Witam.
Koledzy lekko blokuje mi się zacisk lewego tylnego koła , blokuje się tylko na tyle że ręką można bez problemu ruszyć koło ale nie da się go wprowadzić w ruch obrotowy , objawy to konkretne grzanie się zacisku.
Teoretycznie śmieszny problem do usunięcia ale: zacisk zdemontowałem tłoczek też nic nie zapieczone wszystko normalnie chodzi , prowadnice ok ( górna ma troche luz na boki nie wiem czy tak ma być ) , ręczny ok , blaszki slizgowe te pod i nad klockiem ok. Po zmontowaniu całości pierwsze wciśnięcie hamulca nożnego lub ręcznego i jest to samo....koło lekko zblokowane.
Dodam że jeździ tym żona i teraz wymieniałem jej klocki czy to było przed wymiana nie wiem.
Co teraz ? wymienić zacisk czy prowadnice ?
Dzięki z góry za jakieś rady Pozdrawiam.
PS. auto to c4 2006r 1.4 benzyna coupe , win podaje że hamulce to bosch 8.0 gdybym miał kupić prowadnice to powie ktoś które bo jak szukam w necie to wychodzi mi że jest kilka rodzajów.
Temat znany w tym aucie, przerabiałem to. Daruj sobie ten gumowy przewód, bo to nie to. Miałem to samo, zregenerowałem cały zacisk i to nic nie daje. Jak weźmiesz wyjęty zacisk do ręki i go wciśniesz i puścisz to musi się samoistnie delikatnie cofnąć tłoczek (widać to gołym okiem), a u Ciebie prawdopodobnie tego nie robi. Stąd problem. Tam jest jakiś mechanizm najwidoczniej, który za to odpowiada i widocznie w Boschach pada to na potęgę, zaciski rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Co nalezy zrobić to jechać na szrot/sklep z częściami, wziąć używany zacisk do ręki i kupić taki, który po wciśnięciu delikatnie samoistnie się cofa, wtedy zacisk jest sprawny i możesz go zakładać. Naturalnie oczyść całość. Jeżeli uszczelka na tłoczku nie jest uszkodzona to nawet NIE regenerowałbym tego zacisku. A jeżeli zdecydujesz się na regeneracje uszczelki tłoczka + oringu wewnętrznego to są dwie szkoły, jedna mówi, że jeśli zacisk nie ma problemu z samoistnym cofnięciem to nie należy go polerować, druga szkoła mówi, że nie zaszkodzi na delikatnej (!) polerce przejechać. Tylko i wyłącznie samoistne cofnięcie tłoczka jest gwarancją poprawności jego działania. Jako taka regeneracja zacisku, w którym to nie działa, może dać różne efekty, może nie dać nic, może pomóc doraźnie i problem powróci. Najbezpieczniej wymienić zacisk, ja tak zrobiłem i mam spokój, a wcześniej dwa, trzy razy wyjmowałem kompletnie zregenerowany zacisk i było to samo co u Ciebie. Lipa jest z zaciskami Boscha w tych autach. Cena zacisku max 70zł, żeby nie przepłacić.
Dzięki Lechu1777 , przewód gumowy już zamówiłem w sklepie niedaleko chałupy więc odbiore koszt niewielki bo 20 kilka złotych.
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to demontuje zacisk ,spuszczam płyn i wtedy wciskam tłoczek ?
tylko w tym tylnim zacisku jest mechanizm ręcznego taka nagwintowana śruba w którą wkręca się tłoczek i nie wiem czy jego da się w ogóle wcisnąć ? Z przodu to ok tłoczki są wciskane natomiast tylne cofamy przez wkręcanie ,wcisnąć się ich nie da .........chyba. Z tego co pamiętam przy wymianie klocków i potem przy tym moim serwisie to ten tłoczek chodzi bardzo ciężko a z tego co piszesz to powinien tak na luzie sobie śmigać.
Pozdrawiam.
Na luzie to on tak nie śmiga, palcami tego nie wkręcisz. Albo przyrząd do wkręcania, albo np. szczypce morsa i w miarę lekko powinien się wkręcać. Tłoczka nie da się wciskać, bo masz regulator od ręcznego tak jak piszesz. A zaciski to ogólnie porażka. Raz w roku muszę serwisować. Jak nie pęknie osłona cylinderka, to ręczny się zapieka, albo sam tłoczek.
Koledzy jeszcze jedno pytanko odnośnie identyfikacji zacisku bo stwierdziłem że jak mam się bawic to lepiej kupic nowy zacisk i po sprawie ....chyba. Win podaje że hamulce to bosch a na zacisku jak byk wytłoczony jest napis TRW
Podsyłam link do fotki mojego zacisku może ktoś zidentyfikuje czy to bosch czy trw
http://imgur.com/bCMfsNy
Ps 1. Kupiłem ten przewód gumowy więc przed kupnem zacisku jeszcze go wymienie dla swiętego spokoju.
