Witajcie Forumowicze
mam drobny problem z moją c5... Otóż sprawa ma się tak, że auto poszarpuje w zakresie 1500- 2000 obrotów... Wiem, że były na Forum podobne tematy... Korzystałem z zasugerowanych w nich rozwiązań, lecz nic nie pomogło . Może ktoś miał podobny problem i mógłby podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić? Auto buja się na taxi i trochę kicha jak się wiezie ludzi, a tu szarpie... Co zrobiłem do tej pory: sprawdziłem podciśnienia i szczelność oraz drożność wszystkich rurek, sprawdziłem egr, wyczyściłem dolot i wszystkie rury powietrzne, sprawdziłem przepływkę, mam wymienione filtry i płyny... Jest też pewna istotna rzecz- turbo jest po regeneracji, ponieważ piło olej (regenerowana przeze mnie po kupnie). Jest też zastanawiające mnie zachowanie auta- jeśli odłączę przepływomierz lub egr auto przestaje szarpać i jedzie płynnie... Oczywiście pokazuje się po pewnym czasie błąd, ale nic on w pracy silnika nie zmienia... Skłaniam się ku turbinie- może przeładowuje lub nie doładowuje? Takie mam podejrzenie, bo auto jakby traci moc na ułamki sekund, co mogłoby oznaczać, że sterownik jakby odcina turbo na te ułamki z powodu zbyt dużego dmuchnięcia... Ponadto auto było dziś na Lexii i tam też nic podejrzanego nie wyszło oprócz jednego szczegółu- Lexia pokazała różnice w zadanym położeniu egr-a, a rzeczywistym... Nie wiem, może tak ma być? Wyciągałem go co prawda i nie sprawiał wrażenia uszkodzonego, aczkolwiek nie mierzyłem go pod kątem elektroniki. Może ktoś bardziej ogarnięty mógłby się wypowiedzieć?... Żadne błędy oprócz przepływki (oczywiście wtedy kiedy ją odłączę) nie występują... Turbo co prawda na gwarancji, ale żeby je wyjąć to przynajmniej pół dnia trzeba poświęcić ... Więc wole sprawdzić wszystko co mogę wcześniej, żeby tego uniknąć... Może ktoś ma jakiś pomysł i podzieli się nim? Serdecznie z góry dziękuję z okazaną pomoc i wszystkich serdecznie pozdrawiam!
W tym przedziale obrotów to najczęściej jest egr, był wątek że czyszczenie nie pomagało dopiero wymiana na nowy.
Zaślep EGR i sprawdź zachowanie. U niektórych był jeszcze problem z regulatorem ciśnienia na pompie.
No to tak- zacznijmy od regulatora- Lexia wskazuje podobne wartości między zadaną, a oczekiwaną, więc jego bym raczej wykluczył, natomiast co do egr to efekt jest taki, że po delikatnym przyślepieniu go, bo tylko taką blaszką dziś dysponowałem jest stanowcza poprawa. Z kolei w jego wartościach na Lexii jest różnica między wskazaniem zadanym, a uzyskanym. Momentami jest to 10%, a momentami nawet 18%... Znajdę odpowiednią blaszkę do zaślepienia całego zaworu i za kilka dni napisze czy 100% pomogło jeszcze raz dzięki
Witam po dłuższej nieobecności no niestety problem nadal nie rozwiązany na następny dzień po wspomnianym wcześniej prześlepieniu EGR samochód dalej szarpał, więc już do końca go nie zaślepiałem ... Kupiłem drugi EGR (być może pochopnie), założyłem. W międzyczasie zakupiłem też lexie, zaadoptowałem myśląc, że to pomoże... Błędu brak, a szarpanie dalej jest . Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? A może silnik ma problem, którego nie pokazuje komputer, bo mieści się on w granicy błędu? Może iść tym tropem? Mogę porobić zdjęcia z odczytów lexią, jeśli ktoś byłby zainteresowany i mógł na to zerknąć. Może po prostu czegoś nie dostrzegam, a krążę wokół tego... W jednym z postów wyczytałem też, że pomogła dopiero..... wymiana sprzęgła?? Nie wiem co ma jedno wspólnego z drugim, ale może u mnie będzie podobnie? Słyszę już dwumase, zbieram się powoli do wymiany, ale to jeszcze chwila zanim ją wymienię... Kasa nie leży na ulicy Ponadto w okolicach bagnetu widziałem spore zaolejenie... Jakby tędy olej chciało wywalić... Raz już dolewałem, a auto jakoś nadmiernie nie dymi... To może mieć z tym wszystkim związek? Czyżby silnik chciał kończyć żywot? Jeśli ktoś miałby jakieś sugestię to proszę o podpowiedź, pozdrawiam
Co za moda zaślepianie EGR a co po stronie elektroniki?, skoro najwyraźniej nadal jest sterowany ten nieszczęsny EGR po stronie elektroniki co widać:
Cytat:
Momentami jest to 10%, a momentami nawet 18%...
