Chcę kupić swojego pierwszego Citroena i wybór padł na model C5 pierwszej generacji rocznik 2001-2002 benzyna kombi.
Jaki silnik wybrać 1.8 , 2.0i , 2.0 HPi?
Słyszałem że C5 ma hydrauliczne zawieszenie i tutaj kolejne pytanie jak z awaryjnością tych podzespołów i ewentualne koszty naprawy, płyn co ile wymiana?
Rozrząd pasek czy łańcuszek?
Sprzęgło czy jest dwumasa w benzynie a jeśli tak to przy jakich przebiegach wymiana?
Czy ten model posiada jakieś bolączki pierwszej generacji jeśli tak to jakie?
Proszę Was o pomoc bo forum to najlepsze źródło informacji.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez brakus dnia Pią 20 Paź 2017, 23:19, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pią 20 Paź 2017, 23:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
Cześć,
Mam C8, ale trochę się naczytałem i z tego co wiem:
1. 1.8 troszkę słabowity do tego auta, 2.0 HPi stanowczo odradzany (awaryjny i nie nadaje się do gazu). 2.0 będzie OK - można założyć LPG.
2. Zawieszenie nie jest jakieś mega awaryjne. Trzeba wymieniać sfery, dolewać LDS co jakiś czas. Co do LDsu, to mogą występować jego wycieki, bądź zapocenia na siłownikach. Jeżeli zepsuje się elektryka - będzie drożej.
3. O awariach tak pobieżnie. Elektronika i elektryka może wariować, kiepski 2.0 HPi i ewentualnie jakieś małe problemy z hydro. Auta jednak nie ma co demonizować. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Chcę kupić swojego pierwszego Citroena i wybór padł na model C5 pierwszej generacji rocznik 2001-2002 benzyna kombi.
Jaki silnik wybrać 1.8 , 2.0i , 2.0 HPi?
1.8 do spokojnej jazdy wystarczy, 2.0i lepszy ale były wadliwe szklanki i niestety mogą się okazać do wymiany, koszt szklanek około 500zł, można to ogarnąć przy rozrządzie.
2.0i mają przebiegi po 400tyś i śmigają.
Tak jak to w benzynie czasem przytrafia się problem z przepustnicą, jakimś czujnikiem powietrza w kolektorze itp.
Cytat:
Słyszałem że C5 ma hydrauliczne zawieszenie i tutaj kolejne pytanie jak z awaryjnością tych podzespołów i ewentualne koszty naprawy, płyn co ile wymiana?
Jeśli się o zawieszenie dba to jest bardzo mało awaryjne, koszt używanego siłownika od kilkunastu zł, koszt korektora wysokości nowy 200, używany około 50zł, sfery około 200zł/szt. (starczają na około 200tyś km) jest ich 4 lub 6, pompa hydrauliczna około 300zł.
Mam C5 z przebiegiem 350tyś km i nic nie było w zawieszeniu robione, zostały tylko wymienione rurki powrotne siłowników (cena około 35zł/szt), tylne mieszki osłon siłowników (chyba po 45zł).
Koszt płynu to około 30zł/litr, wchodzi około 5l interwał wymiany powinien być co 2 lata, ale niektórzy wcale nie wymieniają.
Z rzeczy eksploatacyjnych:
Mogą być tylne łożyska wahaczy, koszt około 100-200zł komplet na stronę + około 100-150zł za stronę wymiana.
Z normalnych rzeczy to co jest w każdym aucie: poduszki silnika, skrzyni, tuleje metalowo-gumowe przedniego wahacza, łączniki stabilizatora, końcówki drążków.
Cytat:
Rozrząd pasek czy łańcuszek?
Pasek
Cytat:
Sprzęgło czy jest dwumasa w benzynie a jeśli tak to przy jakich przebiegach wymiana?
W benzynie nie ma dwumasy.
Cytat:
Czy ten model posiada jakieś bolączki pierwszej generacji jeśli tak to jakie?
Krzywiące się tylne zaciski, utlenia się aluminium i co pewien czas trzeba to oczyścić (u mnie po przebiegu 120tyś od zrobienia nie ma jeszcze problemu)
Z możliwych problemów to zębatka motoreduktora jest za krótka i nie zawsze chce przestawiać klapy od temperatury.
Co do drugiej generacji to wcale nie było lepiej, pewne rzeczy bardziej popsuli.
1.8 do spokojnej jazdy wystarczy, 2.0i lepszy ale były wadliwe szklanki i niestety mogą się okazać do wymiany, koszt szklanek około 500zł, można to ogarnąć przy rozrządzie.
