Witam serdecznie,
W moim posiadaniu jest C5 X7 z 2011 roku, 2.0 HDI 163 KM z przebiegiem 75 tys (przebieg udokumentowany) auto kupione z Polskiego Salonu.
Niestety auto od samego początku sprawia sporo problemów, wymieniony był już min. siłownik zawieszenia tył (wyciek).
Naprawa była wykonana w serwisie C5 w ramach rękojmi. W trakcie wizyty zgłosiłem także problem z głośną pracą silnika. Panowie z serwisu stwierdzili, że w/w problem nie występuje.
Jednakże, jeżdżę już Dislami około 10 lat, więc mam porównanie jak powinien pracować silnik.
Ewidentnie słuchać szmer, chrobotanie w okolicach rozrządu.
Poniżej wrzucam link do filmiku, który pokazuje objaw(niestety jest ona mało słyszalny).
Problem ten występuje na rozgrzanym silniki, podczas postoju.
Dla pewności podjechałem wczoraj do znajomego mechanika, w celu potwierdzenia mojej obawy.
Majster, po chwili osłuchania stwierdził ewidentnie, że pracuje on zbyt głośno. Dla porównania odpalił swojego 2.0 HDI 140 KM. Wykluczył pasek osprzętu.
https://youtu.be/3UQH5JuC6Sg
Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek, i wie czego to może być wina>
Czy możliwe jest, że rozrząd powoduje te problemy po 75tys kilometrów, skoro przewidziana wymiana jego oscyluje w granicach 160 tys.?? Chyba że jest to wina np wtrysków??
Prośba o rady. Sprawa oczywiście zostanie za chwilkę zgłoszona zostanie ponownie do serwisu.
O postępach oczywiście poinformuję.[/url]
U mnie mam ten sam dzwiek (mowimy o tym chrobotaniu). Dobiega prawdobodonie z lancuszka laczacego walki rozrzadu. Rozciagnal sie albo element napinajacy sie wyrobil. ja mam przebieg 280tys
No więc właśnie,
W dniu dzisiejszym odwiedzałem trzy niezależne zakłady mechaniczne.
W każdym stwierdzono, że silnik pracuje zbyt głośno.
Niestety podczas ostatniej wizyty w serwisie, Pan serwisant stwierdził że praca silnika jest jak najbardziej normalna.
Z racji iż auto jest jeszcze na rękojmi, będę starał się aby usterka ta została usunięta w ramach tej gwarancji.
Rozumiem gdyby auto miało przejechane 280 tys, ale mój ma przebieg 76 tyś, dzisiaj wpadła taka liczba na licznik.
Więc moim zdaniem, trochę słabo to wygląda.
Mi to wygląda na rolkę napinacza paska klinowego. Miałem tak w peugeot 307 2.0 hdi i w citroenie też tak słychać ale po rozgrzaniu się wycisza. Sprawdź też rolkę alternatora tą na pasku, jak łożysko się zaciera też jest taki dźwięk. Nie podejrzewam żeby to był łańcuszek wałka rozrządu.
W piątek auto po raz drugi na ten defekt trafiło do serwisu Citroena.
Panowie, trochę zdziwienie, że rozmowy nie byłą już tak miła jak ostatnio.
Słowa jakie usłyszałem nie przemawiały za tym aby Panowie wiedzieli o co może chodzić.
Jednakże zostałem zapewniony, że problem zostanie rozwiązany.
Oni ode mnie usłyszeli, że auto będzie stało do tą aż problem nie zostanie usunięty, Dodam tylko że jest to już druga wizyta w związku z w/w problemem.
Jak odbiorę i będzie wszystko zrobione, opiszę co zostało zrobione w aucie.
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra Posiadane auto: Citroen C5 III diesel 140KM 2012 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 27 Sie 2017, 19:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Citroen C5 x7 2.0 Hdi 163KM
Słychać że wina leży po stronie napinacza łańcuszka od wałków sterujących zaworami. Jest tam ślizg z tworzywa plastikowego na który naciska sprężynka w celu redukcji luzu z czasem zużycia.
Słychać że wina leży po stronie napinacza łańcuszka od wałków sterujących zaworami. Jest tam ślizg z tworzywa plastikowego na który naciska sprężynka w celu redukcji luzu z czasem zużycia.
Panowie,
W dniu dzisiejszym otrzymałem telefon z Serwisu, gdzie auto stoi i oczekuję na rozwiązanie defektu.
Szanowny Pan z którym miałem okazję rozmawiać, poinformował mnie, że jedyne co znaleźli w aucie to "poluzowaną rurę, która dochodzi do filtra powietrza".
Poprosiłem Pana, o opis w jaki sposób diagnozowali, gdyż nie chce mi się wierzyć, iż kawałek rury, gumowej czy też plastikowej powodowała takie hałasy. Opisali dokładnie, proces diagnozy i ku mojemu zdziwieniu, nawet nie jechali autem. Postawili je i czekali aż się rozgrzeje, Pan poinformował mnie, iż proces rozgrzania auta jest identyczny na postoju(oczekiwanie na rozgrzanie, co w trakcie jazdy).
Zapytałem uprzejmie, czy nie sądzi, iż w/w objaw może się ukazywać dopiero po jeździe auta.. westchnął donośnie hmmm. być może. Z wielką łaską odparła, iż sprawdzą jeszcze w ten sposób.
Prośba do was, ma ktoś jakiegoś ogarniętego mechanika, który potrafiłby poprawnie zdiagnozować i rozwiązać w/w hałas? Okolice Warszawy Skierniewic?
Powiem szczerze, że już mam dosyć jazdy i dopominania się usunięcia usterki. Podajcie jak możecie jakiś konkretny namiar na ludzi co się znają na swojej robocie. Więcej wydam na paliwo jeżdżąc do Citroen Polska niż to jest warte (100 km) dolotu od miejsca zamieszkania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.