Czy nie lepiej było odpiąć kostkę od przepływomierza który jest odpowiedzialny za sterowanie EGR lub choćby przejrzeć w Lexii paramenty.
Cytat:
Kupiłem drugi EGR (być może pochopnie),
Oczywiście że pochopnie i jak masz tak podchodzić to kup już regał na dobre części które wyjąłeś z auta.
Cytat:
a auto jakoś nadmiernie nie dymi...
Ale dymi co nie powinno, mając jeszcze do tego FAP i tutaj byłoby sensowne pytanie: Czy dobrze się wypala i jaki stopień zapchania masz na obecną chwilę oraz dodatku do FAP.
Ps. Przejrzyj jeszcze raz paramenty silnika i dokładnie oceń wszystkich zaworów i czujników, czy nie odbiega od normy, bo wystarczy jeden czujnik źle odczytuje i już mamy problem a tego błędu nie wykaże, jedynie tylko paramenty wskażą który zawór bądź czujnik fałszuje.
Mostek123, te 10% i 18%, które podałem, to właśnie różnice parametrów zadanego i odczytanego na starym EGR podczas odczytywania lexią. Nowy ma pokrywające się wskazania. Przejrzę oczywiście to wszystko jeszcze raz na spokojnie, bo mogło coś mi się nie rzucić w oczy. A EGR nie chce zaślepiać. Prześlepiłem go jedynie dla testów okazało się to jednak nie do końca sprawdzonym tropem, więc szukam dalej .
Wymienionych dobrych części nie mam aż tak dużo, żeby zaraz kupować na nie regał , bo nie trafiona była do tej pory tylko przepływka, która leży i czeka na dalsze odsprzedanie... Poza tym odpinałem i ją. Takie samo zachowanie jak przy odpiętym EGR. Nie odczytałem wtedy co prawda parametrów (w tamtym czasie brak interfejsu), ale zrobię to przy najbliższej okazji.
Co do FAPa to dodatku na daną chwilę jest 141 g, a stan zapchania to ok. 49%. Od ostatniego wypalania przejechałem ok. 180 km. Nie za dużo trochę tego czynnika? Z tego co pamiętam to największa różnica ciśnień jaką udało mi się zaobserwować na trasie to 200 mbar. Nie do końca znam się na parametrach FAPa, dopiero je sobie powolutku przyswajam, nie miałem wcześniej auta z tym filtrem... Nie wiem czy są to właściwe wskazania...
Poza tym odpinałem i ją. Takie samo zachowanie jak przy odpiętym EGR.
To można teraz wykluczyć te dwie rzeczy EGR i przepływomierz.
Cytat:
Co do FAPa to dodatku na daną chwilę jest 141 g, a stan zapchania to ok. 49%. Od ostatniego wypalania przejechałem ok. 180 km.
Jak dla mnie jest to za szybko zapychania się filtra Fap, co świadczyć może o dużej ilości niedopalonego paliwa. Dla mnie za szybko zapycha filtr, bo co będzie jak przejedziesz następne choćby 160 km do następnej wypalania, toż to jest raptem jeśli zsumować to 340 km a przy nie nagannej pracy układu wtryskowego najczęściej przy 600 km do 800 km. Moim zdaniem sprawdź korekty wtryskiwaczy aby zweryfikować podejrzeń, bo jak by nie było, że stopień 49 % zapchania i zaledwie 180 km to jest trochę za szybko.
