Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
digidyy

Debiutant



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: punto 2
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 17 Paź 2017, 21:55
Temat postu:

Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Jakiś miesiąc temu auto zaczęło mieć wyższe obroty na jałowym biegu ( ok 900-950 zamiast standardowo 750-800) a poza tym obroty na jałowym biegu po nagrzaniu silnika falowały i silnik pracował jakby troszkę detonacyjnie, wystarczyło włączyć jakiś odbiornik typu dmuchawa czy podgrzewanie lusterek/szyby i wszystko grało, ale nie będę włączał spechalnie odbiorników żeby silnik normalnie pracował. Dodatkowo zaobserwowałem, że nie można utrzymać równych minimalnie większych obrotów od biegu jałowego, np dodam troszeczkę gazu aby uzyskać obroty ok 1000-1100obr/min i obroty falują mimo, że pedał gazu trzymam równo. Kiedy dodam więcej gazy typu ok 1500 to ten problem znika, wszystko jest poprawnie... Wiecie może jaka może przyczyna? Zmieniałem od razu po kupnie regulator ciśnienia na Common Rail ten za 300zł. Rozumiem, że przepływomierz nie ma nic do tego... EGR podczas pracy na jałowym biegu może być przyczyną czy tylko podczas większych obrotów otwiera dopływ spalin i wtedy może się co najwyżej przycinać i powodować problemy?
Bałem się, że może coś w DPFem, może nie ma płynu, może tak jak u kolegi ktoś ominął DPF oprograwaniem( ale nie wyrzucił go fizycznie i nastąpiło jego zapchanie). Mechanik podłączył mi Lexię, pokazała ponad 2000ml albo gramów (chyba ponad 2200!!!) płynu. Auto ma 150 tyś km i albo ktoś przede mną dolewał albo sterownik wylicza sobie jakoś średnio ile tego płynu zostało... Powiedział, żeby zapytać czy tam jest czujnik i bada ile płynu zostało bo jeśli nie to trzeba fizycznie dolewać płyn i zobaczyć ile wejdzie... Próbował wypalić DPF z poziomu Lexii, pokazał się komunikat, że filtr czysty i niepotrzebne wypalanie. Założyliśmy diodę sygnalizującą załączanie podgrzewania lusterek/tylnej szyby i rzeczywiście co jakiś czas zapala się czyli wypalanie chyba następuje poprawnie...
Filtr powietrza wymieniałem niedawno na nowy, teraz jeszcze dla pewności wydmuchałem go sprężarką i był prawie, że czysty. Filtr paliwa wymieniony 15 tyś km temu, ale powyższe rzeczy nie mają raczej nic do rzeczy bo auto nie słabnie, ma normalną moc, przyspieszenie poprawnie tylko te obroty podwyższone i niekiedy nierówne...
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Wto 17 Paź 2017, 23:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


U kolegi takie objawy dawał uszkodzony przepływomierz, po wymianie na inny ustało. Może też być np powietrze w paliwie. Może też być przycinający się EGR lub przepustnica.
Powrót do góry
digidyy

Debiutant



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: punto 2
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 30 Paź 2017, 00:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Pyotrek napisał:
U kolegi takie objawy dawał uszkodzony przepływomierz, po wymianie na inny ustało. Może też być np powietrze w paliwie. Może też być przycinający się EGR lub przepustnica.

Pracuję nad umyciem EGR wraz z chłodniczką, kolejnym elementem będzie zbadanie przepustnicy. Po wypięciu kostki przepływomierza obroty rzeczywiście spadają, ale utrzymać równych niskich obrotów także nie można, auto szarpie obrotami tak jak wcześniej. W następnym tygodniu znajomy mechanik będzie miał czas w końcu to mu oddam do naprawy. Czy może to być któryś z 2 czujników na przepustnicy typu IAT (temperatury) bądź MAP?
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Wto 31 Paź 2017, 00:45
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Najlepszym sposobem na wyeliminowanie EGRa jest jego tymczasowe zaślepienie. Sprawdź inne parametry jak ilość powietrza, temperaturę paliwa, powietrza itp. Może któryś parametr będzie skakał. Jeśli odpiąłeś przepływomierz to nie on powoduje problem jeśli obroty dalej skaczą.
Powrót do góry
digidyy

