Witam wszystkich,
Będę wdzięczny za pomoc w diagnozie przyczyny kopcenia C5 1.6 HDI. Od 2 miesięcy nie jestem w stanie tego naprawić, auto było m.in. w ASO oraz 2 innych warsztatach, w żadnym z nim nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi co jest nie tak. Być może ktoś z Was miał podobny przypadek i będzie w stanie naprowadzić.
Auto zaczęło kopcić około 2 miesięcy temu. Kopcenie jest widoczne tylko po wejściu na bardzo wysokie obroty (od około 5 tys.), w trakcie normalnej jazdy kopcenie nie jest widoczne. Po takim przygazowaniu wylatuje czarny dym, dość spore ilości. Przy pracy na luzie za to z wydechu spaliny które wylatują niestety mają intensywny zapach, zupełnie nie taki jaki był jeszcze nie tak dawno temu (auto ma filtr cząstek stałych). Spaliny jak wszystko było ok miały specyficzny, "czysty" zapach. Teraz po prostu śmierdzą.
Jedyne co te warsztaty potrafiły zrobić to podłączyć pod komputer na to wygląda a z komputera wszystko jest ok, wtryski mają b. dobre parametry, tak samo turbina, egr. Dodam, że turbina była niedawno regenerowana bo być musiała ale to nie polepszyło przy tej okazji kopcenia. Poziom zapełnienia filtra około tygodnia temu był na poziomie 17%. Filtr był wymieniany jakieś 95 tys. km temu _________________ Marcin
Witam wszystkich,
Kopcenie jest widoczne tylko po wejściu na bardzo wysokie obroty (od około 5 tys.), w trakcie normalnej jazdy kopcenie nie jest widoczne.
Cześć, a tak z czystej ciekawości, przy 1.6 HDI wkręcasz się na 5 tys obrotów ??? To nie benzyna. Jak sam piszesz przy normalnej jeździe nie ma kopcenia...w takim razie jeźdź normalnie i nie zarzynaj silnika.
Pozdr.
Co nie zmienia faktu, że takie kopcenie nie powinno mieć miejsca w tym aucie. Poza tym wspomniałem, że nawet na luzie czuć intensywny zapach spalin, mimo, że kopcenie nie jest widoczne ale wyraźnie auto daje znaki że co jest nie tak, co wszystkie warsztaty łącznie z ASO potwierdziły, zarówno co do kopcenia jak i zapachu spalin (w jednym warsztacie nawet o tym nie wspominałem, mechanik przy odbiorze auta sam wspomniał ze spaliny mu się nie podobają z wydechu) ale nie były w stanie dać jednoznacznej odpowiedzi co jest nie tak. Dodam, że przy okazji turbiny miałem czyszczony cały układ dolotowy, wymienianą odmę itd, nie chce tego zmarnować a wiadomo złe spalanie, większe ryzyko nagaru i zapchania. Chcę uniknąć jeszcze większych kosztów _________________ Marcin
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Cieciórki/powiat Płońsk Posiadane auto: C4 1.6 9HX
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Kwi 2021, 20:36
Temat postu:
Witam. Mam podobny problem.
Proszę o pomoc. C4 1.6 90 koni 9HX 2006 rok czyli bez FAP i turbo bez geometrii. Autko strasznie kopci na czarno. Na wolnych obrotach i przy bardzo spokojnej jeździe jest ok. Gdy dodam normalnie gazu to w lusterkach czarno. Autko było w serwisie na aktualizacji softu bo podejrzewałem ostry chip. Jest wyczuwalna bardzo dużą moc. Na kompie zero błędów, wskazania czujników temp porównane na zimnym silniku. Poprzedni właściciel założył nową turbinkę. Podmieniałem czujniki temp. paliwa i powietrza oraz przepływkę. Sprawdzona szczelność kolektora ssącego. Podmieniany EGR i zawór sterujący gruszką turbo. Test przelewowy wtrysków w normie, korekcję małe. Szukałem power boxa ale nic takiego nie zauważyłem. Ręce opadają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.