Podaj przynajmniej przebieg, bo trochę trudno stwierdzić przyczynę. Z mojego doświadczenia na żywym organizmie były to uszczelniacze zaworowe i zapieczone pierścienie na 1 i 2 tłoku. Wysypanie 2 tyś złotych polskich mechanikowi rozwiązało problem ubytku oleju i niebieskiego dymku z rury.
Olaf, czasem ktoś tu zagląda A do rzeczy, to Robert już przytoczył powyżej teoretyczne przyczyny brania oleju, i innej prostszej odpowiedzi się nie spodziewaj. Trzeba sprawdzić kolejno od najprostszego: odmę- zdjąć i sprawdzić czy nie jest zamulona, i czy działa jej zawór w pokrywie. Pierścienie - czyli zmierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze na gorącym silniku i wykonać ew. próbę olejową przy tej czynności. Turbinę - rozpiąć węże po stronie dolotu i sprawdzić czy są mocno zaolejone w środku. Stanu uszczelniaczy trzonków zaworów chyba łatwo się nie sprawdza, ale jeśli powyższe czynności nie pozwolą na ustalenie przyczyny, to pewnie trzeba wymienić te uszczelniacze, nie wiem czy w tym silniku to sprawa łatwa i czy można je wymienić bez demontażu głowicy. W niektórych silnikach - mozna.
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Wrz 2017, 22:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Moje C5 bierze dużo oleju :(
lecsu napisał:
Olaf, czasem ktoś tu zagląda A do rzeczy, to Robert już przytoczył powyżej teoretyczne przyczyny brania oleju, i innej prostszej odpowiedzi się nie spodziewaj. Trzeba sprawdzić kolejno od najprostszego: odmę- zdjąć i sprawdzić czy nie jest zamulona, i czy działa jej zawór w pokrywie. Pierścienie - czyli zmierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze na gorącym silniku i wykonać ew. próbę olejową przy tej czynności. Turbinę - rozpiąć węże po stronie dolotu i sprawdzić czy są mocno zaolejone w środku. Stanu uszczelniaczy trzonków zaworów chyba łatwo się nie sprawdza, ale jeśli powyższe czynności nie pozwolą na ustalenie przyczyny, to pewnie trzeba wymienić te uszczelniacze, nie wiem czy w tym silniku to sprawa łatwa i czy można je wymienić bez demontażu głowicy. W niektórych silnikach - mozna.
Czyli w ogólnym skrócie można by jako przyczynę awarii podać ogólne zasyfienie silnika?
Myślę, że nie można tego tak skrótowo potraktować. Ogólne zasyfienie i niedrożność może dotyczyć tylko odmy, która staje się niedrożna, nie odrowadza nadcisnienia ze skrzyni korbowej. Odmę mozna łatwo sprawdzić i wyczyścić. Zresztą problemy z odmą pojawiają się zwykle zimą, kiedy syf w niej zamarza i tworzy lodowy korek. Gorzej z pierścieniami tłoków - mogą być zapieczone lub zużyte, podobnie z turbiną: olej w kanałach po stronie "zimnej" - dolotowej - może oznaczać poważne zuzycie łozysk i konieczność całkowitej regeneracji turbiny. Branie dużej ilości oleju to także zasyfienie układu wydechowego - katalizatora, ale to zasyfienie katalizatora jest skutkiem, a nie przyczyną. Uszczelniacze zaworów twardnieją bo to zwykłe tulejki gumowe, tanie, ale wymiana trudna i czasem wymaga sciągania głowicy. Doświadczony mechanik po wygladzie świec powie czy problem dotyczy jednego czy wielu cylindrów, świeca zaolejona wygląda bardzo charakterystycznie i świadczy, że w danym cylindrze dochodzi do spalania oleju.
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 25 Wrz 2017, 18:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Moje C5 bierze dużo oleju :(
lecsu napisał:
Myślę, że nie można tego tak skrótowo potraktować. Ogólne zasyfienie i niedrożność może dotyczyć tylko odmy, która staje się niedrożna, nie odrowadza nadcisnienia ze skrzyni korbowej. Odmę mozna łatwo sprawdzić i wyczyścić. Zresztą problemy z odmą pojawiają się zwykle zimą, kiedy syf w niej zamarza i tworzy lodowy korek. Gorzej z pierścieniami tłoków - mogą być zapieczone lub zużyte, podobnie z turbiną: olej w kanałach po stronie "zimnej" - dolotowej - może oznaczać poważne zuzycie łozysk i konieczność całkowitej regeneracji turbiny. Branie dużej ilości oleju to także zasyfienie układu wydechowego - katalizatora, ale to zasyfienie katalizatora jest skutkiem, a nie przyczyną. Uszczelniacze zaworów twardnieją bo to zwykłe tulejki gumowe, tanie, ale wymiana trudna i czasem wymaga sciągania głowicy. Doświadczony mechanik po wygladzie świec powie czy problem dotyczy jednego czy wielu cylindrów, świeca zaolejona wygląda bardzo charakterystycznie i świadczy, że w danym cylindrze dochodzi do spalania oleju.
Czyli ogólnie rzecz biorąc / ujmując nagar może być przyczyną awarii, teraz pytanie czy jest jakaś metoda aby to wyczyścić? no bo na chłopski rozum to chyba przez zanieczyszczenie może być ten problem...
Olaf, trudno Ci będzie pomóc na tak rozległą diagnostykę. Jeśli chcesz na początek podziałać sam, to zdejmij przewody po zimnej stronie turbiny i zajrzyj czy nie sa mocno zaolejone w środku. Nie wiem czy do turbiny w THP jest dobry dostęp, bo nie znam tego motoru. Węże z odmy też możesz łatwo zdjąć i zajrzeć, ew. przeczyścić. Nawet ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach możesz zmierzyć sam, tylko musisz kupić manometr, a właściwie zestaw do pomiaru kompresji, kosztuje ok. 50 zł. O technologii pomiaru kompresji poczytasz na róznych forach lub obejrzysz na YT. Trzeba pamiętać aby do pomiaru silnik był rozgrzany do ok. 80 st., miał odłączone pzewody elektryczne na wtryskach, odłączone zasilanie cewki zapłonowej i najlepiej zdjętą przepustnicę, bo ta musi byc maksymalnie otwarta, a nie da się tego zrobić wciskając pedał gazu jak w starszych samochodach - bo tu nie masz linki gazu sterującej przepustnicą, tylko "wirtualny" pedał gazu. Wszystko zależy, jakie masz doświadczenie przy majsterkowaniu przy aucie, może się okazać, że łatwiej oddać auto do mechaniora by wykonał należną diagnostykę, sama diagnostyka w warsztacie nie powinna być droga.
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 1.6 Thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Wrz 2017, 10:50
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Moje C5 bierze dużo oleju :(
lecsu napisał:
Nie mam żadnych doświadczeń, nigdy nie stosowałem chemii.
Ale mimo wszystko to co piszesz ma sens, ponieważ swojego czasu natrafiłem na artykuł w necie na temat właśnie mojego silnika - ogólnie rzecz biorąc z wad tego silnika pamiętam że wadą tego silnika był fakt odkładania się dużych ilości nagaru w silniku, co powodowało pogorszenie pracy silnika, z jego permanentną awarią włącznie:
dlatego to co napisałeś odnośnie zanieczyszczeń w silniku ma sens....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.