Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollingcoal

Czytelnik



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Berlingo 1.9 DW8B (WJY)
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Lip 2017, 13:32
Temat postu:

Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Cześć! Temat dotyczy Citroena Berlingo z 2005 roku, 1.9 diesel na pompie Lucasa DCN2, silnik DW8B. Chciałbym się upewnić, czy na pewno dobrze diagnozuję dwie usterki

a) po zajrzeniu pod maskę zauważyłem sparciały i pęknięty wężyk prowadzący od zaworu EGR do "zbiorniczka" z dwoma króćcami. Wężyk uciąłem i założyłem, a po wyglądzie pęknięcia prawdopodobnie wisiał on tak z rok czasu. Po podłączeniu wężyka spalanie oleju napędowego spadło zauważalnie, poprawiła się kultura pracy, ale pojawiły się dodatkowe problemy:

-od 1000 do około 1750 obr/min wkręca się normalnie, tak jakby obroty silnika rosną wprost proporcjonalnie do wciśniętego pedału gazu, w zakresie 1750 do około 2100 obr/min osiołkowi brakuje mocy, jakbym podjeżdżał pod "średnią górkę", słychać niewielkie zdławienie pracy silnika i brak reakcji/opóźniona reakcja na pedał gazu. Po wciśnięciu pedału gazu i przekroczeniu tych 2100 obr/min osiołek dostaje kopa, idąc jak benzyniak i kopcąc niemiłosiernie na czarno. Po odłączeniu wspomnianego wężyka silnik w całym zakresie obrotów reaguje na pedał poprawnie, a do tego wkręca się na obroty jak benzyniak. Podejrzewam zatkany nagarem i smołą zawór EGR i chciałbym prosić o potwierdzenie tej hipotezy przed rozkręceniem całego dolotu powietrza celem wyczyszczenia tego zaworu.

b) druga usterka dotyczy dziwnych odgłosów w okolicach paska rozrządu/paska osprzętu. Na wolnych obrotach wyraźnie słychać dziwne terkotanie, trzaskanie, klepanie, takie trochę "trrrszsttr trszsztrttrr " Very Happy. Mechanik "Mietek z Wólki Dzbądzkiej" wykrzyczał, że pasek rozrządu i rolki napinające kończą swój żywot, ale gdyby tak się działa to (odpukać) któregoś dnia po prostu doszłoby do spotkania 1szego stopnia zaworów z tłokami.
Obserwując pasek osprzętu stwierdziłem, że ten drży góra/dół i powodem tego może być wykończone sprzęgło alternatora. Przy okazji po wyłączeniu silnika alternator staje od razu w miejscu razem z silnikiem (przy czym nawet nieznacznie cofa się i rusza do przodu razem z kołem pasowym silnika), a powinien chyba jeszcze jakiś czas się kręcić.
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Pon 31 Lip 2017, 00:34
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Tak z EGR powinna być trafna diagnoza.

Co do odgłosów to zdejmij pasek osprzętu, jak odgłosy ucichną to szukaj w osprzęcie, jeśli nie to rozrząd.
Tak też może hałasować koło pasowe osprzętu jeśli jest metalowo gumowe, co do alternatora to też najlepiej zdjąć pasek i zakręcić alternatorem.
Powrót do góry
rollingcoal

Czytelnik



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Berlingo 1.9 DW8B (WJY)
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Sie 2017, 16:09
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


EGR zdjąłem i wyczyściłem, rzeczywiście szarpanie ustało. Martwi mnie jednak 1cm warstwa smoły w dolocie, jutro wyczyszczę to całkowicie. No i EGR wyczyszczony a Berlingo kopci dalej tak, że wszyscy wolą jechać 300m za mną lub wyprzedzić. Wcześniej była regulowana dawka paliwa na pompie i być może śruba od "wydatku szczątkowego" jeszcze nie jest do końca dobrze wyregulowana? Czarny dym i sam zapach ropy to zwyczajnie niespalone paliwo?

Edit: Dobrze, doczytałem i jeśli źle piszę to niech mnie ktoś poprawi Razz Wydatkiem szczątkowym na pompie można wyregulować tak, że ciśnienie/dawka paliwa będzie mniejsza lub większa i regulację wykonałem zgodnie z pewną książka opisującą diagnostykę silników DW8. Jednakże musiałem coś źle zrobić, bo jak rozumiem zbyt mały wydatek szczątkowy może spowodować, że wtryski zamiast rozpylać będą lać i stąd ten czarny dymek??
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Nie 06 Sie 2017, 02:01
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Tak czarny dym to niespalone paliwo, co do wydatku to się nie wypowiem nie pamiętam już ustawienia.
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pią 20 Paź 2017, 21:40
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Cytat:
Wcześniej była regulowana dawka paliwa na pompie i być może śruba od "wydatku szczątkowego" jeszcze nie jest do końca dobrze wyregulowana?
Która śrubka była ruszana?. Bo jak była ruszana przy lince przyspieszania, to niema nic wspólnego z dymieniem na czarno.
Co do egr to również nie ma prawa na czarno dymić przy nienagannej pracy silnika i szybciej podejrzewam na rozszczelnienie układu zaworowego (uszczelniacze).
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 20 Paź 2017, 21:40
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Berlingo »

Opinie o samochodach Citroen Berlingo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenDS5

45 900

2013r.

197 000 km

śląskie

CitroenC3 Picasso

27 777

2014r.

179 000 km

pomorskie

CitroenC4 Picasso

49 300

2017r.

155 680 km

podkarpackie

CitroenC4 Aircross

39 999

2012r.

224 000 km

śląskie

CitroenC3 Aircross

45 900

2017r.

81 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System