Witam
Dodaję ten post aby opisać problem jaki wystąpił w moim C4 z silnikiem 1.6 HD 110KM przebieg 186 tys.
Jakiś czas temu zauważyłem wyciek oleju z okolicy odmy który spływał po bloku silnika, odwiedziłem warsztat w którym do tej pory serwisowałem swojego C4. Zdiagnozowano uszkodzony oring który znajduje się w złączce wylotu z odmy do rury dolotu do turbiny.
Na zdjęciu poglądowym zaznaczam gdzie znajduje się w/w oring
Wymiana uszczelki rozwiązała problem wycieku z tego miejsca ale wtedy dopiero okazało się że problem jest również w drugim miejscu - olej zbiera się w zagłębieniu koło 4 wtrysku i spływa potem po bloku (w tym samym miejscu gdzie poprzednio)
Na zdjęciu poniżej taki sam przypadek opisywany na innym forum
Wróciłem po kilku dniach to tego samego warsztatu. I tu powinna zapalić się czerwona lampka.
Mechanik zdziwiony twierdzi że to nie możliwe aby z pod wtrysku wydobywał się olej silnikowy ale sprawdzą.
Po kilku godzinach dzwonią do mnie i słyszę że trzeba wymienić uszczelki pod kolektorem ssącym koszt 400zł.
Ok zgadzam się. Odbieram wieczorem samochód zaglądam pod maskę jest czysto w około 4 wtrysku, robię krótką trasę (25 km) otwieram maskę i 4 wtrysk znowu zalany olejem.
Umawiam się ponownie do tego samego warsztatu, pierwsza sugestia mechanika trzeba ściągnąć pokrywę głowicy i wymienić masę uszczelniającą koszt 600-700 zł nie zgadzam się i upieram się aby wyciągnęli wtrysk 3 i 4 i wymienili uszczelki (miedzianą i pozostałe) - trzeci dlatego ze i tam było delikatnie mokro od oleju (jak potem się okazało niepotrzebnie gdyż olej przepływał z zagłębień z 4 wtrysku).
Odbieram samochód ponownie, płacę 250 zł - robię trasę około 20 km. Zaglądam do silnika i niestety znowu zaczyna być widoczny olej przy 4 wtrysku (mnie niż poprzednio ale wyciek jest tylko mniej intensywny).
Wracam następnego dnia do warsztatu (już lekko wkurw...) sugeruję że może trzeba sprawdzić szpilki które trzymają 4 wtrysk - mechanik ok sprawdzimy.
Odbieram po kilku godzinach samochód (tym razem nie płacę nic)
Mechanik twierdzi że szpilki trzymają tak że nie szło ich ruszyć i odpuścili z obawy o ich urwanie.
Twierdzi że uszczelniono wtrysk dodatkowo silikonem do silników.
Robię trasę znowu około 20 km - otwieram machę i dramat ! Olej wali jeszcze bardziej niż przed pierwszą wizytą u nich. Dzwonie do warsztatu i pytam co dalej - mechanik nie wie co robić.
Sugerują że może trzeba wymienić tuleję w którą wchodzi wtrysk ale oni tego nie zrobią na silniku bez zdejmowania głowicy - odpuszczam.
Umawiam się do innego mechanika gdzie odrazu na wstępie pytam czy mieli przypadek wycieku oleju silnikowego z pod wtrysku - odpowiedź "Tak, zdarzyło się"
Odstawiam auto do drugiego warsztatu. Odbieram samochód po kilku godzinach.
Wymieniono uszczelki ponownie pod 4 wtryskiem, mechanik twierdzi że ktoś niepotrzebnie "napier... silikonu" płacę 150zł.
Robię trasę 25km - otwieram maskę i... suchutko i czysto przy 4 wtrysku.
Dzisiaj zrobione około 200km od ostatniej wizyty i mogę stwierdzić że problem został rozwiązany.
Po co tak długi opis ?
A no dlatego że jeśli będziecie mieli taki problem to przestrzegam przed kimś kto na wstępie nie ma pojęcia co zrobić. Z perspektywy czasu uważam że naciągnięto mnie 1 warsztacie na 650 zł i na pewno już tam nie pojadę z żadną naprawą auta.
Wymiana uszczelek pod wtryskiem to też temat dla kogoś kto ma o tym pojęcie, bo jak widać w moim przypadku w 1 warsztacie wymienili to źle i dlatego olej nadal wyciekał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.