Zawory też raczej wykluczam, bo jak przyłożyć ucho to dźwięk jest właśnie z okolic pompy oleju, pod sprężarką klimy.
Kiedyś trochę wertowałem fora i gdzieś wyczytałem, że to może być wina koła pasowego. Z tego co się orientuje, to jest tam chyba jakiś tłumi drgań. Może tutaj jest wina? W ciepłe dni czy też jak silnik złapie temperaturę i trochę postoi nie ma takiego klekotania. I tak jak wcześniej pisałem nie jest tak tylko u mnie, ale już w trzech autach z tym silnikiem to słyszałem.
Chyba wiem co tak stuka na zimnym silniku. kobe24la chyba miałeś rację. Najprawdopodobniej łańcuch pompy oleju uderza o ślizg. Nie mam tylko zielonego pojęcia dlaczego tylko na zimnym silniku. Stuk z filmu https://www.youtube.com/watch?v=H7e7nMBrHCg jest niemal identyczny jak ten który słyszę rano po odpaleniu samochodu. Po nagrzaniu jest cisza. Częstotliwość stuków jest proporcjonalna do obrotów silnika. Więc może to to tak napier.... z rana. Jak z dostępem do tej pompy z kanału ? Dużo roboty z tym by było ? Zimny łańcuch się kurczy więc bardziej powinien walić na ciepłym silniku nie na zimnym ale dźwięk kurde no identyczny.
Z tego co się orientuje, to trzeba zrzucić miskę olejową i już widać pompę oleju. Nie wiem tylko jak łańcuch jest zakładany, czy zakuwa się go tak jak rowerowy, czy konieczna jest większa rozbiórka.
No u mnie jest również bardzo podobny i tak jak pisałem wcześniej właśnie z tych okolic. Teraz jak jest koło 8 stopni na dworze, to już tak nie klekocze, może odrobinkę.
Witam. Ja u siebie zaobserwowałem też taki stukot ale ciagu bardzo cieplych ostatnich dni. po ok 10 min jazdy stukot ustępuje. zbliża mi się wymiana oleju i chyba faktycznie zacznę od zmiany na Specol 0W40 i zobaczymy.
Jak poradziles sobie z lancuchem? _________________ Maciek
C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2007r
U mnie było tak samo stuki na zimnym silniku . Wymiana oleju na 0w30 czy też 0w40 nic nie dała .Po rozłożeniu silnika problemem okazał się luz na wale korbowym a mianowicie panewki wału korbowego do wymiany . Po wymianie nic nie stuka.
witajcie, u mnie cytryna tez klekocze jak zaraz odpale i jade przez pare metrów na 3cim biegu tak słychać jak silnik diesla potem wszystko ustępuje i jest okey nic nie słychać , mam się czym martwić czy może poczekać jak ewidentnie zacznie klekotać tyrkotać cały czas… i wtedy podejmować jakieś akcje…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.