Re: ( Citroen C5 ) Depollution system fault + błędy p0170 i p0172
Z drugiej strony jak tak sobie myślę komunikat wyskakuje mi co jakiś czas może poprostu sonda regulacyjna ma żadkie wyskoki napięcia po za normę i wtedy daje mi zbyt bogatą mieszankę. I wtedy też może być wina pierwszej sondy przed kat. _________________ oinuM
Re: ( Citroen C5 ) Depollution system fault + błędy p0170 i p0172
Oinum, ja mam identyczne problemy z moją C5.
Rozważam wymianę pierwszej sondy ale przed tym pojadę na analizę spalin może mi coś powiedzą o jakości mojego katalizatora.
Na początku myślałem że to przez źle wystrojona instalacje lpg i rozjechanie się map wtrysku ale problem występuje również na benzynie po telekodowaniu kalkulatora wtrysku ( zerowanie map).
Dodatkowo wydaje mi się że mam jakąś nieszczelność przy kolektorze/katalizatorze.
Czy to też może objawiać się w ten sposób?
Re: ( Citroen C5 ) Depollution system fault + błędy p0170 i p0172
Może. Dziurawy wydech podrzuci do sondy mniejszą ilość powietrza i co za tym idzie wykryje za dużą ilość benzyny w mieszance. Teoria jednak ma dwa rozwiązania a nawet trzy.
1. Przepływomierz jest uwalony i daje mało powietrza
2. Sprawa wydechu
3. Kończąca się cewka nie zawsze da iskrę i co za tym idzie poda niesoaloną mieszanke na sonde.
Tak czy siek dużo powinna Ci powiedzieć częstość występowania problemu. Jeśli wywala często to można podejrzewać że jest dużo błędnych próbek.
A uszkodzona sonda też wchodzi w grę oczywiście _________________ oinuM
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: C5 II 1.8 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 01 Wrz 2018, 19:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Depollution system fault + błędy p0170 i p0172
Witam serdecznie
Podpinam się pod temat mam identyczny problem z 2 błędami mianowicie P0170 oraz P0172
Posiadam C5 z silnikiem 1,8 16V z założonym rok temu gazem. Po około 8 miesiącach użytkowania wyskoczył check engine. Jedynym objawem jaki widziałem było falowanie obrotów na biegu jałowym. Wydaję mi się że na benzynie bardziej faluje. Teraz mam wrażenie że jest bardziej mułowaty ale może sobie to uroiłem .
Początkowo zrzuciłem to na instalację gazową i pojechałem do NaGazu w Łodzi jako że jest na gwarancji i poprosiłem o sprawdzenie. Serwisant nie posiadał Lexi ale skaner pokazał że błąd wyskoczył na zimnym silniku więc nie był gaz załączony jeszcze. Przeczyścił przepustnicę, skasował błąd i koniec. Po 2 tyg znowu check engine :/ Więc uderzyłem do znajomego z Lexią. zdjęcia poniżej
[img]http://zapodaj.net/4405d5dddd9cd.jpg.html[/img]
[img]https://zapodaj.net/e99907dce39c5.jpg.html[/img]
Nagrałem film z pracy sond lambda ale szczerze mówiąc nie mam kompetencji czy takie parametry są normalne czy nie.
Po skanie w Lexi osunęliśmy błąd i było ok przez 3 dni i znowu :/
Niby nie czuje różnicy w działaniu silnika ale wolał bym to ogarnąć bo szkoda go( ma dopiero przejechane 124 tys ).
Pytanie czy to kwestia sondy lambda. Niby mogę wymienić koszt tej przed katalizatorem to około 250 zł ale wolę nie wydawać w ciemno pieniędzy Jeśli Macie może jakieś pomysły co i jak jeszcze mogę sprawdzić będę dozgonnie wdzięczny.
Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wolbórz Posiadane auto: C4 Grand Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Paź 2019, 07:10
Temat postu:
Pomocy
Witam wszystkich.
Na początku chciałbym powiedzieć że ten post mi pomógł zdiagnowac problem "kamgura" podczas ruszania. Więc dziękuję bardzo.
Natomiast mam u siebie inny problem z tymi błędami, lecz nikt nie chce pomóc. Może ktoś z Was zerknie i się wypowie. Z góry dziękuję.
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=283115&highlight=
Re: ( Citroen C5 ) Depollution system fault + błędy p0170 i p0172
Witam.
Temat stary ale może komuś się przyda... a nie znalazłem aby ktoś wspomniał... Szukałem przyczyny Antipollution, błędy P0170 i P0172 (wtrysk paliwa, regulacja składu mieszanki). Objawy sporadycznie - nierówne obroty, kaszel , kichanie w dolot... Okresowe spadki mocy przy przyspieszaniu. Po kilkunastu sekundach spokój jak gdyby nigdy nic... Po paru, parunastu minutach powtórka. Losowo, bez względu na temperaturę silnika... Gorący, ciepły, zimny... Zgaszony w międzyczasie czy nie... O tyle diagnoza była utrudniona, że nie można było przewidzieć tego objawu.
Winowajcą zamieszania okazał się nieszczelny i nieprawidłowo pracujący elektrozawór par paliwa.
Po wymianie pacjent wrócił do zdrowia ! _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.