Witam, pewnego pięknego deszczowego dnia jadąc autostrada przestała mi działać prawa wycieraczka, po dojeździe do celu podróży, przestała działać lewa. Po podpięciu kompa okazuje się ze zablokowany jest mechanizm wycieraczek. Wyciągnąłem oba silniki zostały uruchomione na "krótko" i działają oraz robią pełny ruch. Czy ktoś może się spotkał z czymś takim wie jak to rozwiązać albo chociaż jakieś pomysły?
Prawie standardowe uszkodzenie, wycieraczki do któregoś roku miały miały słabe uszczelnienie i woda dostawała się do elektroniki i powodowała problemy. Sprawdź w jakim stanie jest elektronika w wycieraczkach, albo do uratowania albo do wymiany. Prawa wycieraczka jest synchronizowana i sterowana lewą.
Podaj VIN sprawdzę, jakoś nie kojarzę wątku aby ktoś zamieniał z Peugeota, wszyscy brali nowsze z Citroena i muszą być z wersji europejskiej, z anglika nie działają.
Wyciągnąłem swoje silniki i faktycznie nr sie różnią od tego co wstawiłem wczesniej. Jutro spróbuje jeszcze zreanimować te układy. Znalazłem taki sam silniczek na allegro, tylko czy to na pewno ta lewa wycieraczka żebym kilku setek nie zmarnował :/
Mam WoW'a niestety tam nie pokazuje który :/ Może to bedzie istotne jak załączam wycieraczki, to wycieraczka kierowcy robi ruch, bardzo krótki i sie cofa, pasażera się nie rusza.
Wygląda na uszkodzony lewy silnik (kierowcy), w teorii jeśli padnie prawy lewy działa normalnie. Jeśli padnie lewy który w wersji EU jest sterującym i synchronizującym będzie objaw jak u ciebie.
Witam, podpinam się pod temat, mi padł prawy silnik od wycieraczek i podpiąłem identyczny z pegueota i niestety nie działa ;/ orientuje się ktoś gdzie mogę kupić taki silniczek ale Citroena ?
Musisz szukać po alle... i ogłoszeniach, najlepiej szukaj po chyba 2012r, była informacja że są poprawione.
Możesz jeszcze rozebrać swój i zobaczyć co się stało czy elektronika po umyciu będzie żyła, chyba że się zatarł to można próbować przełożyć od tego z peugeota mechanizm jeśli będą pasować.
Witam, chciałbym się podzielić momi spostrzeżeniami podczas [cenzura] walki z wycieraczkami. Tak więc padł mi podrzedny zatkany odpływ i silnik się utopil w wodzie. Otwarcie wysuszeniu niestety no przywróciło go do życia. Ceny używek wygórowane jak diabli. Więc po przeszukania wiadomych stron padło na zakup dwóch par z możliwością zwrotu. Jeden komplet z citroen ds5, drugi z peugeot rcz. Silniki z citroena po podłączeniu ruszyły jednak dopiero po podłączeniu po przeciwnej stronie tz. prawy silnik z lewej strony a lewy z prawej, co oczywiste wycieraczki kończyły pracę w pozycji pionowej i zaczynały w odwrotnej kolejności. Drugi problem to jednk zbyt wielkie silniki żeby je zmieścić we wnece. Silniki od peugeot ruszyły od razu a po podmianie mojego jednego dobrego dalej wszystko działa. Kwestia drobnej przeróbki dwuch uchwytów montażowych. Przedlurzylem je 10cm plaskownikiem. Koszt zakupu kompletu od peugeot rcz 25% ceny jednego od citroen c5.
Pozdrawiam i mam nadzieję że się to komuś przyda.
Wczoraj w ramach wolnego czasu odkręciłem ramiona wycieraczek, zdjąłem plastikowe podszybie i wyczyściłem ze starych liści i innego dziadostwa okolice mechanizmów wycieraczek. Syf był głównie z prawej strony. Odkręciłem też te czarne dekle z mechanizmów i dla pewności nasmarowałem dobrze mechanizmy. Był tam jeszcze stary smar ale myślę, że dokładne przesmarowanie nie zaszkodzi. Od nowości pewnie nikt tam nie zaglądał. Mam jak widzę ułamany jeden plastikowy uchwyt-zatrzask do którego wchodzi to plastikowe podszybie. Ktoś wie czy to jest do kupienia gdzieś w necie? Nie mogę znaleźć.
Założyłem też nowe pióra wycieraczek.
U mnie prawa wycieraczka blokowała się w pionie albo w poziomie,lewa zostawała w miejscu ( czasami się przemieszczała. Ale ogólnie było widać ,że silniczki czasami działają i nie padły całkowicie. Włączały się same przy otwieraniu drzwi lub zamka centralnego.
Pierwsza konsultacja z "dobrym" mechanikiem od francuzów - diagnoza: do wymiany oba silniczki czyli 2x1500 za nowe lub 2x 800-900 używki. Nie chciał podjąć się zajrzenia do silniczków, więc..
Znalazłem innego mechanika (z polecenia) , który naprawiał już takie rzeczy i.. lewa wycieraczka naprawiona tego samego dnia ( rozebranie, oczyszczenie, wysuszenie, smarowanie) z prawą walczył dłużej ( niby naprawiał w niej elektronikę,ale nic nie lutował )
I działa. Koszt całej usługi 400 PLN i zwrot auta po 4 dniach (auto odstawione do mechanika w piątek późnym wieczorem,we wtorek rano było do odbioru). Wycieraczki śmigają jak nowe. _________________ Tomek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.