Citroen C4 odchylenie na wtryskiwaczach w testach- komputer
Cześć,
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem C4 II z roku 2011 z silnikiem HDI 1.6 112 KM.
Pytanie tyczy się wtryskiwaczy, czy jeżeli na teście na komputerze wskaźniki pokazały
I 5,95
II 5,95
III - 4,9
oraz IV 5,95
Należy się niepokoić/ diagnozować dalej?
Dodam że miałem jeszcze jedną usterkę jeden z węży łapał obce powietrze (czekam na oryginalnego z serwisu).
Czy jezeli po usunięciu tej usterki samochód będzie działał płynnie i nie bedzie tracił mocy bawic sie w testy przelewowe, czy tylko obserwować działanie silnika?
Mechanik u którego wymieniam wąż twierdzi ze 3 (I, II i IV) wtryskiwacze wymagają koniecznie regeneracji/wymiany inny stwierdził ze ten III może trochę niedomagać ale nie ma się kompletnie czym przejmować póki samochód działa bez zarzutów. Więc mam dwie zupełnie skrajne opinie.
z góry dzieki za opinie
Re: ( Citroen C4 ) Citroen C4 odchylenie na wtryskiwaczach w testach- komputer
Korekta wtryskiwaczy nie mówi prawie nic o ich stanie bez wiedzy o kompresji. Korekty są po to aby na wolnych obrotach nie trzęsło silnikiem, powyżej 1800-2000obr korekty nie są brane po uwagę, komputer używa zapisanych map.
Zdiagnozowanie bez znanej kondycji silnika jest praktycznie niemożliwe, będziesz miał słabszą kompresję na jednym cylindrze więc komputer będzie chciał wyrównać obroty podając większą dawkę paliwa ale niekoniecznie do tego danego cylindra.
Miałem sytuację że korekty wskazywały na lejący wtrysk na 2 cylindrze bo na nim był maksymalny minus, okazało się że pękł tłok na 4 cylindrze, a komputer chcąc doprowadzić do równej pracy na 2 odejmował a na innych dodawał.
Dolej do paliwa dodatku czyszczącego wtryski + możesz zacząć dodawać przy tankowania oleju do 2T np LiquiMolu i sprawdź po kilku bakach korekty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.