Ps 2. Wyczytałem w necie że : jeśli po wciśnięciu hamulca nożnego koło pozostaje zblokowane to popuszczamy na chwile odpowietrznik i jeśli blokowanie ustąpiło to wina jest po stronie przewodów natomiast jeśli blokuje nadal to wina tylko i wyłącznie zacisku. Czy to prawda ?
Dobra problem rozwiązany : opisze co i jak może się komuś przyda.
Zaczynamy
Jeśli lekko blokują ci się koła ( dotyczy tylnych zacisków z ręcznym) to po pierwsze:
Sprawdż czy problemem są przewody czy zacisk
Podnieś auto na lewarku wciśnij i puść hamulec nożny , jeśli koło masz zblokowane to popuść odpowietrznik zacisku
jeśli hamulec odpuści to masz problem z wężami jeśli trzyma nadal to problemem jest tylko i wyłącznie zacisk.
Teraz zdemontuj zacisk i spuść płyn.
Trzymając zacisk poruszaj dzwignią od ręcznego i obserwuj tłoczek
Jeśli z każdym ruszeniem dzwigni tłoczek wysuwa się coraz bardziej to właśnie znalazłeś usterkę swojego zacisku.
Tłoczek nie może się wysuwać coraz bardziej on ma się wysunąć i wrócić na swoje miejsce.
Ta właśnie usterka tłoczka powoduje też to że podczas wkręcania tłoczka w zacisk trzeba użyć dużej siły aby tłoczek nie kręcił się w miejscu tylko żeby się wkręcał.
Sprawny tłoczek potrzebuje dosłownie kilku obrotów aby wkręcić się całkowicie i to bez naciskania na niego.
Teraz naprawa:
Wyciągacie tłoczek i go rozbieracie czyli wyjmujecie szczypcami pierscień segera ,łapiecie tą tuleje z gwintem i całość wyciągacie z tłoczka.
Przy wyciąganiu nie pogubcie tych wszystkich podkładek i nie pomylcie kolejności.
Z tego co pamiętam to kolejność jest następująca ; licząc od środka tłoczka pierwsze jest łożysko potem zwykła podkładka następnie ta pofalowana sprężynująca i jako pierwsza za pierścieniem jest ta zębata podkładka.
Teraz najważniejsze.
Ta pofalowana podkładka pełni role sprężyny która wraz z upływem lat traci swoje właściwości sprężyste i powoduje to to że środek tłoczka obraca się w tłoczku bardzo lużno i z każdym naciśnięciem hamulca tłoczek się samoreguluje i nie wraca do zacisku tylko wychodzi blokując tarcze.
Szukałem takiej podkładki lub środka tłoczka ale nie udało mi się znaleźć, w sprzedaży są tylko same tłoczki bez środka.
Wystarczy do tego zestawu podkładek dołożyć dodatkową podkładkę aby ta sprężynka była bardziej ściśnięta tylko że to nie może być za gruba podkładka bo nie założycie potem pierścienia trzeba znaleźć odpowiednio cieńką podkładkę lub wyciąć sobie z jakiegoś arkusza blachy.
Ja tą dodatkową podkładkę dałem jako pierwszą tuż za pierścieniem segera.
Przy zakładaniu pierścienia trzeba uważać bo potrafi on konkretnie wyskoczyć i jeśli robicie to w miejscu otwartym to może być potem problem aby go odnaleźć.
Więc radze montować to w garażu lub jakimś pomieszczeniu.
Po złożeniu wszystkiego do kupy tłoczek wkręcił się w zacisk praktycznie bez naciskania na niego tylko ruchem obrotowym
(klucz od zmiany tarczy w małej szlifierce kątowej pasuje idealnie)
Teraz jak ruszam dzwignią od ręcznego tłoczek nie wysuwa się coraz bardziej tylko wraca do zacisku tak jak powinien.
Następnie montaż , odpowietrzenie i po problemie.
NAPRAWIONE.
Panowie a orientuję się ktoś jak to jest w xsara picasso ? Ponieważ po wymianie klocków też mam problem z nie odbijaniem tloczka i całe koło się grzeje . Co robić ?
Hej.
Xsara ma takie same zaciski jak C4 więc może być podobnie jak u mnie ale najpierw sprawdz czy dźwigienka hamulca ręcznego w zacisku odbija do końca bo to też może być przyczyną blokowania no i czy klocki wsadziłeś na miejsce z luzem czy może sam klocek stoi zablokowany ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Układ jezdny-układ hamulcowy-układ kierowniczy-zawieszenie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.