Witam .Zakupiłem jesienią zeszłego roku c4gp 2007r 1.6 hdi uszkodzona blacharka po małym otarciu ,niby auto bez fap no i stało sie na drugi dzień po zakupie stan awaryjny poprzedni właściciel twierdzi że był fap usunięty programowo ,co ciekawe diag kolegi pokazuje u mnie że dystans od ostatniego wypalenia 50 km zapchanie filtra 12% ale te wartości ciągle się zmieniają np na drugi dzień lub po jeździe po mieście 20% 150km od wypalenia ,czy po usunięciu programowo i fizycznie powinno pokazywać wypalenie fap?
oraz niepokoi mnie korekcja wtryskiwaczy czy tak maże być ze na pierwszym jest 2,33mg na drugim 6,01mg i ta wartość się nie zmienia wcale ,trzeci cylinder 2,24mg,czwarty-0,96mg
zauważyłem że ma tendencje do łapania stanu awaryjnego głównie pod górki na 3 biegu i przy ściąganiu nogi z gazu i ponownego wciśnięcia, a jak mu wcisnę do dechy na każdym biegu to idzie dobrze,za mojej kadencji turbina wymieniona( strasznie byłą ją już słychać )egr czyszczony zawór ster gruszki też ale nic to nie dało,żadnych błędów silnika nie pokazuje , mechanik powiedział że jeśli był usunięty fap to będzie trzeba wgrać orginał soft 200 zł i diagnozować potem soft bez fap 600zł a może to jest niepotrzebne i ktoś mnie naprowadzi ,może ktoś miał podobny przypadek , za wszelkie podpowiedzi i sugestie z góry dziękuję
Jeśli się parametry filtra zmieniają to na 90% FAP jest fizycznie. Czyli mogło nawet nie być zmieniane oprogramowanie i z tym wgraniem oprogramowania i testowaniem to trochę naciągane.
Jeśli był by usunięty fizycznie to różnica ciśnień nie powinna być taka sama.
Jeśli był by programowo to te wartości nie powinny się zmieniać.
Co do korekt to niestety bez większej ilości parametrów i znajomości kompresji ciężko coś wywnioskować.
Jeśli wyskakuje antypollutions to powinien się zapisać błąd, jeśli go nie widać to powinien być w dzienniku BSI.
byłem u elektronika okazało się że namieszane jest w programie sterownika silnika nic nie jest usunięte auto w orginale tak zostawiam ,korekcja programu i śmiga,na to wychodzi że teraz trzeba by jechać kupić auto z zastępem fachowców z komputerami bo im więcej elektroniki i czarów tym szybciej można zostać oszukanym zamykam temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.