Oprócz prób przelewowych jestem już po zerowaniu licznika płynu FAPa. Chyba był już wcześniej kasowany, bo wartość podana w tamtym polu wynosiła 13 (licznik numer 2). Jednakże FAP wypalił się już minionej nocy, czyli procedura wypalania działa... Co nie zmienia faktu, że nadal jest 141 g. Zobaczymy za kilka dni, może po zerowaniu ruszy to jakoś jakby "od nowa". Martwią mnie natomiast korekcje, które od ostatniego podłączania lexii bardzo się zmieniły... Na wolnych teraz wygląda to tak:
I wtryskiwacz: 99.61%
II wtryskiwacz: 94,12%
III wtryskiwacz: 101.96%
IV wtryskiwacz: 105.10%.
Jak to jest? Wtryski są na wykończeniu czy może są sterowane, aby w ten sposób pracowały? Może FAP wypala się tylko pozornie, a w rzeczywistości jest totalnie zabity i to jest mój problem (turbo brało solidnie olej w momencie kupna auta)? Nie wiem gdzie ręce włożyć, żeby nie grzebać wszędzie i nigdzie ...
Problem nadal nie rozwiązany... Wiemy natomiast tylko, że to trzęsienie, o którym pisałem wcześniej, że wystąpiło trzy razy jest wynikiem wypalania się FAPa. Potwierdzone lexią ... Ale co z tym dalej zrobić...
I wtryskiwacz: 99.61%
II wtryskiwacz: 94,12%
III wtryskiwacz: 101.96%
IV wtryskiwacz: 105.10%.
Jeden wtryskiwacz odbiega od normy i spróbuj dodać olej 2T jest to mieszanka do paliwa i jeśli to nie pomoże to pozostaje wyjęcie wtryskiwacza, drugi też trzeba będzie wyjąć ale zastosuj ten olej i zobaczymy co potem.
Cytat:
Może FAP wypala się tylko pozornie, a w rzeczywistości jest totalnie zabity i to jest mój problem
Przejrzałem jeszcze raz dane tego pojazdu i nie znalazłem żadnych informacji aby takowy pojazd posiadał Fap. Dla jasności podaj numer vin.
Przyczyny delikatnych szarpań szukaj w EGR i odłącz na początek przepływomierz.
Ps. Ty masz układ paliwowy Siemens i często się zdarza z tymi wtryskami, co pomocna może się okazać ten olej 2T oraz wyczyszczenie EGR.
Usystematyzujmy wiadomości
Ten oznaczony jako II odbiega od normy? Dobrze myślę? Wleje ten specyfik, o którym piszesz i zobaczymy efekt. Może gdzieś się ten wtrysk przybrudził...
Oto numer VIN o który prosiłeś:
VF7RERHRH76676920
Mi się wydaje, że tam jest FAP ... Z tego co widziałem pod spodem, bo turbo zmieniałem osobiście, a regenerowane było ok. 100 km od Lublina ( nie chce robić reklamy dla zakładu;) ) to jest tam korpus typowy dla filtra cząstek stałych, a ponadto dochodzą do niego dwie cienkie metalowe rurki (pewnie do pomiaru ciśnienia przed i za). W komputerze można też odczytać wszystkie parametry dotyczące własnie FAPa. Mamy jeszcze drugiego C5 żony też 2.0, ale 109 KM z 2004 r. i tam lexia troszkę inaczej interpretuje te same parametry... No i u mnie jest zbiornik płynu... Pełny zresztą... Ale upewnić się nie zaszkodzi Może też być tak, że FAPa już ktoś przede mną ze środka wypruł i faktycznie to jest tylko korpus...
EGR mam założony drugi, zaadoptowany, zresztą jeżdżę wciąż z odpiętym regularnie kasując pojawiający się błąd (wiem, że to nie jest wyjście, ale jakoś doraźnie muszę sobie radzić)... Co do przepływki to też odpinałem, podmieniałem... Taki sam efekt. Słychać jedynie różnicę w pracy motoru podczas odpinania i ponownego wpinania... Jak odepnę przepływke to spalanie wzrasta w porównaniu do odpiętego EGRa... W ogóle to różne spalanie mam o tych samych porach dnia... Czasem pali ok. 7 litrów, czasem ok. 8.5... Nie wiem od czego to zależy.. Jeżdżę tak samo... W takich samych korkach...
Z tego vinu faktycznie jest Fap, tylko zastanawia mnie czemu wpisałeś w temacie 136 KM, bo z dokumentacji i na podstawie vin masz tak: C5 II KOMBI 5DRZW 2.0 HDi 138 FAP BVM 6, a brałem pod uwagę jako 136 KM i w takowym aucie akurat nie ma Fap.
Cytat:
zaadoptowany, zresztą jeżdżę wciąż z odpiętym regularnie kasując pojawiający się błąd
Podaj jaki kod skoro w dalszym ciągu tylko usuwasz programowo aniżeli mechaniczny rzeczy związany usterką i pewnie tutaj masz całkowity problem.
136 występowały też z FAPem (RHR). BTW, czy tu nie ma takiego galimatiasu, że mocy jest ostatecznie 136 KM, ale producent "oznaczył" silnik jako 138 KM? Taka rozbieżność występuje w przypadku silnika 2.2 HDi 4HW. Ma 128 KM mocy, ale jego nazwa to z jakiegoś powodu 2.2 HDi 136. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
To zależy dla jakiego kraju danego pojazdu został wyprodukowany i stąd tak śmieszne oznaczenia.