Debiutant



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: punto 2
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 06 Lis 2017, 00:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Pyotrek napisał:
Najlepszym sposobem na wyeliminowanie EGRa jest jego tymczasowe zaślepienie. Sprawdź inne parametry jak ilość powietrza, temperaturę paliwa, powietrza itp. Może któryś parametr będzie skakał. Jeśli odpiąłeś przepływomierz to nie on powoduje problem jeśli obroty dalej skaczą.

Dziękuję za sugestie. Zawór EGR wyjąłem, chłodniczkę EGR także, umyłem i wyczyściłem. Sterowanie zaworem pod względem mechanicznym bez zastrzeżeń, zawór pracował płynnie, bez żadnych problemów więc tą przyczynę można wyeliminować. Chociaż czy zdarzają się przypadki, że sam sterownik/mechanizm nie działa poprawnie i niewłaściwe wówczas otwiera/zamyka zawór EGR? Przejdę teraz do mycia przepustnicy i czujników IAT oraz MAP. Co się stanie gdy je odłączę podczas pracy silnika?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 06 Lis 2017, 00:15
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Pon 06 Lis 2017, 01:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


digidyy napisał:
Pyotrek napisał:
Najlepszym sposobem na wyeliminowanie EGRa jest jego tymczasowe zaślepienie. Sprawdź inne parametry jak ilość powietrza, temperaturę paliwa, powietrza itp. Może któryś parametr będzie skakał. Jeśli odpiąłeś przepływomierz to nie on powoduje problem jeśli obroty dalej skaczą.

Sterowanie zaworem pod względem mechanicznym bez zastrzeżeń, zawór pracował płynnie, bez żadnych problemów więc tą przyczynę można wyeliminować. Chociaż czy zdarzają się przypadki, że sam sterownik/mechanizm nie działa poprawnie i niewłaściwe wówczas otwiera/zamyka zawór EGR? Przejdę teraz do mycia przepustnicy i czujników IAT oraz MAP. Co się stanie gdy je odłączę podczas pracy silnika?


Tak kolega miał taki przypadek wyjął wyczyścił wszystko wyglądało prawidłowo, a po zamontowaniu zawór nie pracował właściwie, jeszcze raz wyjął posprawdzał i nadal był problem z EGR, dopiero wymiana na nowy pomogła. Sprawdź w lexii jak wygląda kopiowanie pozycji EGRa.

Wywali błędy, nic raczej nie powinno się stać.
Powrót do góry
digidyy

Debiutant



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: punto 2
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 07 Lis 2017, 00:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Pyotrek napisał:

Tak kolega miał taki przypadek wyjął wyczyścił wszystko wyglądało prawidłowo, a po zamontowaniu zawór nie pracował właściwie, jeszcze raz wyjął posprawdzał i nadal był problem z EGR, dopiero wymiana na nowy pomogła. Sprawdź w lexii jak wygląda kopiowanie pozycji EGRa.

Wywali błędy, nic raczej nie powinno się stać.

Sprawdzę przez kolegę, nie posiadam lexii:-(. Pytałem o te czujniki bo chciałem po kolei odpinać i jakoś eliminować możliwą przyczynę mego problemu.
Koledze wywalał komputer w samochodzie błąd jakiś podczas jazdy, prawda? Bo mój nic nie wywalał...
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Czw 09 Lis 2017, 19:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


To zależy od komputera samochodu i chyba wersji oprogramowania, u jednych wywala u innych nie.
Powrót do góry
digidyy

Debiutant



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: punto 2
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 12 Lis 2017, 22:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


