Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rollingcoal

Czytelnik



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Berlingo 1.9 DW8B (WJY)
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Lip 2017, 13:32
Temat postu:

Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Cześć! Temat dotyczy Citroena Berlingo z 2005 roku, 1.9 diesel na pompie Lucasa DCN2, silnik DW8B. Chciałbym się upewnić, czy na pewno dobrze diagnozuję dwie usterki

a) po zajrzeniu pod maskę zauważyłem sparciały i pęknięty wężyk prowadzący od zaworu EGR do "zbiorniczka" z dwoma króćcami. Wężyk uciąłem i założyłem, a po wyglądzie pęknięcia prawdopodobnie wisiał on tak z rok czasu. Po podłączeniu wężyka spalanie oleju napędowego spadło zauważalnie, poprawiła się kultura pracy, ale pojawiły się dodatkowe problemy:

-od 1000 do około 1750 obr/min wkręca się normalnie, tak jakby obroty silnika rosną wprost proporcjonalnie do wciśniętego pedału gazu, w zakresie 1750 do około 2100 obr/min osiołkowi brakuje mocy, jakbym podjeżdżał pod "średnią górkę", słychać niewielkie zdławienie pracy silnika i brak reakcji/opóźniona reakcja na pedał gazu. Po wciśnięciu pedału gazu i przekroczeniu tych 2100 obr/min osiołek dostaje kopa, idąc jak benzyniak i kopcąc niemiłosiernie na czarno. Po odłączeniu wspomnianego wężyka silnik w całym zakresie obrotów reaguje na pedał poprawnie, a do tego wkręca się na obroty jak benzyniak. Podejrzewam zatkany nagarem i smołą zawór EGR i chciałbym prosić o potwierdzenie tej hipotezy przed rozkręceniem całego dolotu powietrza celem wyczyszczenia tego zaworu.

b) druga usterka dotyczy dziwnych odgłosów w okolicach paska rozrządu/paska osprzętu. Na wolnych obrotach wyraźnie słychać dziwne terkotanie, trzaskanie, klepanie, takie trochę "trrrszsttr trszsztrttrr " Very Happy. Mechanik "Mietek z Wólki Dzbądzkiej" wykrzyczał, że pasek rozrządu i rolki napinające kończą swój żywot, ale gdyby tak się działa to (odpukać) któregoś dnia po prostu doszłoby do spotkania 1szego stopnia zaworów z tłokami.
Obserwując pasek osprzętu stwierdziłem, że ten drży góra/dół i powodem tego może być wykończone sprzęgło alternatora. Przy okazji po wyłączeniu silnika alternator staje od razu w miejscu razem z silnikiem (przy czym nawet nieznacznie cofa się i rusza do przodu razem z kołem pasowym silnika), a powinien chyba jeszcze jakiś czas się kręcić.
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Pon 31 Lip 2017, 00:34
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Tak z EGR powinna być trafna diagnoza.

Co do odgłosów to zdejmij pasek osprzętu, jak odgłosy ucichną to szukaj w osprzęcie, jeśli nie to rozrząd.
Tak też może hałasować koło pasowe osprzętu jeśli jest metalowo gumowe, co do alternatora to też najlepiej zdjąć pasek i zakręcić alternatorem.
Powrót do góry
rollingcoal

Czytelnik



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Berlingo 1.9 DW8B (WJY)
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Sie 2017, 16:09
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


EGR zdjąłem i wyczyściłem, rzeczywiście szarpanie ustało. Martwi mnie jednak 1cm warstwa smoły w dolocie, jutro wyczyszczę to całkowicie. No i EGR wyczyszczony a Berlingo kopci dalej tak, że wszyscy wolą jechać 300m za mną lub wyprzedzić. Wcześniej była regulowana dawka paliwa na pompie i być może śruba od "wydatku szczątkowego" jeszcze nie jest do końca dobrze wyregulowana? Czarny dym i sam zapach ropy to zwyczajnie niespalone paliwo?

Edit: Dobrze, doczytałem i jeśli źle piszę to niech mnie ktoś poprawi Razz Wydatkiem szczątkowym na pompie można wyregulować tak, że ciśnienie/dawka paliwa będzie mniejsza lub większa i regulację wykonałem zgodnie z pewną książka opisującą diagnostykę silników DW8. Jednakże musiałem coś źle zrobić, bo jak rozumiem zbyt mały wydatek szczątkowy może spowodować, że wtryski zamiast rozpylać będą lać i stąd ten czarny dymek??
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Nie 06 Sie 2017, 02:01
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Tak czarny dym to niespalone paliwo, co do wydatku to się nie wypowiem nie pamiętam już ustawienia.
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pią 20 Paź 2017, 21:40
Temat postu:

Re: ( Citroen Berlingo ) Diagnoza zaworu EGR i sprzęgła alternatora


Cytat:
Wcześniej była regulowana dawka paliwa na pompie i być może śruba od "wydatku szczątkowego" jeszcze nie jest do końca dobrze wyregulowana?
Która śrubka była ruszana?. Bo jak była ruszana przy lince przyspieszania, to niema nic wspólnego z dymieniem na czarno.
Co do egr to również nie ma prawa na czarno dymić przy nienagannej pracy silnika i szybciej podejrzewam na rozszczelnienie układu zaworowego (uszczelniacze).
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 20 Paź 2017, 21:40
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Berlingo »

Opinie o samochodach Citroen Berlingo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Grand Picasso

29 900

2013r.

267 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC5

24 900

2011r.

133 507 km

śląskie

CitroenSpaceTourer

110 000

2018r.

115 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC4 Picasso

32 900

2013r.

223 442 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

17 900

2007r.

271 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System