Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
To znaczy ja zakładam, że zmianę wysokości robi się przez funkcję naprawa, i tam najpierw pyta o wartość początkową tył (wyskakuje pomiarowy schemat rysunkowy) i uważam,ze to tu trzeba wpisać podane przez Was wartości- czy dobrze rozumuję?
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
no więc tak:
temat zapoczątkował fakt, że przy zmianie opon auto nie osiągało pozycji max, pompa cały czas pracowała i dopiero poderwanie auta na podnośniku ją wyłączyło- czyli niedużo brakowało a tylni czujnik się przybrudził.
tak jak napisaliście, żeby zmienić którąś z wartości wcześniej należy wpisać parametry 000 (mimo że wyskakuje komunikat, że wartości są poza skalą) i tak za każdą zmianą- inaczej nowa zmiana nie zadziała.
Dzięki operacji auto odzyskało komfort i osiąga max wysokość.
Na tę chwilę na włączonym silniku z przodu mam ok 40 cm i z tyłu ok 39 cm od nadkola do środka koła w aucie typu kombi X7. Mam wrażenie, że przód bardziej sprężynuje niż tył i mam ochotę go obniżyć.
Jak możecie, to odnieście się jeszcze do wartości jakie mam ustawione...czy wg Was coś powinienem zmienić.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Nigdy nie musiałem wpisywać 000, po każdym wpisaniu innych danych auto zmienia wysokość co jest logiczne. W dokumentacji Citroena nie wspominają o tej metodzie bo jest zbędna, wystarczy przeczytać manual aby zrozumieć jak to działa tam przecież po pomiarach wpisujemy dane wyliczone ze wzoru . Teraz mam pytanie do Roberta czy przy ruszonej obejmie i wpisaniu 000 auto zejdzie nam do wysokości fabrycznej, jakie bedzie napięcie na kablu sygnałowym z czujnika? Moze wysokość bedzie dobra ale dane wysyłane do kalkulatora będą zawyżone lub zaniżone?
Jak to się będzie miało do filtrowania nierownośći?
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Kugar17 napisał:
Teraz mam pytanie do Roberta czy przy ruszonej obejmie i wpisaniu 000 auto zejdzie nam do wysokości fabrycznej, jakie bedzie napięcie na kablu sygnałowym z czujnika? Moze wysokość bedzie dobra ale dane wysyłane do kalkulatora będą zawyżone lub zaniżone?
Jak to się będzie miało do filtrowania nierownośći?
Juz Ci odpowiadam , otóz aby wykonać bardzo dokładną regulację zawieszenia należy przeczytać ten wątek , jest tu wswzystko napisane.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Temat znam, jestem użytkownikiem forum peugeota. Robert podaj mi wzmiankę w serwisówce na temat 000 ... nie ma. Wszystko powinno wchodzić z palca chyba że auto ma skopane wysokości referencyjne i najpierw trzeba uśredniać wysokość aby móc cokolwiek zrobić. Ale w takim przypadku oznacza to np. złe zamontowane obejmy, owszem opuścimy auto i na oko auto będzie miało odpowiednią wysokość ale czujnik w pozycji normalnej nie bedzie przesyłał powiedzmy 2,5V do kalkulatora tylko 3V co obije sie na natoku " myślenia" kalkulatora zawieszenia, innymi słowy bedzie złe wybierał nierówności przy odpowiedniej wysokości.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Albo wtyczki korektorów do wyczyszczenia. Problem w tym, że nie mam kanału a jak wtyczkę rozłączę to auto klapnie z tego co mi się wydaje
O 000 w podanym wątku tez nie przeczytałem ale o dziwo działa
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
_Comet napisał:
Albo wtyczki korektorów do wyczyszczenia. Problem w tym, że nie mam kanału a jak wtyczkę rozłączę to auto klapnie z tego co mi się wydaje
O 000 w podanym wątku tez nie przeczytałem ale o dziwo działa
Jestem pewien że jeśli ustawisz wysokość auta jak pisze w serwisówce zaczynając od obejmy a kończąc interfejsem nie będziesz musiał rzeźbić z 000 to tylko potwierdza złe ustawione zawieszenie. Pamiętaj że wysokość auta można skorygować (oszukać) na skróty DB a pomiary od osi do błotnika sa tylko orientacyjne i wcale nie oznaczają dobrej pozycji obejma-czujnik. Co do wtyczek, daj auto w górny serwis, uśpij auto, tylna wtyczka to żaden problem jest sporo miejsca, przednia- skręć koła max w prawo i od strony kierowcy w nadkollu przy stabilizatorze zobaczysz czujnik i tu uwaga bo ma 10cm przedłuzke wiec 2xwiecej czyszczenia:-) Możesz zdjąć lewe przednie koło aby pracować bardziej komfortowo.Wtyczki spryskaj kontaktspray i poczekaj aż wyschną (kilka chwil). Czyszczenie nie zaszkodzi choć jestem pewien że nie wniesie nic nowego.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Czyli po podniesieniu na maxa i uśpieniu,auto nie zwali mi się na głowę po rozłączeniu wtyczki??
