c8 2.2 hdi dziwna sprawa z elektryką/świecenie zegarów
temat z ksenonami się wyjaśnił i zabieram sie za dalsze uporczywości.
1.sytuacja jest dziwna bo po zamknięciu autapilotem po jakimś czasie, nieraz godzina nieraz 8 godzin, samoczynnie zapala się podświetlanie małego licznika przy kierownicy(same zera i na tripie i na całkowitym przebiegu), kontrolki stop asr silnik i jeszcze jedna obok, podświetlanie dużego wyświetlacza, podświetlanie zegarów i przycisk awaryjek, po twarciu pilotem wszystko normalnie dziala i wraca do normalności a na wyświetlaczu pojawia się tylko napism economy mode. obstawiam może coś ze stacyjką albo może z włącznikiem świateł???
2. niekiedy po odpaleniu auta gdy silnik zaskoczy włączają sie awaryjki też kij wie dlaczego
3. po odpaleniu auta i nie dodawaniu gazu po jakiejś minucie zapala się choinka na desce i battery charging fault, prąd na akumulatorze jest około 11,67V, gdy dodam gazu kontrolki gasną dmuchawa się włącza spowrotem i ładowanie ko wzrasta do 13,6V. magik mechanik stwierdził że może być jakiś kondensator/opornik/ustrojstwo (nie zapamiętałem dobrze) który trzeba wzbudzić gazem. przy wymianie rozrządu było też wymienione sprzęgiełko na alternatorze bo było lekko lużne
poradzcie mi coś bo jestem bliski w sprzedaniu cytrynki a szkoda mi bo fajna sie trafiła mechanicznie tylko te bolączki elektryczne
1.Nie wiem, ale być może łączy się to ze sprawą nr. 3. Światła raczej bym wykluczył, jest to coś bardziej "ogólnego". Może BSI się zawiesza?
2. Uszkodzony czujnik hamulca, ale bardziej prawdopodobny jest słaby akumulator (choć, jak przeczytałem, napięcie masz OK)
3.Nie wiem, bez Lexii trudno się domyślić, ale tu też problem może tkwić w akumulatorze lub, jak właśnie mówił Twój mechanik, oporniku, rezystorze, kondesatorze, równi pochyłej
Francuskie tak lubią.
wlasnie jestem w fazie testowania bo wydaje mi sie ze auto sie tez samo zamyka po jakims czasie. teraz specjalnie zostawilem nie zamkniete zamki i zobaczyby co powie jutro cytrynowy song jak sie uda to podjade jutro na kompa ale niewiem czy lexie maja tam a jak nie to bede szukal
ako niby mam do wymiany bo majster ale inny sprawdzal mi jakims elektronicznym ustrojstewem i stwierdzil ze ma prąd jak glupie ale jest sprawne w 75% i maszyna wypluła wydruk"wymień akumulator" ale tak na chłopski rozum jeśli cała noc świeci sie podświetlennie przy -10 a rano odpala bez problemu to jednak nie może być aż tak złe wkońcu nie jest to mały silnik a ako mam 77 Ah ale niepamiętam jaki rozruch. jeśli nie będzie zmiany jutro to spróbuje odłączyć ako i zresetowac go a jak nie da rady to może uda mi się skądś go podmienić bo jak by nie było te 11,65V miałem przy włączonym silniku po wyłączeniu jest jakieś 11,54V i możliwe że z oporem drastycznie spada, alternator raczej ok bo daje odpowiedni prąd do ładowania czyli poprostu zostaje szukanie dalej drogą eliminacji. jutro dam update
jutro jeszcze sprawdze jeden manewr bo wyczytałem że nieraz cyrki mogą sie dziać po wymianie radia a akurat wymieniłem niedawo fabryczne na sony xplode i może to ma wine (jak ja bym chciał ) a jak nie to pozostanie analiza kompem. lexia zczyta wszystko czy raczej na chybił trafił zostaje robić??
Jak dla mnie to faktycznie akumulator do wymiany ma trochę za niskie napięcie, akumulator powinien mieć około 12,5V, sprawdzany był odłączony od samochodu? Może być faktycznie problem z radiem bo oryginalne jest wpięte w cały system samochodu. Lexią też wszystkiego nie zobaczysz, czasem Lexia podaje jakiś błąd który może wynikać z czegoś innego. Czasem też niedomagają wiązki, zasilanie, masy.
