Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C8 ) C8 2.0 HDi RHR - wymiana rozrządu, zaworu EGR i świec żarowy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronsonboss

Czytelnik



Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Citroen C8 2.0HDi 136KM 2007
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 26 Mar 2017, 21:27
Temat postu:

C8 2.0 HDi RHR - wymiana rozrządu, zaworu EGR i świec żarowy


Cześć..
Może wam się przydać jak ktoś zastanawia się czy da się samemu. Dotyczy napraw silnika o kodzie RHR, niestety nie wiem jak to wygląda w innych a jedynie mogę podejrzewać że w RHK jest podobnie

Miałem w zeszłym tygodniu okazję powalczyć ze swoim autem. Jeżdżąc po mechanikach jak pytałem o koszt wymiany EGRa i świec żarowych to każdy mówił że "panie to trzeba silnik wyciągnąć". Faktycznie, patrząc na komorę silnika jak i na samo ustawienie silnika w komorze to miejsca jak na lekarstwo. Ale co tam.. zawsze można spróbować.
Od początku roku zbierałem stopniowo graty: kompletny rozrząd z pompą chłodzenia, zawór EGR (tańczy nowy trafiłem, OEM Forda, na korpusie Delphi), Pasek akcesoriów, świece żarowe Beru.
No i przyszedł czas na samą robotę. W środę koło południa wjechałem na kanał u znajomego. Na pierwszy rzut prawy przód auta do góry, demontaż pokrywy filtra powietrza, rura zasilająca turbinę powietrzem, Rura odmy (ta rozpadła się w rękach bo była popękana- więc przy okazji wiem skąd w okolicach turbiny były te ślady oleju). Potem demontaż podszybia i mechanizmu wycieraczek. Po tym manewrze to już w miarę dużo miejsca zaczyna się robić w wokoło silnika. Demontaż paska akcesoriów, górnej osłony rozrządu. Montaż zestawu blokady rozrządu w kole zębatym wałka rozrządu, oraz na kole zamachowym po zdemontowaniu rozrusznika. Koło pasowe poprzedni mechanik dociągnął z taką siłą że nawet mega profesjonalny klucz udarowy nie dał rady, dopiero prawie 2 metrowa przedłużka klucza, auto na biegu i hebel w podłogę i we dwóch z kumplem ruszyliśmy śrubę koła pasowego. potem już z górki: demontaż koła pasowego, tarczy czujnika położenia wału, samego czujnika, osłony dolnej rozrządu no i odkręcenie starej pompy chłodzenia. Jak zleciał płyn zająłem się demontażem EGRa, różowo nie było bo z miejscem faktycznie ciężko ale da się... EGR zdjęty - do odkręcenia były 2 śruby od przewodu z kolektora ssącego, dwie śruby spinające EGR z chłodniczką oraz dwie śruby mocujące EGR do bloku silnika, dodatkowo trzeba poluzować jedną śrubę w podtsawie EGRa. Zdjęte węże płynu chłodzącego na chłodniczce spapalin, no i demontaż samej chłodniczki - jedna nakrętka miedziana mocująca chłodniczkę do bloku i dwie miedziane nakrętki trzymające kolano chłodniczki do kolektora wydechowego. Mając tak odsłonięty tył sinika aż żal było nie wymienić świeczek żarowych, okazało się że były odpowiednio dokręcone więc ich demontaż nie sprawił problemu, przy montażu również dokręciłem je z czuciem a nakrętki mocujące przewody do świec przykręcałem po lekkim przesmarowaniu samych nakrętek towotem żeby się w kluczu trzymały.
Po wymianie świeczek przyszedł czas na montaż pompy chłodzenia i wymianę paska rozrządu oraz rolki i napinacza. W instrukcji serwisowej jest mowa o demontażu łapy mocującej silnik, ale okazało się że zupełnie nie trzeba się za to zabierać. Miejsca jest dość a żeby wymienić rolkę wystarczy w korpusie łapy wykręcić jedną śrubę trzymającą rolkę. Pasek wymieniony, napinacz ustawiony, zdjęcie blokad i kilka obrotów silnika w celu ułożenia się paska oraz ponowna kontrola ustawienia napinacza. Wszystko OK więc można składać. W trakcie składania okazało się że pompa AIRTEX którą kupiłem miała jedną wypustkę w troszkę innym miejscu w stosunku do starej i był problem z założeniem górnej obudowy rozrządu. Musiałem ściąć trochę odlewu pompy który wystawał poza korpus silnika, osłona zaczęła pasować. rozrząd skończony, czas założyć pasek akcesoriów i tu zonk.. kupiłem SKF 1217 i tak było na opakowaniu, niestety w środku pasek 1250 i co bym nie robił napinacz nie był w stanie odpowiednio naprężyć paska - trzeba było kupić nowy, właściwy. W między czasie zacząłem składać chłodniczkę i EGR, przy montażu wszystkie nakrętki na towot żeby z klucza nie spadały . przez noc odmoczyłem rurę biegnącą od zaworu EGR do kolektora ssącego bo syf był masakryczny. Po zamocowaniu EGRa i chłodniczki trzeba było poskładać wycieraczki i podszybie oraz założyć nadkole na swoje miejsce. Zalanie płynem chłodzącym i pierwsze odpalenie... auto pochodziło trochę, pouzupełniałem płyn chłodzący a w między czasie korzystając z diagboxa przyuczyłem nowy zawór EGR i skasowałem błędy.
Wymieniłem też na szybko zacisk z tyłu bo mój stary miał zapieczony mechanizm od ręcznego.
Wszytko wyglądało OK.. Ale wracając do domu zauważyłem że auto "nie idzie" tak jakby z 50 koni uciekło.. Poczytałem w internetach, jedni pisali że muł może być jak się rozrząd o jeden ząbek przestawi.. inni że to turbina się skończyła.. Ale przecież przed wymianą rozrządu turbo działało....
Zapiąłem kompa z diagboxem i okazało się że są dwa błędy: P2562 - Sygnał położenia zaworu turbosprężarki oraz P0299 Sygnał ciśnienia Turbo.
Chmmm. nic przy turbinie nie rozpinałem, nie ruszałem poza odpięciem rury zasilającej turbinę w powietrze z filtra. No to nic.. trzeba znowu trochę porozbierać.. Zdjęcie podszybia i mechanizmu wycieraczek zajęła mi chwilę.. No to sprawdzam przewody, przy turbinie wszystko OK, przy elektrozaworze sterującym pracą turbiny też wszystko wygląda OK ale po dłuższym przyglądaniu zauważyłem że przewód podciśnienia idący z drugiej strony silnika wzdłuż pokrywy zaworów zsunął się z krućca elektrozaworu..
No teraz już wszystko OK.. Auto mam moc..

