Witam,
Mam problem z układem chłodzenia w XP 2.0hdi 2002r.
Auto jest po wymianie chłodnicy klimatyzacji oraz chłodnicy wody.
Dodatkowo wymieniony został termostat na nowy.
Bąkałem nowy płyn chłodzący i odpaliłem auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciepłe powietrze. Po otwarciu się termostatu dolarem brakujący płyn ale przez ponad godzinę pracy nie załączył się ani razu wentylator od chłodnicy. Na wskaźniku pokazuje cały czas dwie kreski temperatury.
Podczas pracy silnika miałem odkręcony odpowietrznik przy termostatów. Na początku wylatywała para ciepła a później co jakiś czas krople płynu chłodzącego.
w zbiorniczek wyrównawczy miałem wkręcony korek z lejku w celu lepszego nalewania płynu. Czyli zbiornik był cały czas odkręcony.
Podczas gdy dodawałem więcej gazu stan płynu chłodzącego w zbiorniczku się zwiększał do takiego stopnia ze pojawiał się nawet w lejku.
Gdy zakręciłem korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik był nagrzany przewody za termostatem i przed były twarde i stan płynu chłodzącego się zmniejszył nawet do stanu poniżej kreski minimum. Poziom byl wcześniej przed kreska maksimum.
Spróbowałem również odkręcić korek upustowy od termostatu to od razu wylatywał płyn chłodzący. Natomiast gdy odkręciłem korek od zbiorniczka to poziom płynu gwałtownie się podniósł aż zaczął wylatywać przez korek.
Testowałem układ pod katem uszczelki pod głowica metoda sprzedawana na Allegro czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmienił się podczas pracy na biegu jałowym jak i po dodawaniu gazu.
Co może być nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak długi czas nie załączył się wentylator.
Odłączając wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakują wszystkie kreski na wskaźniku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekręceniu stacyjki na zapłon momentalnie załączany jest wentylator na drugi bieg.
Włączając klimatyzacje załącza się wentylator na pierwszym biegu.
Sprawdziłem biały opornik montowany w obudowę wentylatora w sposób dotykając omomierzem z dwóch stron końców termika. Pokazywał przepływ. Tak samo gdy dotykałem sprężynę.
Czy są jakieś bezpieczniki lub przekaźniki od wentylatora?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.