Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pią 28 Kwi 2017, 14:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wadliwe hydro pneumatyczne zawieszenie w pierwszych modelach
Kto mówi, że wadliwe? Wszystko zależy od tego, jak było dbane. Jeżeli nie padnie elektryka/elektronika, to wcale nie powinno być droższe, niż tradycyjne. Hydroactive było w każdym C5, z wyjątkiem najsłabszych silników - tak mi się wydaje.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pią 28 Kwi 2017, 14:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wadliwe hydro pneumatyczne zawieszenie w pierwszych modelach
Witam.
To co napisałeś to oksymoron, coś w stylu jak co jakiś czas koledzy piszą "chłodnica nagrzewnicy "...
A mianowicie "hydro pneumatyczne". No to zawieszenie jest hydro, czy pneumatyczne? Bo to dwie różne technologie... Już ci powiem, że np. C5, C6 itd. ma hydro a np. C4 Picasso ma pneumatyczne... _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Citroen C5 ) Wadliwe hydro pneumatyczne zawieszenie w pierwszych modelach
No nie za bardzo - zawieszenie hydroaktywne było dostępne w zależności od wersji wyposażenia i silnika jednocześnie. Dodatkowo zmieniało się to na przestrzeni lat.
Z tego powodu nie można odgórnie powiedzieć, że mocniejsze silniki miały hydro, a słabsze nie. Np. moja wersja miała hydro tylko z wyposażeniem Exclusive, ale ten sam silnik był oferowany również w niższych wersjach wyposażenia i tam hydro nie miał.
Już prędzej można by wyciągnąć wniosek, że hydro było oferowane w najwyższych wersjach wyposażenia, ale czy zawsze?
Co do samego nazewnictwa, to też tak nie jest. W C5 jest to dokładnie zawieszenie hydropneumatyczne. Część jest hydro, ale jest również część pneumatyczna, całość ma wspólny element - tzw. sfery.
Re: ( Citroen C5 ) Wadliwe hydro pneumatyczne zawieszenie w pierwszych modelach
Cyfrowy 5 napisał:
Witam.
To co napisałeś to oksymoron, coś w stylu jak co jakiś czas koledzy piszą "chłodnica nagrzewnicy "...
A mianowicie "hydro pneumatyczne". No to zawieszenie jest hydro, czy pneumatyczne? Bo to dwie różne technologie... Już ci powiem, że np. C5, C6 itd. ma hydro a np. C4 Picasso ma pneumatyczne...
Poza tym w niektórych modelach (np. w C4 na tylnej tylko osi było spotykane samo pneumatyczne), w C5 jest hydropneumatyczne (płyn+gaz).
Nie było "wadliwego" zawieszenia HYDROPNEUMATYCZNEGO w C5 (rozumiem, że np. jakieś akcje serwisowe lub cos w tym stylu lub na forach przejawiające się jakieś wady?).
Co najwyżej przed liftem auta maja większe przebiegi więc kule mogą wykazywać większe ubytki ciśnienia ( z resztą zdecydowana większość ma ubytki ciśnienia tylko mało kto zdaje sobie z tego sprawę i w ogóle sprawdza ciśnienie w kuli)..
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 29 Kwi 2017, 21:50
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Wadliwe hydro pneumatyczne zawieszenie w pierwszych modelach
Każdy model ma jakieś wady, jeżeli chodzi o zawieszenie hydro to powyżej 200 000km często do wymiany nadają się siłowniki przedniej osi. Czasami ale żadko padnie sfera. Często natomiast wybijajà się zimerbloki w zwrotnicach i sworznie a tanie nie są.
Samo hydro jest raczej niezawodne, bardziej wybija się zawiecha przynajmniej w mojej okolicy. Tuleje wahaczy też wytrzymujà u nas 100-150 000km. _________________ Prosze pytać na pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.