EGR, chłodniczka EGR, rura doprowadzająca od zaworu do kolektora wyczyszczone. Przepustnica także wymyta, czujnik MAP oraz IAT całe były w sadzy pomieszanej z olejem, MAP zupełnie cały zaszedł. Przepustnica i jej mechanizm chodziły poprawnie, lekko, sprawnie, nie było z nią raczej żadnych problemów... Dodatkowo rozebrałem z ciekawości membranę sterującą otwarciem przepustnicy poprzez ciśnienie powietrza. Wszystko było w porządku. Po umyciu i zmontowaniu auto być może chodzi płynniej, nie ma szarpnięć, które niekiedy się pojawiały, ale problem z podwyższonymi obrotami pozostał. Obroty po lekkim dodaniu gazu także nierówne - skaczą tak jak wcześniej od 1.000 do 1300 przy równym trzymaniu pedału gazu... Zapomniałem dodać: obroty auta szczególnie jak nie jest jeszcze dobrze rozgrzane tak samo nie zachowują się normalnie, typu jedziesz do skrzyżowania puszczasz gaz a obroty nei zmniejszają się albo zmniejszają do 1500obr/min zamiast do 800, wolno opadają, jakby zacinają się... To nie są jakieś typowe objawy przepływomierza? Chyba kiedyś takie objawy miałem przy Passacie B6 to wymieniał mi elektromechanik taki czujnik mały, tylko nie wiem co to był za czujnik;-). Obroty pamiętam, że nie chciały opadać, zacinały się jakoś.
Ma ktoś jeszcze jakieś podejrzenia?Wink
P. S. Cieszę się mimo wszystko, że ten EGR wyjąłem to od razu sobie świece sprawdziłem, dużo lepszy dostęp jest...
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 04:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


W takim przypadku poprosić kolegę o podłączenie lexii i obserwowanie parametrów podczas jazdy. Sprawdzić dokładnie wszystkie parametry związane z zasilanie w paliwo. Może to być zawór regulacyjny na pompie, może być czujnik ciśnienia na listwie. Podłączyć i obserwować, ewentualnie porobić logi.
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 15:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Kolego digidyy, czemu do tej pory nie masz danych z komputera który steruje cały czas od momentu włożenia kluczyka.
W tym modelu masz układ DELPHI i radziłbym jak najszybciej podłączyć pod komputer diagnostyczny.
Przyczyny mogą być zawór na pompie wysokiego ciśnienia jak i lejący się wtryskiwacz, co należy przede wszystkim zrobić przelewy wtryskiwaczy.
Cytat:
Przepustnica także wymyta, czujnik MAP oraz IAT całe były w sadzy pomieszanej z olejem
Skoro było aż tak mocno, to samo z siebie i EGR nie wytwarza tak dużej ilości sadzy, co tutaj można się domyślać że albo za dużo paliwa idzie komory spalania lub za mało powietrza idące do komory spalania.
Pytanie: Jaki stan oleju masz, czy nie przybywa lub ubywa.

Ps. Samodzielna naprawa z tym układem może się skończyć tak, że wydasz sporo niepotrzebny pieniędzy i najlepiej żebyś oddał to dobremu mechanikowi.
Powrót do góry
digidyy

Debiutant



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: punto 2
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 15 Lis 2017, 00:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Mostek123 napisał:
Kolego digidyy, czemu do tej pory nie masz danych z komputera który steruje cały czas od momentu włożenia kluczyka.
W tym modelu masz układ DELPHI i radziłbym jak najszybciej podłączyć pod komputer diagnostyczny.
Przyczyny mogą być zawór na pompie wysokiego ciśnienia jak i lejący się wtryskiwacz, co należy przede wszystkim zrobić przelewy wtryskiwaczy.
[...]Skoro było aż tak mocno, to samo z siebie i EGR nie wytwarza tak dużej ilości sadzy, co tutaj można się domyślać że albo za dużo paliwa idzie komory spalania lub za mało powietrza idące do komory spalania.
Pytanie: Jaki stan oleju masz, czy nie przybywa lub ubywa.

