Panowie co to jest bo mi dzisiaj uśmierciło auto dodam że wczoraj nim jechałem i wszystko było dobrze ,dzisiaj otworzyłem z pilota wkładam kluczyk w stacyjkę i wywala i mi komunikat engine immobiliser fault .Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie dobre jak i z lewej strony pod kierownica jak i w pod maską.CITROEN C5 2.0 HDI z 2003r
nie ma co szukac "wysypało" immobilajzer, nie robiłeś czegoś z kluczykiem ? dziecko nie bawiło się i nie rozbierało go ( w kluczyku jest czip do immo) _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Nie z kluczykiem nic nie robiłem,wczoraj jak pisałem zgasiłem samochód i zamknąłem z pilota.Dzisiaj chciałem odpalić i guzik teraz po podłączeniu pod LEXIE wyświetliło mi brak komunikacji ze sterownikiem silnika z moich domyśleń to padł sterownik ale nie jestem pewien CZY DOBRZE MYŚLĘ. A jeżeli poleciał immobilajzer to co teraz :główny serwis czy dobry elektryk?????
wystarczy lexia aby sprawdzić stan immo ...no ale Ty nie możesz połaczyć sie z ecu, sprawdz bezpiecznik zasilający gniazdo diagnostyczne na jak połaczysz się możesz sprawdzic czy system "widzi" kluczyk...drugigo kluczyka nie masz ? akamulator czasem nie pada ? ( przy padający aku często dzieja sie takie cuda) _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Słuchaj znalazłem przyczynę spalony był bezpiecznik pozycja 4 w BSM 10A (komora silnik) wymieniłem go auto się uruchomiło ale na 5 min potem zgasł i teraz tylko jak przekręcam stacyjkę na zapłon to pali wszystkie bezpieczniki bez względu na moc czy jest to 5A czy 30A
Dzięki za podpowiedzi,dzisiaj znalazłem w BSM przepalony bezpiecznik poz.4 i co najciekawsze jest to że po wymianie auto odpaliło na kilka minut i samo zgasło od tamtego czasu przepalał wszystkie bezpieczniki które tylko były dołożone do styku na przekręconej stacyjce pozycja zapłon nie ważne jakiej pojemności czy 5A czy 30A .Więc zadzwoniłem do kolegi a on przyjechał z elektrykiem i uruchomił auto w 10 min,co się okazało że jest zwarcie na kalkulatorze od ABS lub na dmuchawach,więc przy BSM przeciął jeden kabelek i auto chodzi tylko że nie mam dmuchaw,klimy.ogrzewania lusterek i ABS.Tak więc autem można jeździć a na dalszą naprawę umawiam się z nim na następny termin jak tylko się dowiem co było przyczyną tego zwarcia to jeszcze napiszę może komuś się przyda. Teraz samemu odłączę kostkę od dmuchawy w kabinie i na krótko zewrze kabelek który został przecięty jeżeli wywali bezpiecznik to będzie już wiadomo że zwarcie robi ABS lub coś co jest tam włączone w szereg tego kalkulatora,ewentualnie poszukam bezpiecznika od abs i zrobię tak samo jak z dmuchawą tylko że tu wyjmę bezpiecznik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.