaczek).
Fotele bardzo obszerne z fajna regulacja, masaż trochę pomaga, jako osoba mająca problemy z częścią lędźwiową kręgosłupa mogę potwierdzić że pomaga trochę.
Bardzo dużo miejsca na nogi z przodu, z tyłu mniej ale jest ok to miejsce dla dzieci. Bagażnik jest objętościowo odrobinę większy niż w mojej primerze. Ale mam nadzieję, że jest mniej ustawny, krótszy a wyższy.
Elektryczna klapa to fajny gadżet.
Ergonomia jest dla mnie wzorcowa! Słyszałem opinie, że konsola środkowa jest prześladowana przyciskami i że jest skomplikowana obsługa. Uważam że jest odwrotnie, bez manuala ogarnąłem większość funkcji.
Kierownica z nieruchomym środkiem to świetny pomysł. Wspomaganie działa super i mam wrażenie że układ kierowniczy jest precyzyjniejszy i auto zwrotniejsze niż Primera.
Robiąc jazdę próbną w niemczech stwierdziłem no spoko ale dupy nie urywa to hydro. Przyjechałem do Polski i zmieniłem zdanie. Na naszych drogach różnica jest bardzo duża. System świetnie wybiera dziury i poprzeczne przeszkody.
Możliwość podniesienia auta również pomaga na dziurawych wiejskich drogach.
Tempomat bardzo intuicyjny.
I teraz silnik, ok osobiście wolałbym więcej koni pod maską, 100-200km by się przydało. Ale nie jest źle to jest limo wygodne a nie auto sportowe. Skrzynia u mnie działa bardzo dobrze nie jest tak szybka jak dsg ale daje komfort i wygodę.
Trasa Berlin Radom średnie spalanie 7.3l/100km!!! Nie wiem czy w to wierzyć, czy wyliczenie kompa jest precyzyjnie, czy tylko z baku?
Jechałem na gazie, z Frankfurtu nad odra dojechałem na 1 baku do Radomia.
Zatankowałem, weszło 60L!
Trudno mi policzyć ile gazu poszło bo nie wiem czy poprzednie tankowanie też było tak pod korek, jeśli tak to jakieś 10L/100km.
A jechałam caly czas 140km/h na tempomacie.
Aha i w aucie jest bardzo cicho, radio gra ok, nie jest to jakas super klasa audio ale ok.
Sprawdzę dokładnie to spalanie w najbliższym czasie, ale jeśli to się potwierdzi to po raz kolejny jestem zachwycony bo liczyłem na wyższe.
Przesiadka z primery na c5 to jak z Matiza na golfa 4. Ja bym to porównał to auto do a6 nie do A4. Passat, Octavia, insignia może się schować, może mondeo w pełnej opcji jest porównywalne. Japońskich aut tej klasy nie znam. Ale za tą cenę ciężko znaleźć coś lepszego.
Mam do was kilka pytań, mam dostęp do bazy citroena ale z de, z pl mi nie działa nawet przez VPNa :
1. Z irytujących rzeczy, częste alerty czujników ciśnienia w kołach, że serwis, olewacie to czy da się to wyłączyć z poziomu komputera pokładowego, albo jakiś bezpiecznik, czy tylko podpięcie pod komputer?
2. Wyskoczył mi check tuż przed dotarciem do celu i tak został.
Jest to engine management system failure (mam 6 języków do wyboru ale polskiego nie ma). Wydaje mi się, że jest to związane z wymianą przepustnicy zintegrowanej z przepływomierzem. Kupili nową, ale za 70e! Albo nie gra ta przepustnica jak trzeba bo nie zrobili odpowiednio adaptacji /programowania, zwłaszcza że na początku auto gasło, przy dojedzie do świateł. Ma to sens?
3. Muszę wymienić rozrząd, co zaleca citroen, wymianę rozrządu z pompą, czy pompa co 2 wymianę rozrządu?
Jakie dobre zamienniki, czy części polecacie?
4. Jestem trochę zawiedziony brakiem czujników parkowania z przodu, mi to nie przeszkadza, ale żonie odrobinę.
Czy da się założyć czujniki pod komputer, żeby się tak wyświetlalo jak te tylnie?
Jaki to może być koszt? Czy raczej zewnętrzny serwis, który się w tym specjalizuje?
5. Co ile wymieniacie olej oraz jaki lejecie?
6 .czy jest jakieś ukryte menu, gdzie jest dostęp do większej ilości opcji? Bo to podstawowe menu za dużo opcji nie ma.
7. Czy składanie lusterek, ma wpływ na żywotność tego mechanizmu?
Jak wyłączyć automatyczne składanie?
8. Czy da się wyłączyć czujnik pasów, że piszczy jak są niezapięte?
9. Sprawdzę świece i ewentualnie wymienię, czy do gazu jakieś polecacie?
10. Czy regulacja świateł jest z lewej strony obok kierownicy? Mam wrażenie, że są za nisko, chciałabym je podnieść I ta regulacja niewiele daje.
Jak macie jakieś pytania to dajcie znać, ja polecam ten silnik i gaz do niego. Dla mnie idealny kompromis pomiędzy tanim tankowaniem a tanimi naprawami. Szkoda, że jest ich tak mało i że tylko do 2009 roku, bo chciałem kupić coś młodszego.
ad.10. Modele z zawieszeniem hydro nie posiadają regulacji świateł z kabiny .W zwykłych wersjach czyli sprężynowych jest z lewej strony kierownicy pokrętło od tego.
Musisz podjechać na SKP i tam wyregulują światła. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.