Witam.
Citroen c4 hdi 1.6, klimatyzacja manualna.
Nie załącza się wentylator chłodnicy.... tylko kiedy uruchomię klimę, wówczas załącza się regularnie.
Normalnie po jakimś czasie wyskakują wszystkie kreski temperatury i stop....
Załączę klime, to wraca do normy.
Sprawdziłem wsio bezpieczniki i nic.
Coś na wentylatorze?
Z góry dzięki.
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: C4 Grand Picasso 1.6vti
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Lip 2017, 09:49
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) wentylator chłodnicy
a czy ten czujnik odpowiada też za informację o temperaturze cieczy? Czy jest jakiś inny? mam wstawiony nowy termostat a objawy są jak u kolegi katakan.
a czy ten czujnik odpowiada też za informację o temperaturze cieczy? Czy jest jakiś inny? mam wstawiony nowy termostat a objawy są jak u kolegi katakan.
Termostat to część mechaniczna otwiera się po podgrzaniu do danej temperatury. Czujnik temperatury podobnie, gdy osiągnie temperaturę zwiera obwód i załącza lub jest elektroniczny i wysyła sygnał do sterownika i ten załącza wentylator.
Do wymiany czujnik za 20-30 zł. _________________ Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 15 Lip 2017, 14:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) wentylator chłodnicy
Jeżeli masz tylko niektóre biegi wentylatora, a przy klimie zawsze się kręci (ma się kręcić zawsze) to przyczyną jest zapewne opornica wentylatora z bezpiecznikiem termicznym. Element do kupienia jako zamiennik jako oryginał albo na szrocie. Ewentualnie naprawa samodzielna, czyli odczytanie oznaczenia bezpiecznika termicznego i wlutowanie samodzielnie nowego, bo na 99% jest przepalony, tam nie ma nic więcej do zepsucia. Opornica jest na górze chłodnicy zamontowana, da się dojść do niej odginając górną zakładkę zderzaka, nie jest łatwo, ale da się to zrobić bez zdejmowania zderzaka. Uważać na to, ze te opornice były różne i wtyczki mogą nie pasować! Trzeba kupić odpowiednią.
Jeżeli masz tylko niektóre biegi wentylatora, a przy klimie zawsze się kręci (ma się kręcić zawsze) to przyczyną jest zapewne opornica wentylatora z bezpiecznikiem termicznym. Element do kupienia jako zamiennik jako oryginał albo na szrocie. Ewentualnie naprawa samodzielna, czyli odczytanie oznaczenia bezpiecznika termicznego i wlutowanie samodzielnie nowego, bo na 99% jest przepalony, tam nie ma nic więcej do zepsucia. Opornica jest na górze chłodnicy zamontowana, da się dojść do niej odginając górną zakładkę zderzaka, nie jest łatwo, ale da się to zrobić bez zdejmowania zderzaka. Uważać na to, ze te opornice były różne i wtyczki mogą nie pasować! Trzeba kupić odpowiednią.
Jeśli działa wentylator przy włączonej klimie to opornica jest sprawna. Wentylator ma dwa biegi. _________________ Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 14 Wrz 2017, 20:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) wentylator chłodnicy
pawełek napisał:
lechu1777 napisał:
Jeżeli masz tylko niektóre biegi wentylatora, a przy klimie zawsze się kręci (ma się kręcić zawsze) to przyczyną jest zapewne opornica wentylatora z bezpiecznikiem termicznym. Element do kupienia jako zamiennik jako oryginał albo na szrocie. Ewentualnie naprawa samodzielna, czyli odczytanie oznaczenia bezpiecznika termicznego i wlutowanie samodzielnie nowego, bo na 99% jest przepalony, tam nie ma nic więcej do zepsucia. Opornica jest na górze chłodnicy zamontowana, da się dojść do niej odginając górną zakładkę zderzaka, nie jest łatwo, ale da się to zrobić bez zdejmowania zderzaka. Uważać na to, ze te opornice były różne i wtyczki mogą nie pasować! Trzeba kupić odpowiednią.
Jeśli działa wentylator przy włączonej klimie to opornica jest sprawna. Wentylator ma dwa biegi.
Nie ma takiej reguły, mi chodził wentylator na klimie na wolnym biegu, a opornica była uwalona.
Do sprawdzenia również termostat i pamiętaj o jednej rzeczy, jak wszystkie kreski idą na full i wyłącza auto bez uruchomienia wentylatora na full to w końcu wydmucha Ci uszczelke pod głowicą i będziesz miał problem większy niż termostat za 50zł i opornica za 50zł ;D
U mnie inny problem z wentylatorem.
Po wyłaczeniu silnika jeszcze długo się nie wyłącza.
Nawet teraz przy niskich temperaturach długo kręci po wyłączeniu silnika.
To też wina czujnika ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.