Witam jak napisałeś ,, battery charging fault'' wskazuje , że jednak nie ładuje . Napięcie przy dobrym alternatorze powinno wynosić 14,5 V a nie 13,6 . Na nieodpalonym silniku powinno być 12,5 V . Ja bym wymienił aku a dał alternator do regeneracji - jeżeli to nie pomoże to szukaj dobrego elektryka od Cytryn a nie takiego jak w programie ,, będzie Pan zadowolony '' _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
no wlasnie chodzi o to ze po odpaleniu alternator nie ładuje i jak się nie da gazu to wyskoczy battery charge fault a jak po odpaleniu doda sie gazu to wszystko dziala igla. znalazłem w okolicy magika elektronika od aut i sam jest właścicielem dwóch c8 więc myśle że to dobry kontakt tyle że dopiero będę dzwonił jutro żeby się umówic bo ja podejrzewam że to jakieś problemy z BSI bo jednak powodem tego że bateria się znowu dzisiaj zawiodła to było to że cały dzień i noc świeciło się podświetlanie. zobaczymy co magik powie mam nadzieje ze nie bedzie trzeba bsi wymieniac
troche sie dowiedziałem, to że miga awaryjkami po odpaleniu to znak że ako jest do wymiany, to że po odpaleniu trzeba dodać gazu żeby zaczęło ładować ako wine ma regulator napięcia na alternatorze.
mianowicie co do głównego wątku magik elektronik podpowiedział że może to być wina właśnie regulatora, zimnych lutów w zegarachgłównych jak i słabego akumulatora(co nie chce mi się wierzyć bo po podłączeniu prostownika i prądzię około 12,5V po pewnym czasie dzieje sie to samo) Dzisiaj wyłączyłem silnik i stwierdziłem że poczeka aż się włączy podświetlanie i czy coś to poprzedza czy nie no i się doczekałem; po jakiejś minucie nieraz szybciej nieraz później słychać kliknięcie tak jakby przekaźnika w okolicy bezpieczników w schowku po kilku cyknięciach włącza sie podświetlanie i później cisza, próbowałem wyczaić gdzie to cyka ale wrażenie mam takie jak by to było wewnątrz bo jest tam tylko jeden przekaźnik i po wyjęciu go dzieje sie to samo. czy ktoś ma pomysł co to może być?
z racji tego że chwilowo z przyczyn finansowych została mi obserwacja wyczaiłem że w momencie gdzie klika ten "przekaźnik" w BSI mrugaja przyciski podświetlania szyb u pasażera i kierowcy. ktoś się orientuje czy w bsi są jakieś wewnętrzne przekaźniki bo nigdzie nie mogę schematu znaleźć. jutro będę testować z dobrym akumulatorem i spróbuje odłączyć centralke od sterowania szybami przy kierowcy
dzisiaj miałem kolejną wizytę teoretyczną u elektronika dotyczącą budowy bsi ale nic nowego mi nie powiedział i zabrałem sie sam do roboty. sprawdziłem moje pierwsze domysły czyli ako i wszystko to samo na sprawnym akumulatorze, wymontowałem sterownik szybami po stronie kierowcy i też bez zmian, wyczepiłem wszystkie wtyczki w bmi i przesmarowałem kontaktem i nadal nic i z racji braku innych pomysłów zacząłem szukać problematycznego podzespołu który robi zwarcie wyciągając wszystkie bezpieczniki po kolei i dopiero gdy doszedłem do połowy bezpieczników w bsi w schowku wyciągając bezpiecznik odpowiedzialny za radioodtwarzacz słychać było tylko jedno kliknięcie a gdy wsadzałem bezpiecznik na miejsce klikało znowu.
przyczyna była na tyle błacha że nie wpadłem na nią odrazu. jakiś czas temu wymieniłem radio z firmowego na sony fakt że pierwsze co zrobiłem to odłączyłem nowe radio alee to nie pomogło dopiero gdy dzisiaj odłączyłem nowe radio i podłączyłem radio wszystko igiełka nic nie świeci i nie tyka po zamknięciu także super a mój wywód pozostawiam dla potomstwa
a jeśli chodzi o prąd ładowania to obstawiam regulator ale może być to też jakaś dioda w tygodniu daje na sprawdzenie i dam znac co i jak wyszło
przyczyna była na tyle błacha że nie wpadłem na nią odrazu. jakiś czas temu wymieniłem radio z firmowego na sony fakt że pierwsze co zrobiłem to odłączyłem nowe radio alee to nie pomogło dopiero gdy dzisiaj odłączyłem nowe radio i podłączyłem radio wszystko igiełka nic nie świeci i nie tyka po zamknięciu także super a mój wywód pozostawiam dla potomstwa
Możesz przetłumaczyć?
O co chodzi z tym nowym radiem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.