Obecny na podstawie vin wyżej, auto został wyprodukowany w Centre Rennes Janais i z pewnością został sprowadzony do Polski z Niemiec.
Wpisałem 136KM, bo myślałem, że faktycznie tyle gniadych mam pod maską... Ale reszta faktycznie się zgadza , włącznie z tym, że auto było sprowadzone od Niemca.
Usuwam ELMem a nie lexią z braku możliwości ciągłego wożenia komputera, i wyskakuje P0406 ale tylko wtedy kiedy EGR jest odpięty. Przy wpiętym brak błędów. Zmiana EGR nie dała efektów. Biorę jeszcze pod uwagę dwie możliwości:
-oba EGRy są sprawne;
-oba EGRy są uszkodzone.
Zakładam, że oba są sprawne, bo niema różnic między zmianą z jednego na drugi.
Skoro było podmieniane to podejrzewam że przyczyna leży po stronie odpowiedzialny za sterowanie EGR i na pewno jakiś czujnik powietrza lub przepływomierz przekłamuje wartość.
Najlepszym efektem będzie uzyskanie paramenty pracy silnika na postoju jak i w trakcie jazdy z laptopem na kolanie, oczywiście zastosowanie tego drugiego potrzebna druga osoba i najlepiej żeby to był obeznany w PSA mechanik, gdzie odczyta wartość i porówna z prawidłowym pracą silnika.
Ps.
Cytat:
Taka rozbieżność występuje w przypadku silnika 2.2 HDi 4HW. Ma 128 KM mocy, ale jego nazwa to z jakiegoś powodu 2.2 HDi 136.
Mówisz o silnika w minivana które występują takowe silnikI choćby w C8 i Peugeota również w minivana. W tych auta mają jednak taką moc 128 KM i różnią się tylko osprzętu silnika od 136 KM, gdzie wystarczy między innymi różniący się turbina, pomimo że wyglądem niczym się nie różni a jednak różnią się tylko paramentami i to wystarcza aby miało 128 KM.
Ok, wiem gdzie występuje Sam taki mam Po prostu podałem taki przykład, nie mówię, że te jednostki były stosowane w C5. Czyli z twojej wypowiedzi wynika, że to to samo co 136, tylko różni się osprzętem, stąd to oznaczenie. Ciekawe.
W sumie w takim razie po co komu taki silnik ? Wyższa akcyza, więcej pali i chyba trochę gorzej się zbiera. Gdyby to była nowa konstrukcja, to jeszcze rozumiem, ale po co przerabiać świetną jednostkę na...gorszą? Nie uważam, że silnik jest zły sam w sobie, ja jestem zadowolony, ale w sumie po co taka modyfikacja?
M_fhancuz_M nie ma sprawy takie informacje też kiedyś mogą się przydać
Ale wracając do tematu wlałem tego 2T. Po pierwszym odpaleniu już słyszę różnicę w kulturze pracy na wolnych. Ciekawe jak to będzie podczas jazdy, a właśnie się zbieram do drogi. Opisze później czy coś pomogło czy nie liczę na to, że tak Ale jeśli to nie pomoże, to może jakiś mocno obeznany w PSA Forumowicz z okolic największego miasta po prawej stronie Wisły byłby chętny przejechać się z laptopem na kolanach? ...
to jeszcze rozumiem, ale po co przerabiać świetną jednostkę na...gorszą?
Wcale nie na gorszą, ponieważ te silniki 2.2 hdi z tym oznaczeniem akurat mają mniej usterek w przeciwieństwie do inny tego samego silnika z innym oznaczeniem auta.
Według producentów zmniejszenie mocy w tych auta i z tym symbolem miało na celu wydłużenia żywotność samego silnika, tak więc powinieneś się cieszyć ze swojego auta, bo to dość dobra jednostka jaka mogła Tobie się przytrafić.
Cytat:
to może jakiś mocno obeznany w PSA Forumowicz z okolic największego miasta po prawej stronie Wisły byłby chętny przejechać się z laptopem na kolanach?
Pojedź do warsztatu który zajmuje się francuskimi autami i niech sprawdzi oraz zrobi wydruk, no nie pisz tylko że w Twojej okolicy takiego nie ma.
W Parchatce jest spec od francuzów, wprawdzie on specjalizuje się głównie w hydro, ale skoro jest specem, to zakładam, że może się orientować w takich rzeczach. Nie żebym robił mu jakąś nachalną reklamę, ale z tego co wiem, jest dobry w tym, co robi. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
No i tak... 2T nie wiele dał... Przez pierwsze kilometry może i faktycznie mniej szarpało, ale potem wszystko wróciło tak jak było... Faktem jest to, że zmieniła się w końcu ilość dodatku do FAPa, bo było 141 g, a jest 144. Pokombinuje jeszcze, poczytam, popróbuje i jak nic z tego nie wyjdzie to podjadę do mechanika... Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem ...
A może to po prostu nie domaga kompresja na którymś z tłoków? Czy te objawy mają pokrycie przy takiej usterce? Dodam, że dziś na zimnym silniku, troszeczkę nie równo pracował, ale nie mam pewności, bo nie przyglądałem się temu wcześniej. Auto troszkę za mną jednak dymi, na czarno po mimo wlanego lepszego diesla... Tak w ogóle to przy mocniejszym dodaniu gazu wszystko jest ok, czy podpięty jest EGR czy nie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.