Zacznę od tego bo po zimie całe to miejsce wygląda nie za ciekawie. W sumie dziwi mnie, że tak beztrosko z tyłu nieosłonięty jest ten korektor. Ta osłona plastikowa nic nie wnosi do tematu.....
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
_Comet napisał:
Czyli po podniesieniu na maxa i uśpieniu,auto nie zwali mi się na głowę po rozłączeniu wtyczki??
Zacznę od tego bo po zimie całe to miejsce wygląda nie za ciekawie. W sumie dziwi mnie, że tak beztrosko z tyłu nieosłonięty jest ten korektor. Ta osłona plastikowa nic nie wnosi do tematu.....
Pamiętaj to jest hydrowoz, zachowaj czujność wchodząc pod auto zawsze zabezpiecz je przed odpadnięciem (podstaw kobylki itd). Z tym uśpieniem chodzi o to aby nie wywaliło błędu o braku komunikacji. Jak auto bedzie spało to nawet nie bedzie wiedziało ze wtyczki sa niepodłączone. Sprawdź czy łączniki pracują prostopadle a nie pod katem do czujnika.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Można wpisywać 000 i można nie wpisywać. Różnica jest tylko taka, że jeśli wpiszemy 000 to auto ustawi sie do wartości referencyjnych i jest wyraźnie widoczne, auto zmienia wysokość. Bez wpisywania 000 wysokość też się zmienia z tym że jeśli jest to korekta kosmetyczna to nie ma tu tak wyraźnego efektu jak przy zerowaniu.
Jeśli chodzi o złe zamontowanie obejmy to po pomiarach widać czy mieścimy się w widełkach czy nie, wtedy albo regulujemy wstępnie obejmą a następnie dokładnie ustawiamy za pomocą DB, a jeśli pomiar mieści się w widełkach to korekcja tylko za pomocą DB.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
Pawel1805 napisał:
Można wpisywać 000 i można nie wpisywać. Różnica jest tylko taka, że jeśli wpiszemy 000 to auto ustawi sie do wartości referencyjnych i jest wyraźnie widoczne, auto zmienia wysokość. Bez wpisywania 000 wysokość też się zmienia z tym że jeśli jest to korekta kosmetyczna to nie ma tu tak wyraźnego efektu jak przy zerowaniu.
jeżeli po wpisaniu 000 widać konkretną różnicę tzn. ze punkt optymalny wysokości był znacznie oddalony, jeżeli kalkulator nie przyjmuje innych wartości i należy przechodzić przez 000 to idem. Wartość " kosmetyczna" jeżeli chce opuścić o 2 cm to opuszczę o 2 więc nie rozumiem Twojego toku rozumowania w pewnych sytuacjach ruch bedzie większy niż przez 000. Nie ma co rzeźbić w gównie serwisówka do ręki i heja.
Re: ( Citroen C5 ) diagbox, zmiana wysokości zawieszenia -konsultacja
tylko tak jak pisałem na początku, nie mam kanału więc serwisówka odpada. Ponieważ auto w tamtym roku osiągało max a w tym przy zmianie opon już nie, zakładam, że to po prostu zawalony korektor i to na pewno tylny. Zacznę od wyczyszczenia go i przesmarowania oraz przy okazji wyczyszczę wtyczki a potem pobawię się DB jeszcze raz i się zobaczy ....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.