Całość zajęła trzy dni + 1 na diagnozę i usunięcie problemu z nie działającą turbiną..

Części które kupowałem do auta:
komplet rozrządu - Gates
pompa chłodzenia - Airtex
pasek akcesoriów - Contitech
zawór EGR - OEM Ford (Delphi)
przewód odmy - OEM PSA - oryginał z serwisu Peugeota 63zł - na allegro najtańszy nowy 67zł + koszt wysyłki
świece żarowe - Beru

Wszystkie prace poza demontażem rozrusznika celem zamocowania blokady oraz demontażem rury zasilania turbiny da się ogarnąć bez kanału i podnośnika aczkolwiek chociażby kanał niesamowicie ułatwia pracę. Problemem może być odkręcenie śruby koła pasowego, tu nam się kanał przydał chyba najbardziej.
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
Francuz_C8
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 1450
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska
Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 11 Kwi 2018, 17:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) C8 2.0 HDi RHR - wymiana rozrządu, zaworu EGR i świec żarowy


Przydatny temat - przykleiłem.
_________________
Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
ZPA www.francuskie.pl
Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C8 »

Opinie o samochodach Citroen C8 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenDS3

35 500

2015r.

126 000 km

śląskie

CitroenC4 Picasso

54 800

2018r.

141 000 km

małopolskie

CitroenC3

52 900

2018r.

38 000 km

śląskie

CitroenC1

19 900

2011r.

100 227 km

śląskie

CitroenC2

7 900

2006r.

163 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System