2.0i mają przebiegi po 400tyś i śmigają.
opisałeś dwa razy ten sam 2litrowy silnik czy wadliwe szklanki ma 2.0HPi a 2.0i 16V mają przebiegi po 400 tysięcy czy odwrotnie?
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
Jeśli mowa o silniki 2.0 16V a 2.0 16V HPI to pewnie chodziło koledze, że najbardziej awaryjne jest z silnikiem HPI, z tym że 2003 roku zaprzestano produkcji 2.0 16V HPI, choć 2.0 16V też nie bez wad i jak każde auto się psuje.
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
brakus napisał:
Pyotrek napisał:
1.8 do spokojnej jazdy wystarczy, 2.0i lepszy ale były wadliwe szklanki i niestety mogą się okazać do wymiany, koszt szklanek około 500zł, można to ogarnąć przy rozrządzie.
2.0i mają przebiegi po 400tyś i śmigają.
opisałeś dwa razy ten sam 2litrowy silnik czy wadliwe szklanki ma 2.0HPi a 2.0i 16V mają przebiegi po 400 tysięcy czy odwrotnie?
Tak dokładnie to się tyczy zwykłego 2.0i 16V. Nie pisałem słowem o HPI.
brakus napisał:
Wiadomo że nie ma aut które się nie psują. Każdemu coś tam dolega
Dziękuję za wszystkie porady i zabieram się za szukanie Citroena C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM/100kW bez gazu
Jeszcze jedna sprawa. Znacie może jakiś sposób na sprawdzenie pneumatyki zawieszenia w warunkach komisowych?
Robisz kilka pompek czyli podnosisz na maxa i opuszczasz, z tyłu ma nie być żadnego skrzypienia strzelania. Siłowniki z przodu mają być poniżej tych czarnych mieszków suche, powroty całe. Tylne tak samo. Więcej nie sprawdzisz.
Bardziej warto zwrócić uwagę na silnik, jak odpala na zimno czy nie trzęsie, czy np ruszenie nie powoduje zgaśnięcia, jaki zapach mają spaliny, bo może to oznaczać konieczność wymiany szklanek.
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
kupując auto prawie pełno letnie nie oczekuj że wszystko będzie w super stanie, licz się z kosztami, same opony to ponad 1000zł. zawieszenie może skrzypieć i raczej będzie bo łożyska z tyłu nie są rewelacyjne ale jest to naprawdę tania i szybka naprawa. silnik to niespodzianka bo kazdy kombinuje jak może aby sprzedać więc uważaj na wszelkie dziwne zachowania. Osobiście brałbym 2.0 HDI 90 konne lub 110, dużo lepsze silniki od 2.0 w benzynce jak dla mnie. będą też skrzypieć uszczelki w drzwiach i plastiki ale wszytsko powol uda się lekko uciszyć ale trzeba trochę się naskakać. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
Magdaboom to nie jest moje pierwsze auto trochę ich już miałem więc wiem czym pachnie zakup kolejnego
Ropniak odpada ja wolę benzynki
Właśnie zauważyłem że zawiasy jakieś łączenia plastików nie są mocną stroną francuza bo skrzypią ale to pryszcz.
Prawie w każdym wypada pokrywa schowka w przednich drzwiach
Do tej pory bałem się hydrauliki ale mnie uspokoiliście.
Wczoraj oglądałem jednego ale miał sporo usterek- nie domykające się dwie szyby tak jakby prowadnice były połamane i silnik nie radził ich podnieść. Bardzo szumiał przy obciążeniu jak się przyspieszało. Ogólnie wizualnie był ładny ale mechanicznie już nie. Szukam dalej mojej wymarzonej cytrynki
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
Cytat:
Szukam dalej mojej wymarzonej cytrynki Smile
To długo jeszcze będziesz szukał, bo obecni właściciele
za nic nie dbają a wiem stąd bo sam szukałem. (kolor szary lub srebrny jak kto woli, to całkowicie odradzam wyjazdu)
Re: ( Citroen C5 ) Pomoc przy zakupie C5 I benzyna
Czy jeśli zawieszenie jest podniesione na maxa i zgasi się silnik to normalne że natychmiast opada? Pytam bo widziałem dwa objawy. Jeden pozostawiony w komisie na podniesionym stał i stał a w drugim opadł natychmiast. Jeszcze jedno stojący w komisie citroen c5 kombi zgaszony silnik podchodzę otwieram tylną szybę a auto idzie w górę i pracuje ten plastik od tylnej wycieraczki. Czy to też normalne? Kurde jak dla mnie to jakieś czary
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.