Na wyższych obrotach wszystkie cztery wtryski po równo 101.3%. Na wolnych wszystkie oscylują wokół 98-99%. Natomiast komputer pokazuje duże spalanie (8.4 l) przy podpiętym EGR. Jak wypnę go to schodzi do ok. 6.7 l. O co tu chodzi? Może lepiej by było jakbym zrobił logi?
Zrobię logi zrobię, tylko najpierw muszę dojść, jak to się robi, bo nie bardzo jeszcze umiem się obchodzić z tym programem na takim poziomie ... A co w przypadku, kiedy po dłuższej jeździe (tak ok. 20 km) z nadal odpiętym przepływomierzem/ EGRem, przy 1500 obr czasem szarpie? Nie jest to zjawisko standardowe, wystąpiło do tej pory trzy razy... Czy to może mieć związek z wypalaniem się FAPa? Te motory nie miały przypadkiem jakiejś wady, która wychodziła po czasie?
Zwróć uwagę na korekty wtryskiwaczy w pierwszym podanym tabeli na C gdzie odbiega od normy B,D,E, co podczas wypalania Fap i na biegów jałowym praca silnika staje się nie równa oraz trudności z wypalaniem Fap.
Na moje rady, to sprawdzić przelew i ponownie sprawdzić korekty wtryskiwaczy z tym, że najlepiej jak zrobisz programem Lexią bądź Diagbox.
Te logi były robione przez Lexie... co do FAPa to w ogóle jest teraz 100% i nie bardzo chce podjąć wypalanie, a dodatku jest ciągle 141g, nic a nic się nie zmienia , o ile ma to znaczenie, podczas jazdy korekcje wtrysku są równe, ok. 101,3%, ale oczywiście zrobie próbę przelewową i zloguje jeszcze raz, Dzięki za podpowiedź
Jeśli chodzi o pochodzenia logi to za bardzo nie pamiętam, bo dawno już nie robię co wystarczy na obecną chwilę sprawdzenie korekty w czasie rzeczywistym.
Cytat:
co do FAPa to w ogóle jest teraz 100%
Czego zapchania , jeśli Fap to tak jakbyś w sadził szmatę lub kartofel w rurę tłumika.
Przyczyna może któryś czujnik lub zwarcie na instalacji czujnika co powinieneś się przyjrzeć dokładnie jej stan.
Możesz spróbować diagnostycznie wypalanie Fap o ile stan czujników jest w dobrym stanie, bo też mogą być zakłócenia.
Cytat:
o ile ma to znaczenie, podczas jazdy korekcje wtrysku są równe, ok. 101,3%
Bo w trakcie jazdy wyrównuje się do momentu w którym się zawiesił czyli: Wychodzi na to że jeden leje się poprzez końcówki wtryskiwacza bo na przelew bym nie podejrzewałbym ze względu na szybkie zapychania się filtra Fap.
Nie wspomnę o stan układu paliwowego na którym mogą się znajdować opiłki filtrze paliwa lub w całym układzie paliwowym, gdzie być może właśnie w jednym wtryskiwaczu dostało się opiłki.
A co do Fap to jak wyżej opisałem co trzeba zrobić.
Cytat:
a dodatku jest ciągle 141g
To właśnie tutaj szukaj przyczyny czemu nie pobiera i najlepiej zrób na nowo uzupełnienie diagnostycznie.
Zrobiłem próby przelewowe... I tak: licząc wtryskiwacze 1 - 2 - 3 - 4 w kolejności od rozrządu, to było na nich: 19 - 16 - 16 - 16 ml/ 4 min pracy silnika. Czy to są dobre wskazania? Wydaje mi się, że ten pierwszy troszeczkę nadlewa...
Co do FAPa to oczywiście 100% zapchania, ale spróbuję wyzerować licznik płynu i zobaczyć wtedy, czy zmienia się jego domieszkowanie. Próbowałem robić wypalanie lexią na postoju, ale nie chciał podjąć współpracy, ale nie wiem dlaczego. Prawdopodobnie chodziło o zbyt małą ilość paliwa w baku (ma być 1/4 zbiornika, u mnie z tego co pamiętam zapaliła się już rezerwa). Na trasie sam też nie podejmuje wypalania... Może właśnie z racji problemu z płynem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.