Ps. Samodzielna naprawa z tym układem może się skończyć tak, że wydasz sporo niepotrzebny pieniędzy i najlepiej żebyś oddał to dobremu mechanikowi.


Tak tak, ja nic sam nie wymieniam, po prostu mechanik, któremu chciałem auto zaprowadzić miał masę pracy i co tydzień mnie zwodził a mi się tak bardzo nie spieszyło bo objawy nie są tak uciążliwe więc przez ten czas w wolnej chwili chciałem zrobić to co potrafię sam i już od dawna o tym myślałem. Sądzę, że ilość sadzy była prawidłowa dla 150 tyś przebiegu, nikt na pewno przede mną nic tam nie ruszał a wejście rury od zaworu EGR jest bardzo blisko czyjników więc miały prawo tak się zabrudzić...
Już za kilka dni będzie mi to testował komputerem i sprawdzał parametry bo sam tego nie zrobię. Ostatnio odpiąłem przepływomierz na jakiś czas i bez niego obroty spadły jednak ale po rozgrzaniu objawy były takie same a więc pojawiły się nierówna praca silnika nawet na jałowym biegu...
Dziękuję Wam bardzo za pomoc.
P.S. Ja podejrzwam coś ze wtryskiwaczem jakoś bo zimą gdy było -18stopni to auto po odpaleniu bardzo szarpało, nierówno pracowało przez jakiś czas, ale tak jakby prawie nie paliło na jednym cylindrze. Sądziłem, że to świeca żarowa, ale jeśli są dobre to wydaje mi się, że coś z pompą będzie albo wtryskiwaczem.
Regulator ciśnienia na pompie CR wymieniałem sam rok temu bo miałem charakterystyczny stukot i auto niekiedy samo gasło.
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sro 15 Lis 2017, 12:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Podwyższone i nierówne obroty na jałowym biegu. C5 X7 136KM.


Cytat:
Sądzę, że ilość sadzy była prawidłowa dla 150 tyś przebiegu
Podkreślam że dla prawidłowej i nienagannej pracy układu wtryskowego przy pokryciu, bo jak pisałeś:
Cytat:
czujnik MAP oraz IAT całe były w sadzy pomieszanej z olejem, MAP zupełnie cały zaszedł.
Nie ma prawa być w ogóle sadzy.

Cytat:
a wejście rury od zaworu EGR jest bardzo blisko czyjników więc miały prawo tak się zabrudzić...
Owszem, ale nie w takim stopniu aby cały był pokryty sadzą.
Cytat:
Ja podejrzwam coś ze wtryskiwaczem
Też podejrzewam i może któryś już leje zamiast wtryskiwać, stąd było moje pytanie wcześniej, czy olej w silniku nie przybywa i może paliwo miesza się z olejem silnika co jest bardzo szkodliwe dla silnika.

Cytat:
Ostatnio odpiąłem przepływomierz na jakiś czas i bez niego obroty spadły jednak ale po rozgrzaniu objawy były takie same a więc pojawiły się nierówna praca silnika nawet na jałowym biegu...
Odpinanie przepływomierza sprawdza nie tylko stan pracy silnika, ale i sprawność EGR, co najwyraźniej widać że EGR cały czas otwiera się z powodu nadmiernej ilości nie dopalonego paliwa i stąd takiej ilości sadzy.

Jedynie porada to: Podłącz pod komputer i sprawdź jakie są korekty wtryskiwaczy po to, aby wiedzieć który wtryskiwacz jest uszkodzony bo bez sensu będzie wszystkich wyjmować jeśli okaże się że tylko jeden jest uszkodzony. (Najpierw diagnostyka komputerowa a potem wyjmować tylko uszkodzony wtrysk i nie róbcie tego odwrotnie.)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC5

25 000

2009r.

259 000 km

śląskie

CitroenSpaceTourer

110 000

2018r.

115 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC5

17 900

2008r.

359 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC5

11 500

2006r.

170 000 km

śląskie

CitroenC3 Aircross

47 900

2017r.

152 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System