Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Citroen C4 odchylenie na wtryskiwaczach w testach- komputer



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mismis

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2017
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Tarnowska
Posiadane auto: Citroen C4 II HDI 1.6 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Cze 2017, 14:22
Temat postu:

Citroen C4 odchylenie na wtryskiwaczach w testach- komputer


Cześć,
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem C4 II z roku 2011 z silnikiem HDI 1.6 112 KM.
Pytanie tyczy się wtryskiwaczy, czy jeżeli na teście na komputerze wskaźniki pokazały
I 5,95
II 5,95
III - 4,9
oraz IV 5,95
Należy się niepokoić/ diagnozować dalej?
Dodam że miałem jeszcze jedną usterkę jeden z węży łapał obce powietrze (czekam na oryginalnego z serwisu).
Czy jezeli po usunięciu tej usterki samochód będzie działał płynnie i nie bedzie tracił mocy bawic sie w testy przelewowe, czy tylko obserwować działanie silnika?
Mechanik u którego wymieniam wąż twierdzi ze 3 (I, II i IV) wtryskiwacze wymagają koniecznie regeneracji/wymiany inny stwierdził ze ten III może trochę niedomagać ale nie ma się kompletnie czym przejmować póki samochód działa bez zarzutów. Więc mam dwie zupełnie skrajne opinie.
z góry dzieki za opinie
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 254/2
Wysłany: Sro 21 Cze 2017, 00:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Citroen C4 odchylenie na wtryskiwaczach w testach- komputer


Korekta wtryskiwaczy nie mówi prawie nic o ich stanie bez wiedzy o kompresji. Korekty są po to aby na wolnych obrotach nie trzęsło silnikiem, powyżej 1800-2000obr korekty nie są brane po uwagę, komputer używa zapisanych map.

Zdiagnozowanie bez znanej kondycji silnika jest praktycznie niemożliwe, będziesz miał słabszą kompresję na jednym cylindrze więc komputer będzie chciał wyrównać obroty podając większą dawkę paliwa ale niekoniecznie do tego danego cylindra.

Miałem sytuację że korekty wskazywały na lejący wtrysk na 2 cylindrze bo na nim był maksymalny minus, okazało się że pękł tłok na 4 cylindrze, a komputer chcąc doprowadzić do równej pracy na 2 odejmował a na innych dodawał.

Dolej do paliwa dodatku czyszczącego wtryski + możesz zacząć dodawać przy tankowania oleju do 2T np LiquiMolu i sprawdź po kilku bakach korekty.

A jakie są podane wartości graniczne dla korekt?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Picasso

49 300

2017r.

155 680 km

podkarpackie

CitroenC4 Aircross

38 900

2012r.

211 000 km

łódzkie

CitroenC5

21 900

2011r.

173 900 km

mazowieckie

CitroenDS4

49 800

2017r.

108 000 km

małopolskie

CitroenC1

31 900

2020r.

29 800 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System