Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: C4 Grand Picasso 1.6vti
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Lip 2017, 15:15
Temat postu:
Włączanie wentylatora chłodnicy
Panowie, czy jest możliwość ustawienia temperatury przy jakiej ma się włączać wentylator chłodnicy?
Do tej pory wymieniłem kompletną obudowę termostatu ponieważ chłodnic przy 105-110 stopniach była zimna.
Przy sprawdzaniu termostatu okazało się też że nie załącza się wentylator powyżej 90 stopni. Żeby było ciekawiej wentylator załącza się na pierwszym biegu po włączeniu klimatyzacji a po przekroczeniu 97 stopni załącza drugi bieg wentylatora. Na forum ktoś wspomniał, że załączenie wentylatora może być powodowane zwiększeniem poboru prądu i rzeczywiście tak może być bo przy zwiększeniu temperatury w kabinie lub wyłączeniu w kabinie nadmuch wentylator chłodnicy nie wzbudza się. Natomiast kiedy klima chłodzi wentylator chłodnicy normalnie działa.
Zainstalowałem też na telefonie programik FAPlite na którym można wykonać test wentylatora chłodnicy pierwszego i drugiego biegu. Wypada OK i programem można włączyć pierwszy i drugi bieg.
Zatem wracamy do początku wywodu czyli jeżeli wentylator działa w określonych warunkach to czy można spowodować żeby wentylator chłodnicy włączał się powyżej 90 stopni bez konieczności włączania klimy? Ewentualnie co może być jeszcze uszkodzone.
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 78 Skąd jesteś (miejscowość / region): WLKP Posiadane auto: C4P EX
Piwa: 3/5
Wysłany: Wto 11 Lip 2017, 22:29
Temat postu:
Re: Włączanie wentylatora chłodnicy
comaspy napisał:
Panowie, czy jest możliwość ustawienia temperatury przy jakiej ma się włączać wentylator chłodnicy?
Do tej pory wymieniłem kompletną obudowę termostatu ponieważ chłodnic przy 105-110 stopniach była zimna.
Przy sprawdzaniu termostatu okazało się też że nie załącza się wentylator powyżej 90 stopni. Żeby było ciekawiej wentylator załącza się na pierwszym biegu po włączeniu klimatyzacji a po przekroczeniu 97 stopni załącza drugi bieg wentylatora. Na forum ktoś wspomniał, że załączenie wentylatora może być powodowane zwiększeniem poboru prądu i rzeczywiście tak może być bo przy zwiększeniu temperatury w kabinie lub wyłączeniu w kabinie nadmuch wentylator chłodnicy nie wzbudza się. Natomiast kiedy klima chłodzi wentylator chłodnicy normalnie działa.
Zainstalowałem też na telefonie programik FAPlite na którym można wykonać test wentylatora chłodnicy pierwszego i drugiego biegu. Wypada OK i programem można włączyć pierwszy i drugi bieg.
Zatem wracamy do początku wywodu czyli jeżeli wentylator działa w określonych warunkach to czy można spowodować żeby wentylator chłodnicy włączał się powyżej 90 stopni bez konieczności włączania klimy? Ewentualnie co może być jeszcze uszkodzone.
Powinien sam się załączyć jak temperatura będzie za wysoka.
Przy włączonej klimie wiadomo pierwszy bieg włącza się odrazu natomiast drugi bieg załącza się przy 95 stopniach. Skoro działa przy włączonej klimie to czemu nie załącza się bez klimy przy tych temperaturach? Dane z czujnika otrzymuje chyba te same, a jeżeli byłby uszkodzony rezystor to wentylator chyba by wogóle nie działał ewentualnie na jednym z któryś biegów.
Niestety w nowych samochodach jest to trochę bardziej skomplikowane, wymuszenie załączenia wentylatora przy klimatyzacji wywołuje sterownik (panel klimatyzacji) bez względu na temperaturę na pierwszym biegu, drugi bieg też może być załączany przez klimatyzację przy otrzymaniu informacji o temperaturze powyżej 95C (tego nie jestem pewien, ale tak to wygląda).
Załączenie wentylatora w zależności od temperatury silnika powinien sterować ECU w zależności od informacji z czujnika.
Najdziwniejsze że w większości przypadków sterowaniem wentylatora powinien zajmować się ECU (komputer silnika), a panel klimatyzacji tylko wysyła informację o załączeniu, chyba że projektanci oddzielili układy.
Dlaczego nie załącza nie wiem. Przydało by się podłączyć Lexię i sprawdzić jakie parametry otrzymuje sterownik silnika, jakie klimatyzacji a jakie BSI.
C4 GP 2,0 16V benzyna
mi się wentylator włącza przy 114 stopniach i wywala płyn chłodniczy przez korek. co może być przyczyną?
chłodnica nowa, termostat nowy, odpowietrzanie kilka razy korek chłodnicy też założyłem nowy.
Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego? Po wymianie termostatu auto dalej potrafi wywalać płyn chłodzący przy dłuższym czasie w korku jak nie ma przepływu powietrza, a wentylator się nie załącza.
Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 i C5 1.8
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 19 Paź 2021, 15:51
Temat postu:
Re: Czujnik temperatury płynu chłodzącego
DARTEN napisał:
Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego? Po wymianie termostatu auto dalej potrafi wywalać płyn chłodzący przy dłuższym czasie w korku jak nie ma przepływu powietrza, a wentylator się nie załącza.
Raczej to nie czujnik temperatury, tylko tak jak u mnie po wymianie termostatu z wtyczką na zwykły nie włącza się wentylator. wentylator włącza się tylko przy włączonej klimatyzacji..
Citroen nie wie co z tym zrobić.
Dzięki za cenną informację. Czyli serwis firmowy nie wie co z tym zrobić, a termostaty z wtyczką są już niedostępne?
Niby na rynku istnieją jakieś chińskie termostaty z wtyczką, ale mój mechanik bał się taki założyć aby nie narażać elektroniki auta.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś doświadczenia odnośnie termostatów i załączania wentylatora?
Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 i C5 1.8
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 20 Paź 2021, 15:37
Temat postu:
Re: Serwis firmowy nie wie co z tym zrobić?
DARTEN napisał:
Dzięki za cenną informację. Czyli serwis firmowy nie wie co z tym zrobić, a termostaty z wtyczką są już niedostępne?
Niby na rynku istnieją jakieś chińskie termostaty z wtyczką, ale mój mechanik bał się taki założyć aby nie narażać elektroniki auta.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś doświadczenia odnośnie termostatów i załączania wentylatora?
Termostaty z wtyczką nie otwierają się i nie puszczają płynu na chłodnicę. testowałem 3 różne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.